Www.adviesinverandering.nl Jobmarketing 2.0 Langenberg Advies in Verandering Vacaturepodium Match4U 13 februari 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Aandacht voor het steunend netwerk
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Identiteitsverankering
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Hoe blijf ik gemotiveerd
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Asymmentrische informatie
“Hoe kom ik aan klanten?”
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welkom bij de 4e workshop over:
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
Ecosysteem van duurzame ondernemers in Utrecht Evelien Boshove 20 juni 2013 Onderzoeker EBU.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Sollicitatiegesprek.
Presentatie nieuwe media
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Het bemiddelingsproces
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Social media.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Sollicitatietraining
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Het nieuwe solliciteren:
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
Vergaderen.
Leren Solliciteren Zelfverkenning Arbeidsmarktverkenning Het CV
Altijd online!.
Presenteren en communiceren
Iedereen gebruikt social media.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Spreekbeurt in groep 4.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Talent in Ontwikkeling
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Nieuwe kansen voor oudere werknemers
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
© UNIEK IN DE KLAS.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Jobmarketing 2.0 Langenberg Advies in Verandering Vacaturepodium Match4U 13 februari 2014

Jobmarketing 2.0

Wat is Jobmarketing? -Arbeidsmarktbenadering volgens de principes van marketing & sales - planmatige marktbewerking; - product: jouw vakmanschap; - markt: jouw persoonlijke arbeidsmarkt; - middelen: netwerk (live & digitaal); - én: Je CV als brochure.

Levensloop van een vacature opzegging 100 pers. interne website ca 6 wk 3-4 wk 2 wk krant, Internet pers uzb/intermediair dag 1

Arbeidsmarktklaar ben je als… … je heel precies weet wat voor werk je wilt gaan veroveren; … je vol zelfvertrouwen je vakmanschap kunt uitdragen; … je een eventueel ontslag verwerkt hebt en boosheid of frustratie achter je kunt laten

Weet wat je vakmanschap is !

“2 minutes of fame” Heb je je tekst klaar voor toevallige ontmoetingen en gesprekken over werk? Oefening pitchen: Vertel in maximaal 2 min. wat jouw aanbod & deskundigheid op de arbeidsmarkt is!

Van probleem naar oplossing Vraag: Wie heeft jouw vakmanschap nodig?

Persoonlijke arbeidsmarkt Waar wil je werken? Selecteer op: Branche Regio Reisafstand Omvang (voorkeur groot of klein bedrijf?) Product of merk Profit of non-profit Bedrijfscultuur Enzovoort…..

Netwerk & netwerken -1- Iedereen die je kent (geen selectie!) Begin dichtbij (familie, buren, sportvereniging) Maak afspraken voor netwerkgesprekken Maak een script en oefen, oefen, oefen Bereid expertisevragen voor Breid uit naar onbekenden (gebruik social media)

Netwerk & netwerken -2- Maak contact met mensen die het werk doen dat jij wilt gaan doen (vakgenoten) En/of die werken in de branche of bedrijven waar jij wilt gaan werken Zorg dat je vakmanschap zichtbaar is Besteed aandacht aan follow-up van gesprekken en aan onderhoud van je netwerkcontacten

En uiteindelijk….

Je CV is jouw brochure! In 9-15 seconden leestijd wordt je CV “gescand” Dus: Easy to read! Profieltekst Heldere kernwoorden Geen takenlijstjes of functie- omschrijvingen, maar toegespitst op het werk dat je wilt gaan doen!

Een goede profieltekst: -Laat in 1 oogopslag zien wie & wat jij bent op de arbeidsmarkt; -Geeft helder weer waar jouw expertise zit; -Bevat altijd een concrete functienaam; -Maakt duidelijk wat jij te koop aanbiedt; -Bevat kernachtige steekwoorden; -En is niet langer dan 3 tot 5 regels.

Bijvoorbeeld… Verantwoordelijke, bekwame secretaresse met een scherp oog voor samenwerking; sterk in organiseren en assisteren; punctueel en efficiënt; resultaatgerichte doorzetter. of Klantvriendelijke en flexibele koerier; zelfstandig en verantwoordelijk. Gewend te rijden in binnenstedelijk gebied (incl. manoeuvreren), sociaal en beleefd; sterk in klantcontact.

Hoe maak je een 15-seconden-CV? -Altijd samen; -Kies iemand die (erkend) loopbaancoach is, of kennis heeft van marketing, communicatie, HR of recruitment én jou het vuur aan de schenen legt; -Laat diegene doorvragen op al je werkervaring (kwalitatief en kwantitatief); -“(on-)bewuste bekwaamheden”

5 resultaten: 1.Jij bent je bewust van je werkervaring, ook de voor jou zo “gewone”; 2.Je herkent de rode draad; 3.Je kunt het beter vertellen tijdens net- werk en sollicitatiegesprekken; 4.Je straalt trots uit over je vakmanschap; 5.Je hebt een klinkend CV van 2 velletjes!

Jobmarketing 2.0; aan de slag! Vragen? * Heel veel succes!