Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Satisfaction survey Externe consultants 2012 Randstad Professionals.
Advertisements

PECH ONDERWEG SERVICE. PECH ONDERWEG SERVICE AVOND-/NACHT-WEEKENDDIENST dé oplossing voor: GARAGEBEDRIJVEN & VOERTUIGVLOTEN (Fleetcontrol)
Workshop Werkconferentie SSC Bedrijfsvoering Sturen op kwaliteit SCD 15 november 2013 Spreker: Jan-Frank Koers 1.
Financiering van HIC Tessa de Bruin Michiel van Hees
Inhoud Ontzorgen Rekenvoorbeeld: gezin van 4 personen
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Door: Groep1.  Probleemstelling  De Oplossing  Integratie Traject  Services en Diensten  Voordelen  Afsluiting Presentatie duur: 12 minuten.
“De verbindende schakel in de glasvezel sector”
Dienstverlening Dyade in het kader van SEPA. Overzicht Quick scan Projectmanagement Advies acceptgiro’s Machtigingenadministratie.
Waarom op afstand samenwerken? Omdat het ….. Ronald Scherpenisse Information Worker Microsoft B.V.
T h e q u a l i t y m a k e r s 10 juli 2014 VAB bijeenkomst 10 maart Uitvoering GMO bij FresQ Loek Jochems.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Het Nieuwe Portaal Het antwoord van Portaal 11 juli 2013.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Haal wel rendement uit IT investeringen Ton Tijdink.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Lusten lasten U de lusten wij de lasten. Abonnement op tijdwinst tijdwinst en kostenbesparing.
Management Advies Specialisten in dienstverlening, bedrijfsvoering en informatiemanagement bij lokale overheden.
Inkoop van zakelijke dienstverlening
De ogen en oren krijgen nu ook handen en voeten
Gijs van Leeuwen Inkoper/adviseur
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Facility management en inkoop
Incident & Probleem management
Goedemiddag H3b.
CO 2 is, in tegenstelling tot andere emissies zoals NO X, fijn stof, en CO), geen ongewenst neveneffect van de verbranding. CO 2 is geen vervuilend gas.
Praktijk case: “Geautomatiseerd scannen én verwerken van ingekomen facturen” ICT Platform.
Content Management Organisatie voor Eenduidige Communicatie Frido Tactor 28 november, 2006.
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Multichannel Management Visie Werkpleinen
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
Schitterende Organisaties®
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Slagkracht met kwaliteit
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Schildersbedrijf Hoogvliet Wageningen Uw partner in compleet onderhoud.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Farmaceutische zorg in NCare
Telfort Postpaid Buitenlandbundels - live op 28 juli
HR Analytics.nl HR analytics: begin bij de basis...
-> sponsors en sportclubs verdienen het samen!
EMVI in de digitale praktijk
€ 160 Nu 25 % korting ! 25 % van 160 = 160 – 40 = X € 120.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Dé enige Cloudoplossing voor Vast, Mobiel en Microsoft Lync
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Pag. 1 Elementen van een goede presentatie: » Voorstellen van uw bedrijf; » Waarin onderscheidt uw bedrijf zich van anderen in de markt; » Op welke manier.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Aanpak project “Woningcorporaties” Commissie Communicatie Standaards 2 december 2013.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Verspillingen in de processen
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Process Mining.
Business case Enterprise Service Bus
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
Transcript van de presentatie:

Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012

NCCW 200 woningcorporaties 250 medewerkers ICT en advies Alle processen van een corporatie

Proces reparatieverzoeken

Proces reparatieverzoeken Klanttevredenheid versus kosten? Proces reparatieverzoeken Klanttevredenheid Kosten Kwaliteit dienstverlening FTE uitvoer proces Bereikbaarheid 24 * 7 Middelen uitvoer proces Enquête klanttevredenheid Inkoop

Analyse huidige situatie Intake Plannen Uitvoeren Afsluiten & Controle Eigen dienst Derden

   € Afhandeling reparatieverzoek Huurder meldt reparatieverzoek Eerste afspraak: verkeerde materiaal in de bus Tweede afspraak: materiaal is nog niet binnen, huurder is niet geïnformeerd en voor niks thuis gebleven Derde afspraak: reparatie is uitgevoerd    € Klanttevredenheid Kosten

Wat vraagt de klant (niet) aan ons? Intake Plannen Uitvoeren Afsluiten & Controle Dit in 1x goed! Verdelen materiaalkosten over alle uitgevoerde opdrachten Meerdere contactmomenten (e-mail en telefoon) voor het maken van de afspraak Onnodig uitbesteden, eigen dienst had de opdracht kunnen uitvoeren Urenadministratie per week per vakman Toewijzing opdracht aan verkeerde discipline Opdrachtbonnen aanmaken nadat factuur van een derde is ontvangen Afspraak is geen afspraak of onduidelijke afspraak Onduidelijk compleet vastleggen reparatieverzoek

Bijdrage ICT aan optimalisatie bedrijfsvoering Intake Plannen Uitvoeren Afsluiten & Controle - Gebreken en herstelmaatregelen - Intake door corporatie, aannemer of huurder - Direct afspraak (datum en tijd) - Planbord met o.a. gebiedsplanning - Toewijzen uitvoerende vakman aan opdracht - Mobiel werken eigen dienst - Aannemer meldt zelf technisch gereed - Controle prijs-prestatie - Bij uitzonderingen automatische controle - Integratie met factuurverwerking - After sales - Notificatie huurder via SMS en/of e-mail - Business Activity Monitor (BAM) Huurder Corporatie Aannemer

Verbinding proces & ICT Medewerker Service Dienst Vakman eigen dienst Aannemer Medewerker Service Dienst Vakman eigen dienst Aannemer Organisatie Organisatie Proces niet geborgd met ICT Intake Planning Uitvoering Afsluiten Intake Planning Uitvoering Afsluiten WoCo Eigen Dienst WoCo Aannemer Proces Proces incl. rapportage Systeem X Systeem Y Systeem Z Systeem X Systeem Y Systeem Z ICT ICT

Business case: praktijkvoorbeeld €800K besparen (38% van huidige kosten) Corporatie 7.100 VHE en 7 FTE Eigen Dienst Intake Plannen Uitvoeren Afsluiten & Controle €600.000 1. Opdrachten in één keer goed, totaal minder opdrachten 2. Meer opdrachten intern (44%  65%) 3. Minder opdrachten extern (56%  35%) €75.000 4. Inkoopvoordeel (10%) aannemers €25.000 5. Inkoopvoordeel (15%) materiaal eigen dienst €75.000 6. Minder medewerkers binnen (1,5 á €50.000) €25.000 7. Minder medewerkers buiten (0,5 á €50.000)

Proces Doelen Analyse Doorgronden Klant! ICT ICT Business case

www.besparen.corporatiecloud.nl