Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Social Media marketing
Crossmedia Strategie en concept.
Business mapping Business model canvas.
De campagne....
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Wat is interactieve marketing?
 QI&feature=related QI&feature=related.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Communicatiebeleid Onderneming
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
Business Marketing Management
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Een goed product maken is niet genoeg …
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Cross Media

Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november

Beoordeling •Cross Media plan 50% •Cross Media concept 50%

Terugblik •Verschuiving medialandschap •Wat is Cross Media? •Doelgroep, doelstelling, strategie

3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

Cross Media theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events overkoepelende boodschap •kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaakt van een overkoepelende boodschap.

Vorige week •Doelgroep (Wie?) •Doelstelling (Wat?) •Strategie (hoe) Vandaag •Marketingcommunicatie- instrumenten

Marketingcommunicatie- instrumenten •Reclame •PR en voorlichting •Sponsoring •Promoties •Direct marketingcommunicatie •Persoonlijke verkoop •Beurzen en tentoonstelling •Guerilla marketing •Internet •Social media

Reclame Reclame: •Wordt gebruikt voor het versterken van een merk •Gebruik van massamedia

Reclame •Actiereclame:beïnvloeden koopgedrag. Promotie (actie) wordt gecommuniceerd. •Themareclame: beïnvloeden van kennis en attitude van de doelgroep. Hoge frequentie uitingen.

Beleveniscommunicatie Door een merk geënsceneerde, belevenis geörienteerde gebeurtenissen die de consument op eigen initiatief kan ondergaan.

Beleveniscommunicatie

Public Relations bevorderen wederzijds begrip tussen een onderneming en haar doelgroep. Relatie met doelgroep ontwikkelen

PR Drie belangrijke veranderingen 1.De boodschap wordt gecheckt (google check) 2.Meer impact voor internet 3.Men maakt massaal content

Dus niet!

Maarrrrrrrrr!

Sponsoring Sponsor levert geld, goederen, diensten en/of know-how. In ruil daarvoor werkt de gesponsorde mee aan de doelstellingen van het merk. –Vergroten merkbekendheid –Versterken merkimago

Promotie Het behalen van extra omzet tijdens de actieperiode •Mc Donalds glas •promotie-acties)

Directmarketingcommunicatie Marketing gericht op verkrijgen en onderhouden van een duurzame relatie tussen aanbieder en afnemer

Direct marketingcommunicatie Is alleen effectief als de aanbieder informatie heeft over de naam en het adres van potentiële klant.

Persoonlijke verkoop Persoonlijk en interactief contact tussen verkoper en koper. Altijd sprake van tweerichtingsverkeer

Guerilla communicatie Strategisch doordachte overval van een merk via een onconventioneel medium, op een onvoorspelbaar en juist moment, bij de doelgroep die sympathie en een wauw-effect opwekt.

Vragen?

Online

Brand Utility is about a brand being useful to its audience. •

Targeting •Targeting opties –Demografisch/profiel –Gedrag –Online aankoop –Geografisch

Segment targeting •Targeting van interesses van gebruikers op basis van in het verleden opgevraagde pagina's en surfgedrag.

Standaard profielen (ST) Gamers Casual Gaming Carrière Auto Investment markets Business finance Personal finance Kinderen Vrouwen Mannen Wonen Telecom Sport Reizen & vakantie> Ouderen 50+ Jonge Gezinnen Health Home entertainment Huishoudelijk Fotografie Dining

Content targeting •Targeting van interesses van gebruikers op basis van bekeken content en keywords uit gelezen content: sport, zakelijk etc.

Custom targeting Retargeting Bezoekers van een website van een klant worden herkend. De bezoekers krijgen een gepersonaliseerde banner te zien van de klant.

Zoekmachinemarketing •Webpagina op een prominente plaats bij de zoekresultaten van een zoekmachine als een gebruiker een voor die webpagina relevante zoekterm intypt. •Doordat de webpagina beter gevonden kan worden, verhoogt het de effectiviteit van de reclame-uiting op internet.

Zoekmachinemarketing (2) •Search Engine Advertising –tegen betaling plaatsen van advertenties boven en naast zoekresultaten –advertentie vertonen als een zoekmachinegebruiker ee advertentie gekoppeld woord, of woordgroep intypt. –adverteerder betaalt alleen voor zoekmachinegebruikers die op zijn advertenties klikken. –advertenties verwijzen naar een webpagina van de adverteerder.

Zoekmachinemarketing (doelstelling) •Vertoningen (bereik) genereren •Clicks realiseren •Conversie realiseren. –Een conversie kan bijvoorbeeld bestaan uit een informatieaanvraag, een aanmelding of een aankoop. Elke doelstelling heeft zijn eigen strategie.

Seeding •Doelgericht aanbieden van een viral zonder daarbij te spammen, of gebruik te maken van aangekochte adressen. •Boodschap wordt vaak via video, spel, plaatje, tekst, of website, op internet verspreid.

Viral Marketing •sociale netwerken exploiteren om de bekendheid van het merk te vergroten die te vergelijken is met een virale epidemie. •Mond-op-mondreclame versterkt door het internet, waardoor zeer snel en op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.

Voordelen viral marketing •Kostenvoordeel •Mechanisme sluit goed aan bij specifieke doelgroepen, die via de traditionele media veel moeilijker te bereiken zijn. •Snelheid van de campagne is een groot voordeel.

Crowdsourcing en cocreatie •Bij co-creatie worden eindgebruikers nauw betrokken bij de ontwikkeling van producten en diensten.co-creatie •Co-creatie gaat veel verder dan marktonderzoek. •Consumenten zijn geen passieve respondenten, maar mensen die een actieve bijdrage leveren in de totstandkoming van uw product.

Microbloggen •Microbloggen is het overbrengen van een kleine boodschap via SMS, web, IM, mobiele clienten of desktop tools en widgets.

Vragen?

Huiswerk •Welke off line en online marketingcommunicatie-instrumenten adviseer jij aan Museumnacht? •Beargumenteer je keuze.