Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beleidsplan sc Victoria ’04
Advertisements

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
JCI Vlaanderen Toon je passie 2.Projecten 3.Groei 4.PR & Communicatie 5.Online Tools TOON JE PASSIE JCI Vlaanderen.
‘Samen werken aan een Taalbeleid.’
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
STRATEGISCHE PLANNING
Case: Craftshop Moengo
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Eerste ervaringsuitwisseling ‘COMPETENT van kop tot teen!’ VIVO vzw Brussel Maandag 18 januari 2010 Nancy Cantens.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Into the jungle Zaterdag 18 mei 2013 Gallerie Café CHV-Noordkade Veghel 19:30 – 00:30.
Motivatie van de professional Willy Limpens
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Seminarie « Kwalitatieve arbeidsrelaties » Loon en beloning Peter Samyn Sigrid De Jaegher.
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.
Projectmatig werken...en dan?
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
Verandering & Weerstand
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
ICT in een dynamische context
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Wat is een communicatieplan?
Iedereen mij gezien ? Delarbre Jos Preventie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
Samen werken aan een gezonde regio!
Divers personeel Een aangepaste klantenservice voor een divers doelpubliek Opbouwen van een sterk imago. Verborgen talenten, creativiteit en flexibiliteit.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Rotary Club Almelo Rotary, dàt leeft! André Bomers.
Luc Kupers, voorzitter VVOS Samen op weg naar de toekomst van de VVOS.
Citymarketing Hilversum 2006
Deel anders, mijn organisatie
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
De beweging in het Sociaal Domein: kans of ramp? 8 oktober 2014
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Van AWBZ naar Wmo Individuele Begeleiding Dagbesteding Vervoer
Perspresentatie Gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012.
Straffe madammen… …werken bij een straffe overheid.
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Training voorbeeld voor
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
50.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Onderzoek & Advies Voor een kennisgedreven toekomst voor West-Vlaanderen: Visie op de uitbouw van het hoger onderwijs en het onderzoek in de provincie.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Seminar ‘jonge’ senioren Overzande 8 maart Opbouw ledenbestand provincie Zeeland Peildatum 8 dec [ 50, 59 ] = 63 leden 0,9 % [ 60, 69 ] =
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
Welkom Presentatie inzake verkenning herfinanciering. 09 mei 2016.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Convenant Investeringen Langdurige Zorg Bianca Roos 4 oktober 2011.
ViaVia Info-presentatie
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
HELP! Beren op de omgevingsweg
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Sportinfrastructuur via alternatieve financiering
Rijk van Nijmegen Bondgenotenbijeenkomst
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten

VOCATIO? Stichting van openbaar nut jaarlijks 10 tot 15 beurzen van € 7 500 tot € 10 000 aan passionele en getalenteerde jongeren tussen 18 en 30 jaar met een levensproject of “roeping” in gelijk welk domein (artistiek, wetenschappelijk, sociaal, ambachten). 684 beurzen in 50-jarig bestaan in meer dan 80 verschillende disciplines Maar ook: Netwerk laureaten + stichting actieve opvolging – advies – promotie Link naar andere steunstructuren

SMART-formulering van het project: Wij willen online een participatieve dynamiek creëren, zowel via onze beschikbare kanalen (website, Facebookpagina, online netwerk) als via nieuwe media zoals twitter en VIMEO, om de actie en het atypische karakter van VOCATIO meer bekend te maken en zo meer kandidaten en sponsors aan te trekken en meer (naams)bekendheid te verwerven.

OBSERVATIES HUIDIGE SITUATIE Klein team met verantwoordelijke die openstaat voor nieuwe ideeën De grote veranderingen zijn achter de rug Het grote veranderingstraject >>> fase van het “zingeven”

MAAR Te weinig bekend >>> Gevoel van urgentie Doel? meer en kwaliteitsvolle kandidaturen sponsors aantrekken VISIE Project: voortbouwen op voorbije veranderingen

PLAN VAN AANPAK Wie? “Micro project “ tussen de laureaten en ikzelf. Hoe? Een dynamiek opbouwen vertrekkend vanuit de bestaande leden + via de laureaten Timing Vanaf juli tot eind oktober (deadline kandidaturen 2014)

Via online netwerk op www.vocatio.be WAAR? Via online netwerk op www.vocatio.be Samenwerkingsverbanden aanmoedigen tussen laureaten onderling en/of laureaten en externe personen, die beroep willen doen op het talent en de expertise van een laureaat.

Open voor initiatief en ideeën EIGENSCHAPPEN VAN DE ORGANISATIE: Sterkten? Veel vrijheid Open voor initiatief en ideeën Klein team >>> snelle beslissingsmogelijkheid Zwakten? Niet echt dynamische omgeving Verschillende werkmethodiek Eenmansproject

KANSEN Weinig concurrentie Meeste stichtingen nog steeds oubollig imago/website Weinig tot geen opvolging gesteunde projecten/laureaten Projecten in meer dan 80 verschillende disciplines. Atypische projecten Projecten die elders uit de boot vallen. “Belgische” steunstructuur “service na verkoop”: netwerk – opvolging - doorverwijzen BEDREIGINGEN Te weinig middelen, medewerkers en tijd

MOGELIJKE WEERSTANDEN Binnen VOCATIO Wie? Directie Wat? Betrekken van onze 684 laureaten + extra investeringen Oplossing? Plan van aanpak in overleg + creatief omspringen met beschikbare online kanalen Bij doelpubliek netwerk Wie? Laureaten + huidige en toekomstige leden van netwerk Wat? Nood aan extra netwerk + hoe nieuwe gebruikers aantrekken Oplossing? Verschillende partijen betrekken in ontwikkeling netwerk + link met hun bestaande netwerken

WERKMETHODIEK Ontwikkelaarsstijl: goed georganiseerde aanpak Externe stijl: interactie + samenspraak Mensgerichte stijl Resultaat: Acties op netwerk richten op interactie Duidelijk maken aan directie dat wij meer een rol van “moderator” moeten spelen, dat laureaten hoofdrolspelers zijn. Bijsturen waar nodig

Online buzz = Meer participatie Meer bekendheid

Dank u!