Wat een feest! Paul Zuijdgeest.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Het programma In voor zorg
De bevlogen leerkracht
NEGEN PRESTATIEVELDEN BEPALEN DE PERFORMANCE VAN UW ORGANISATIE
Gezamenlijk vorm geven aan goede veiligheid in de praktijk
De supermarkt als belangrijkste verkoopppunt van alcohol: een analyse van de huidige rol van de supermarkt in het alcoholbeleid Fieke Franken Onderzoekscoördinator.
De Duurzaamheidslening
Medezeggenschap en de Benchmark
Bijeenkomst Ontwerpers en VHG 15 februari 2007.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.
BOBB (Brancheorganisatie Bedrijfsoverdracht Bemiddelaars) IJsselstein, 22 september 2008.
Openbaarheid van meetresultaten Jon Schaefer 24 april 2007.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
T h e q u a l i t y m a k e r s 10 juli 2014 VAB bijeenkomst 10 maart Uitvoering GMO bij FresQ Loek Jochems.
NBVA Congres 2008 Held van de doelgroep. Veranderende Verkoopfocus Jan van Boxtel, Directeur Verkoop Intermediaire Distributie De Goudse Verzekeringen.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Basiscursus Levensboeken
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS OPERATIONEEL PROGRAMMA Disclaimer: deze info.
Ruimte voor Ruimte Noord-Holland LTO NOORD ADVIES EN LTO VASTGOED WERKEN SAMEN AAN EEN NIEUW PRODUCT.
Bijeenkomst ‘De verwevenheid tussen de boven- en onderwereld’ 21 mei 2008 WELKOM.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
“Proeftuinsessie 1: DAB Catering”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Alfa-college Bewegen in het curriculum en de gezonde school op Alfa-college Anna Veeneman & Patty Veen.
BSN - Financieel Management Executive A 8 april 2009
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Programma Diversiteit en Anti Discriminatie HBO-I Docentendag 30 maart 2010 Ineke van Halsema.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
© Prof.dr Jouke van Dijk TxU-4, 29 april 2004 Evaluatie - 4 Hoogeveen, 29 april 2004 Prof. dr Jouke van Dijk Hoogleraar regionale arbeidsmarktanalyse Faculteit.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Mariët van Laar Franchisenemer Shoeby in Epe.. Mariët van Laar Franchisenemer Shoeby in Epe.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Sociale innovatie Theo Vervoort, Coöperatie Cehave Landbouwbelang Arnhem, 28 augustus 2008.
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Resultaten BPV-evaluatie
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
Versrapport Deen Albert Heijn Jan Linders / Jumbo
Arboteam 13 oktober 2009 Karen de Groot Agis en stressmanagement.
Medewerkersonderzoek
Het wereldwijde netwerk van de Duitse economische vertegenwoordiging Susann Zuber, Communicatie & PR AHK debelux.
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
Klantwaardering in beeld met KWH
Lessons learned in Enterpreneurship Een persoonlijke ervaring... Mijn 10 tips en trucs uit de praktijk.
Gezondheidsrace Laarbeek
1 Van inkoop voor de klant naar zorg voor de klant De rol van cliëntenraden in het inkoopbeleid Auke Jelle Kingma 3 oktober 2014.
Bijeenkomst EFD 29 OKTOBER 2014 LOGO KLANT OKTOBER 2014.
Risicomanagement binnen de decentralisaties
Organisatieveranderingen in de langdurige zorg en de consequenties voor de rol van de or.
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
De kwaliteit van het basisonderwijs in het Noorden
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
1 Strategische benchmark GGD. Doelstellingen strategische benchmark De benchmark biedt de mogelijkheid tot vergelijking op de aspecten doelmatigheid en.
Uit de knoop Evaluatie.
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
Transcript van de presentatie:

Wat een feest! Paul Zuijdgeest

Wat gaan we doen? Ervaringen delen uit het onderzoek Benchmarken

Verkiezing in 7 ronden Ronde 1: Vragenlijst Ronde 2: Reiscasus Ronde 3: Vragenlijst en Marketingcasus Ronde 4: Bezoekronde Ronde 5: Jurybijeenkomst om Provinciaal Winnaars te bepalen

Verkiezing in 7 ronden Ronde 6: Mystery Shopper Onderzoek uitgevoerd door Store Support Ronde 7: Jurybijeenkomst om Landelijk Winnaar te bepalen

Na elke ronde

Dit jaar geen thema! Maar beoordeling op alle aspecten van bedrijfsvoering

Beoordelingscriteria Heldere strategie en uitvoering; Duidelijke doelgroepen; Heldere (verkoop)doelen; Betrokkenheid medewerkers; Innovatie; Kwaliteit van de reisadviezen;

Beoordelingscriteria Marketingactiviteiten; Multichannelbeleid; Omzet en omzetstijging; Arbeidsproductiviteit (omzet per medewerker) Gemiddelde reissom per pax; Rendement/marge;

De deelnemers? 40% meer dan 2007! 65% deed voor het eerst mee

Herkomst deelnemers:

Kenmerken deelnemers: Gemiddeld 4 FTE Gemiddeld 100 m2 verkoopruimte Omzet tussen € 700.000,- en € 7.000.000,-

Opvallende zaken

Opvallende zaken Het gaat goed met het reisbureau Er is een grote “drang” om te verbeteren Er wordt steeds meer gemeten ondanks slechte informatiesystemen Nauwelijks echte focus op multichannelbeleid

Opvallende zaken Steeds vaker persoonlijke doelen en prestatiebeloning En salescoaching Veel beleving in advies en offerte Steeds vaker bedrijfskleding

Benchmark Werken op afspraak Assortimentsbeleid Multichannel Verzekeringen Kostprijs per boeking

Benchmark Aantal afspraken per week

Benchmark Keuze in assortiment

Benchmark Multichannel

Benchmark Verzekeringen

Benchmark Kostprijs per boeking ligt tussen € 120,- en € 250,-

Benchmark Provinciaal Winnaars Gemiddelde omzet: € 3,5 mln Omzet per FTE: € 652.000,- Gemiddeld rendement voor belasting: 3,3% Reissom per pax: € 693,- Omzetgroei 2006 – 2007: 15%

Waarom winnaars? Hebben lef en zijn innovatief Hebben een duidelijke strategie Grote diversiteit in activiteiten Werken zeer planmatig Hebben zeer concrete doelen Passie en creativiteit Hanteren prestatiebeloning Goede financiële indicatoren

And the winner is ….. in 2009

U winnaar in 2009? Zorg voor een heldere strategie en handel daar naar Formuleer heldere doelen Meet …………….. Onderzoek …………. Formuleer een helder multichannelbeleid Goede arbeidsproductiviteit en marge Heb lef! Durf te doen Wees creatief! Bewaak uw kwaliteit altijd!

Geniet van uw feestje in 2009