Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Gebruik van enquête voor teamleiders binnen Scouting Academy
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Marian Walstra en Irma Laméris
Taskforce Strategische Personeelsplanning
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Asymmentrische informatie
Business mapping Business model canvas.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Ledenwerfacties Zaterdag 4 mei 2013.
De Belastingdienst Leuker kunnen we het niet maken... Ook in Wognum
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Vraagsturing en marktwerking
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Waarom een vitale organisatie positief werkt
1 Presentatie onderzoek WZSW Actie dienstencheques November 2004 (definitief)
Innovatie voor kwaliteitskringen
 Opdracht van de federale overheid  Georganiseerd door het OCMW  Dit in iedere stad  Gemeubelde woning  Basisbehoeften  OCMW zorgt ook voor sociale.
Tevredenheidsonderzoek 2009 Sinte-Maartenschool, Meise.
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Meerjarenplanning Lokale Besturen Verwachtingen en aandachtspunten van de eerstelijnszorg.
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
En de WMO TOEGEPASTE MAATSCHAPPELIJKE ONDERSTEUNING.
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
Visie en strategie gemeente Huizen Aanpak gemeente Huizen
Huisstijl voor de Remonstrantse Broederschap Stand van zaken in het proces van heroriëntatie en vernieuwing; presentatie resultaten enquête onder de remonstrantse.
Baarde en de goede Hoofdstuk 11: Data-analyse
Kennis en houdbaarheid Laurens van der Hove. Vraag 1. Lukt het om antwoord via je mobiel te geven?
7.3 Wat geeft de overheid uit?
Nike Supply Chain Management
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Social work Week 2.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bevindingen monstertruck- drama Haaksbergen Femke Koedijk.
Toekomst AWBZ: zeker van zorg? Monique van der Meulen 7 november 2008.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Uitdagingen voor onderzoeker en respondent Het dagboek van het budgetonderzoek.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Martha, Martha…! Vrijwilligers Salem.
Welkom havo 3..
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Welkom VWO 5..
Welkom VWO 5..
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Online Marketing voor het MBO
Oorcheck op het mbo 4 Over Gehoor & gehoorschade
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Zorgwonen Zorgcafé 24 september 2018 Thomas Goethals
Transcript van de presentatie:

Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen die een gratis cheque ontvingen in meerderheid verwachten daarvan in de toekomst gebruik te maken. 3. Uit analyse van de file van personen die daadwerkelijk van hun gratis cheque hadden gebruikgemaakt, blijkt dat gebruikmaking van de gratis cheque leidt tot substantiële aanschaf van koopcheques (met name bij enkele nader uitgelichte acties).

Conclusie (2) 4.De conclusie lijkt daarom gerechtvaardigd dat de verstrekking van gratis cheques – zeker bij bepaalde doelgroepen – leidt tot verkoop van koopcheques.

Aanbevelingen (1) •Beheer bestanden professionaliseren (o.a.): –Rekening houden met privacy wetgeving –Invoering klantnummer •Toekomstig onderzoek –Modelmatige aanpak •Meer inzichten verkrijgen in behoeften, motivaties, kennis, attitudes –Zijn variabelen die gedrag verklaren –T.b.v. segmentatie en doelgroepenbeleid –Nominaal meetniveau ontstijgen •Hierdoor gebruik kunnen maken van multivariate meetmethoden •Vergroot mogelijkheid tot verklaren en voorspellen gedrag

Aanbevelingen (2) •Binden huidige klanten!!!!!!!! –Loyaliteitsprogramma’s (acties) ontwikkelen •Woondienst en zorgdienst •Vergroten marktpotentieel Tilburg Noord: –Welke segmentatie/targeting strategie WZSW? •Woondienst als belangrijkste entree voor alle aangeboden diensten •Gratis cheques verder inzetten bij nieuwe klanten; leidt tot aankoop van koopcheques (bij juiste doelgroep) •Verder ontwikkelen juiste product/markt combinaties –Huidige successen communiceren aan doelgroep •Potentiële klanten over de streep trekken

Aanbevelingen (3) –Inzichten krijgen waarom distributiekanalen (derde partijen) niet optimaal functioneren •Kannibalisatie markt? –Overlap diensten WZSW en bijvoorbeeld Zonnebloem en Contour? »Welke diensten voeren we wel uit, welke niet? »Willen we concurreren met bestaande instellingen? –Van welke distributiekanalen kan nog meer gebruik gemaakt worden?

Het type dienst waaraan koopcheques besteed worden (totaal 107 personen) bestemming koopcheques Woondiensten worden met name afgenomen

telefonische enquete nav actie (1) Vraag: U maakte gebruik van de dienstencheque. Waarom? 3 antwoordmogelijkheden: - hulp kwam goed uit - aanspraak / gezelschap - hulp nodig om zelfstandig te kunnen blijven wonen

telefonische enquete nav actie (2) Vraag: Er is een woonzorgserviceverlener bij u thuis geweest. Bent u: - tevreden over de hulp - niet tevreden over de hulp - heeft u twijfels

telefonische enquete nav actie (4) Vraag: Wilt u vaker gebruik gaan maken van diensten tegen betaling van 5 euro per uur - ja - ja, maar kan dat niet betalen

Telefonische enquête n.a.v actie •Reden gebruik dienstencheque –Hulp komt goed uit: 68% –Hulp van belang bij behoud zelfstandigheid: 17% •Vrijwel alle respondenten (ongeveer 95%) geven aan dat zij: –tevreden zijn over de hulpverlening –snel en duidelijk worden geholpen –gebruik willen gaan maken van diensten tegen betaling van €5,-

Belangrijkste resultaten enquête nabel actie •Brief ontvangen 74% •Reden geen reactie –Geen hulp nodig / voldoende hulp aanwezig: 75% –Te duur: 2% •Verwacht gebruik gratis cheque –Ja: 57% –Misschien in toekomst: 21% –Nee: 22% 90% woondienst78%