Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing www.PauwR.nl/PauwRPlay wie wat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie
1 19 jan Urk. 2 de context van 2Korinthe 3  Paulus reageert op beschuldigingen dat hij onbevoegd zou zijn (3:1,2);  Paulus plaatst zijn Evangelie.
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
De Ontvangst van de Koning
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Branche-analyse Boekenbranche
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
HOOFDSTUK 12 Media.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Leer de namen van de noten 2
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Workshop contentstrategie
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Vragenlijst ketencoördinatoren
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Enquête.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Centrummaten en Boxplot
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 SLIMME SAMENVATTINGEN. Samenvatting ex ante Uw vraag Onze suggestie Analyseer de functionele specificaties Maak een format Implementeer dat format Leer.
Zo zit dat met uw pensioen!
ZijActief Koningslust
Informatie avond leerjaar 4
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Internetmarketing en oefentoets
Transcript van de presentatie:

Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 1

Aanleiding onderzoek 2 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 2 Is internet al geïntegreerd in de sportmarketing?

Inhoud Onderzoeksopzet Mediagebruik Huidige gebruik van internet- en zoekmachinemarketing Activeren sportmarketing 3 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 3

Onderzoeksopzet Doelgroep Voor het onderzoek zijn diverse subdoelgroepen benaderd: • BVO’s (35) • Sportmarketingbureaus (46) • Sportsponsors (66) • Sportproducenten (30) • Sportretailers (86) • Sportkoepels (75) Doelstelling Inzicht verkrijgen in het gebruik van internetmarketing binnen de sportbranche. 4 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 4 Responspercentage: 24% (n=81)

Huidig media gebruik Welke media gebruiken de sportorganisaties op dit moment om te communiceren met hun doelgroep? 5 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 5

Huidig media gebruik Met welk doel zetten de sportorganisaties hun website in? Meerdere antwoorden mogelijk 6 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 6

Huidige gebruik van internetmarketing Maakt uw organisatie op dit moment gebruik van internetmarketing? Indien aantal deelnemers niet significant is de doelgroep buiten beschouwing gelaten. 7 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 7

Huidige gebruik van internetmarketing 8 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 8 Meer dan de helft van de sportorganisaties gebruikt nog geen internetmarketing 10% van de sportorganisaties gebruikt social-media marketing 10% van de sportorganisaties gebruikt social-media marketing Sportorganisaties die internetmarketing gebruiken besteden het meeste budget aan zoekmachinemarketing

Huidige gebruik van internetmarketing 9 Gebrek aan tijd (41%) Kosten en mogelijkheden van internetmarketing zijn onduidelijk (beide 20%) Niet bekend met internetmarketing (11%) Internet niet belangrijk om doelgroep te bereiken (6%) Slechte ervaringen (2%) Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 9 Redenen waarom sportorganisaties geen gebruik maken van internetmarketing:

Wat is zoekmachinemarketing? 10 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 10 Zoekmachine Optimalisatie (SEO) Adverteren in Zoekmachines (SEA) Zoekmachine Marketing (SEM)

Huidige gebruik van zoekmachinemarketing In hoeverre gebruiken de sportorganisaties zoekmachinemarketing? % maakt geen gebruik van zoekmachinemarketing 26% maakt gebruik van zoekmachine adverteren en zoekmachineoptimalisatie 14% maakt alleen gebruik van zoekmachineoptimalisatie 13% maakt alleen gebruik van zoekmachine adverteren Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 11

Huidig gebruik van zoekmachinemarketing In hoeverre gebruiken de sportorganisaties zoekmachinemarketing? 12 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 12

38% geeft aan hun doelgroep beter te willen bereiken 27% geeft aan een hogere Return on Investment te willen 22% geeft aan een duidelijk beeld van de bezoekersresultaten van hun website te willen 7% geeft aan zoekmachine adverteren te gebruiken omdat de concurrent het ook gebruikt 6% geeft een andere reden Huidig gebruik van zoekmachinemarketing Wat is de voornaamste reden om zoekmachine adverteren te gebruiken? 13 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 13

Huidig gebruik van zoekmachinemarketing Wat is de voornaamste reden om zoekmachineoptimalisatie te gebruiken? 14 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 14 46% geeft aan hun doelgroep beter te willen bereiken 33% geeft aan een hogere Return on Investment te willen 13% geeft aan een duidelijk beeld van de bezoekersresultaten van hun website te willen 4% geeft aan zoekmachineoptimalisatie te gebruiken omdat de concurrent het ook gebruikt 4% geeft een andere reden

Huidige gebruik van zoekmachinemarketing Wie beheert de zoekmachinemarketing campagnes? 15 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 15

Activering sportmarketing Welk medium wordt naar verwachting in het jaar 2015 het belangrijkste medium voor sportorganisaties om hun sportmarketing te activeren? 16 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 16

Meer weten? 17 Neem contact op met PauwR / PauwRPlay! • T: • I: • E: • B: • T: • L: Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 17