Waar staan we voor met ons onderwijs?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ethiek Welkom! Waarden & normen kritisch bekeken.
Advertisements

Vrijzinnig Humanisme.
Vriendschap voor het leven
Impressie van reacties
Xtreme 2011 Get Alive!. Wie laat je binnen,als je Jezus binnenlaat?
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Dilemma’s en perspectieven
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Woord van Leven Augustus 2013.
Programma Welkom en doelen bijeenkomst Het gebouw, korte toelichting traject Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Samenvatting met vragen en reacties.
All we ever wanted De Galerij zaterdag 7 mei.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
De christelijke boodschap
Pastoraal op school.
Hogescholen in Dialoog
Presentatie Vereniging VOS/ABB
Levensbeschouwing en Maatschappijleer
Gewoon mooi om naar te luisteren...
“Op een dag...”.
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Studie2daagse directies Unicoz 15 en 16 november 2012 Communicatie, ouderbetrokkenheid, educatief partnerschap een ideale combinatie voor.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Interpreteren van data
Jonge kinderen zijn kostbaar in de ogen van Jezus
Vrijwillige hulpverlening in onze activerende verzorgingsstaat
Oktober 2014 Woord van Leven “Ik ben het brood dat leven geeft. Wie bij mij komt zal geen honger meer hebben, en wie in mij gelooft zal nooit meer dorst.
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
Woord van Leven Juni 2014.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
“Een samenwerkingsverband van mensen in formele functies die met behulp van regels en middelen een gemeenschappelijk doel realiseren”. ORGANISATIE Mensen.
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Ethiek.
Welkom in ‘De Voorhof’ Zondag 23 HC Franeker 3 oktober 2010 Thema: Wanneer ben je blij met jezelf?
Godsdienst. Jij ben dom. Zie je schoenen eens! Welk merk?
Prof.dr. Micha de Winter Universiteit Utrecht
CBB, Christelijke Bibliotheek voor Blinden en Slechtzienden
Wat moeten wij doen om Gods licht en liefde
Volksuniversiteit Zwolle
Aan de slag met waarderend vernieuwen
HS 3 Het verkoopgesprek.
Om soms eens dieper over na te denken
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Woord van Leven April 2015 “Ik ben voor iedereen wel íets geworden” (1 Cor 9, 22)
“De Rode Draad…” De levensbeschouwelijke analyse.
Bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus
Levensbeschouwelijk kringgesprek Thema: Multicultureel feesten op school.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Welkom. Muziek en zangtalenten Meer dan 300 vrienden op facebook, maar hoe goed kennen die jou eigenlijk als je alleen maar de leuke dingen op facebook.
Hebreeen 10: 22 laten wij tot Hem naderen met een waarachtig hart, in volle zekerheid van het geloof, nu ons hart gereinigd is van een slecht geweten en.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
School en samenleving Week 5 Het algemeen belang als opvoedingsdoel.
International Business College Iets voor jou! Ouderavond profielkeuze Januari 2015.
Workshop Identiteit?.
Thema 2. Met zilver bekleed Avraham de stoffenhandelaar was een goed mens. Hij stond altijd voor iedereen klaar. Totdat de zaken zo goed gingen dat.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
DoeMeeDienst GemeenteGroeiGroep 28 februari 2016 Thema: Als kinderen andere wegen gaan…. Welkom!
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Kernwaarden in beeld De kernwaarden van het openbaar onderwijs.
Van segregatie naar inclusie … Tom Vermeulen directeur BuBaO KOCA vzw.
Studiedag FEBE Weldoen bij persoonlijke dilemma’s…
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
§6.3 Cultuur en samenleving
Transcript van de presentatie:

Waar staan we voor met ons onderwijs? Openbare identiteit Waar staan we voor met ons onderwijs? ROOS / 28 maart 2013

JONG GELEERD IS …………………. ROOS / 28 maart 2013

De Nederlandse identiteit bestaat niet. De Argentijnse ook niet. En de openbare identiteit? ROOS / 28 maart 2013

Wat is Identiteit? Je spreekt van identiteit als mensen zich met bepaalde culturele kenmerken gaan identificeren. Mensen gaan zich identificeren met bepaalde kenmerken, niet alleen door dingen te benoemen die bij hen 'horen', maar ook door dingen te benoemen die typisch bij anderen horen. Bepaalde mensen horen erbij, ... Gevonden op uva.nl/encyclopedie_antropologie ROOS / 28 maart 2013

De kernwaarden nader beschouwd ROOS / 28 maart 2013

Iedereen is welkom Algemene toegankelijkheid.

Waarderen van diversiteit Kan ik de ander met een open mind tegemoet treden?

Van en voor de samenleving Actief en democratisch burgerschap

Wederzijds respect Mag ik zijn wie ik ben?

Ruimte voor levensbeschouwing Elk mens heeft recht op zijn eigen waarheid.

Wat maakt ons anders? Zijn we wel anders? NEE en JA! Onze inspiratiebron, het vertrekpunt. We hebben veel meer overeenkomsten dan verschillen! Wat betekent dat voor onze profilering? ROOS / 28 maart 2013

Grondhouding openbaar onderwijs Mens- en maatschappijbeeld vanuit Joods-christelijke traditie, Humanisme en (grond)rechten van het kind. Kernwaarden als vrijheid, sociale rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid en gemeenschapszin. Maakt actief werk van pluriformiteit, draagt bij aan integratie en stimuleert democratisch burgerschap. Leren door ontmoeten op basis van gelijkwaardigheid. ROOS / 28 maart 2013

Persoonlijke identiteit ‘Ik wil een persoon worden, iemand met een eigen leven en met ogen die zelf iets zien, op een eigen manier en niet op de manier van iemand anders. En ik zou ook woorden in mijzelf willen horen opkomen, helemaal van mijzelf.’ ‘Je wordt je bewust van je eigen ideeën, omdat je in gesprek met de ander gedwongen wordt er bij stil te staan. Je kent elkaar …. Maar eigenlijk ook weer niet’ ROOS / 28 maart 2013