Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 1
Aanleiding onderzoek 2 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 2 Is internet al geïntegreerd in de sportmarketing?
Inhoud Onderzoeksopzet Mediagebruik Huidige gebruik van internet- en zoekmachinemarketing Activeren sportmarketing 3 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 3
Onderzoeksopzet Doelgroep Voor het onderzoek zijn diverse subdoelgroepen benaderd: • BVO’s (35) • Sportmarketingbureaus (46) • Sportsponsors (66) • Sportproducenten (30) • Sportretailers (86) • Sportkoepels (75) Doelstelling Inzicht verkrijgen in het gebruik van internetmarketing binnen de sportbranche. 4 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 4 Responspercentage: 24% (n=81)
Huidig media gebruik Welke media gebruiken de sportorganisaties op dit moment om te communiceren met hun doelgroep? 5 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 5
Huidig media gebruik Met welk doel zetten de sportorganisaties hun website in? Meerdere antwoorden mogelijk 6 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 6
Huidige gebruik van internetmarketing Maakt uw organisatie op dit moment gebruik van internetmarketing? Indien aantal deelnemers niet significant is de doelgroep buiten beschouwing gelaten. 7 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 7
Huidige gebruik van internetmarketing 8 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 8 Meer dan de helft van de sportorganisaties gebruikt nog geen internetmarketing 10% van de sportorganisaties gebruikt social-media marketing 10% van de sportorganisaties gebruikt social-media marketing Sportorganisaties die internetmarketing gebruiken besteden het meeste budget aan zoekmachinemarketing
Huidige gebruik van internetmarketing 9 Gebrek aan tijd (41%) Kosten en mogelijkheden van internetmarketing zijn onduidelijk (beide 20%) Niet bekend met internetmarketing (11%) Internet niet belangrijk om doelgroep te bereiken (6%) Slechte ervaringen (2%) Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 9 Redenen waarom sportorganisaties geen gebruik maken van internetmarketing:
Wat is zoekmachinemarketing? 10 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 10 Zoekmachine Optimalisatie (SEO) Adverteren in Zoekmachines (SEA) Zoekmachine Marketing (SEM)
Huidige gebruik van zoekmachinemarketing In hoeverre gebruiken de sportorganisaties zoekmachinemarketing? % maakt geen gebruik van zoekmachinemarketing 26% maakt gebruik van zoekmachine adverteren en zoekmachineoptimalisatie 14% maakt alleen gebruik van zoekmachineoptimalisatie 13% maakt alleen gebruik van zoekmachine adverteren Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 11
Huidig gebruik van zoekmachinemarketing In hoeverre gebruiken de sportorganisaties zoekmachinemarketing? 12 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 12
38% geeft aan hun doelgroep beter te willen bereiken 27% geeft aan een hogere Return on Investment te willen 22% geeft aan een duidelijk beeld van de bezoekersresultaten van hun website te willen 7% geeft aan zoekmachine adverteren te gebruiken omdat de concurrent het ook gebruikt 6% geeft een andere reden Huidig gebruik van zoekmachinemarketing Wat is de voornaamste reden om zoekmachine adverteren te gebruiken? 13 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 13
Huidig gebruik van zoekmachinemarketing Wat is de voornaamste reden om zoekmachineoptimalisatie te gebruiken? 14 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 14 46% geeft aan hun doelgroep beter te willen bereiken 33% geeft aan een hogere Return on Investment te willen 13% geeft aan een duidelijk beeld van de bezoekersresultaten van hun website te willen 4% geeft aan zoekmachineoptimalisatie te gebruiken omdat de concurrent het ook gebruikt 4% geeft een andere reden
Huidige gebruik van zoekmachinemarketing Wie beheert de zoekmachinemarketing campagnes? 15 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 15
Activering sportmarketing Welk medium wordt naar verwachting in het jaar 2015 het belangrijkste medium voor sportorganisaties om hun sportmarketing te activeren? 16 Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 16
Meer weten? 17 Neem contact op met PauwR / PauwRPlay! • T: • I: • E: • B: • T: • L: Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat 17