Hoe een zorgverzekeraar zorg vermarkt
Domein Zorgmarketing Stelling: zorgmarketing is niet slechts een domein van zorgaanbieders, maar in toenemende mate ook relevant voor zorgverzekeraars om een onderscheidende merkpositie te creëren.
De case: Menzis TopZorg Hoe hebben we dit aangepakt en wat zijn de bereikte resultaten? Wat is de rol van marketing bij deze case? Wat waren/zijn de belangrijkste marketinguitdagingen en vraagstukken? Wat waren obstakels, leerpunten, tips en trucs?
De kansen van het B-segment
Samenwerking Zorginkoop Marketing
Inkoop obv klantwensen
Klantwensen Borstkanker Staar Liesbreuk Meniscus Spataderen
Offertetraject
Het TopZorg predikaat
Symbool voor zeer goede zorg
De campagne
Internet Campagne Klantcommunicatie Patiëntfolders
Sturing
Vrijwillige sturing
Faciliteren zorgaanbieders
Het vervolg
Nieuw offertetraject
Vaste inkoopcyclus
Conclusie Het vermarkten van zorg is een aandachtsgebeid voor zorgaanbieder én zorgverzekeraar…. …en kan unieke merkwaarde creëren voor beide partijen
Einde