Results bannertest_2
Conclusies CTR in banners marginale verschillen; + Familie is het beste woord + Propositie in button maakt amper verschil + ‘Gun moeder’ werkt marginaal beter dan ‘geef mama’ + Verschil propositie eenmalig maakt amper verschil + Meer-info beste tekstlink (bleek ook bij ronde 1) + Toevoeging play button maakt groot verschil + Soort beeld maakt flink verschil. Mouna en jongetje uit kaaps scoren het beste. Mamo blijft flink achter Maar als je doorrekent van view tot aan bedankt komen de grote verschillen; + Mouna straat 500% beter dan Mamo straat + LP Mouna video 233% dan lp beeld rapportage SOS
Headers rapportage SOS • Familie is het beste woord
C2A rapportage SOS • Amper verschil
Button rapportage SOS • Ik gun jou een moeder doet het marginaal beter 1 do- natie
Tekst eenmalig rapportage SOS • Geen verschil in kliks, wel in donaties. Opvallendheid; de oproep tot een eenmalige gift van 10,- leverde op: • 100,- eenmalig • 5,- maandelijks 2 do- naties
Tekstlink rapportage SOS • Meer info doet het marginaal beter
Play button rapportage SOS • Toevoeging van Play button scoort veel beter! 2 do- naties 1 do- natie
Videostills rapportage SOS • Mouna (en kaaps) beste • Mamo blijft erg achter. Dit zegt ook iets over de rest van de banners waar immers consequent Mamo wordt gebruikt
Vormgeving rapportage SOS • Oude vormgeving marginaal beter 1 do- natie
Mouna vs Mamo Banners met MamoBanners met Mouna Vertoningen kliks CTR banner gem.0,052%0,1% donaties43 CR lp0,05%1,5% % donatie per cpm0,26%1,57% verschil+503% rapportage SOS
LP video vs LP beeld rapportage SOS Lp met beeldLp met videoVideo banner mouna + video lp visits donaties432 CR lp0,49%0,6%1,63% Verschil+22,5%+233%
Vervolg + Het soort straat kan een enorm verschil maken. Mouna scoort (helaas) met afstand het beste. Dit kan twee oorzaken hebben; • dit beeld an sich is nog steeds ijzersterk • dit beeld is bekend bij mensen + Doorgaan met Video + Op zoek naar het beste campagnebeeld en de straat met deze beelden doortesten. Het juiste beeld en video maakt een aanzienlijk groter verschil dan de precieze prijspropositie en copy rapportage SOS