Welkom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Serious gaming Lisette Vlassak, CO1C.
Advertisements

Context opdracht + doelgroep
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
SAUNAVOORDEELPAS Jamal Atide
- Speelt in op snelle veranderingen in de markt. - Acties van entertainment direct gericht op verkooppunten. - Hierdoor wordt traffic gegenereerd bij.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Marketingcommunicatiemix
Come out and play: gamen in de stad. Positiebepaling Actie in de stad Smartphone of PDA Citygames: wat is het?
SEEN “Sponsor Eens Een Notebook”. Wat? Notebook Probleem: voor studenten moeilijk te bekostigen Oplossing: verkoop van de vrije oppervlakte van de achterkant.
 QI&feature=related QI&feature=related.
A New Spring Timo Hendriks
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
prestaties, plezier en passie.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Fairfood International
Presentatie groep 1 3 april  Doelgroepen  Marketingpropositie  Naamsbekendheid  De producten  Uiterlijk website  Functionaliteit website.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
Project “Efteling Defense”
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
Zelfde behoefte, ander spel Oscar Diele - CMO. MakkelijkMakkelijker.
2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.
Genre: Tower defense Ontworpen door: ironhide game studio Uitgebracht: Armor Games Released: 28 juli 2011 Platforms: PC + Tablets INFORMATIE.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
1 Vorm tweetallen. 2 Spelmateriaal 1x speelbord2x kaartset (5 kaarten)2x invulblad 2x pion 10x marktaandeelmunt.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Studentencongres Reclame en PR.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Social media presentatie
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
4. Online strategie Internet scorecard
Billboard.com EMEG Music Iris Post. muziekplatform entertainment eigen magazine + website muziektrends, -nieuws, -informatie, interviews, video’s 10 miljoen.
 Logo ontwerp : 5u  Foto shoot : 1 dag  Video shoot : 2 dagen (clip 30sec)  Website : 2 weken  Overleggen : 6u.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
Over Raspberry PI Wat is een Raspberry Wat kun je er mee
Tik en Tel © Uitgeverij De Klankkast, W. Boots Kenneth Wiersum KMW-Media
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Les 3 Affiliate Marketing
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Dit is onze bedrijfsnaam
NETWERKWEEK De opdracht voor de NWW is om materiaal te maken rondom een concept van een game, applicatie, artbook of een ander productie dat in *lijn.
Financieel 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Regel nu de beste zorg.
MyBEnefits zo’n 2 miljoen burgers hebben minstens één sociaal statuut bv. laag inkomen / leefloon handicap, fysieke of mentale beperking kind met specifieke.
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Welkom

Project “Efteling Defense” Björn – Olof Dusseljee Alexander Sarton Robin Bergman

De opdracht Voor attractie park Doelgroep Winstgevend

De Efteling als I.P. Grote naamsbekendheid nationaal Herkenbare karakters

Het idee 2 Tower Defense Games : Collectible figures Tower Defense Videospel Tower Defense Bordspel Collectible figures

De Videogame Tower Defense Game Research

De Videogame Platform : PC Online gameplay Iedere speler eigen collectie units

De Videogame Tower defence stijl Verdediging en aanvallen gesplitst 3 types verzamelbare units Manschappen Torens Attractie

Het bordspel 2 spelers Fysieke variant van het video spel Zelfde collectie units

Het bordspel Leuk voor jong en oud Pronken met collectie

Het bordspel

Figuren Pion voor bordspel Verzamel object Fysieke representatie van videogame Word geleverd met spelkaart

Figuren Los verkrijgbaar in de winkel Unieke figuren alleen te verkrijgen in de Efteling Verzameldrang werkt aanstekelijk Wuppies, Welpjes Flippo’s Smurfen

Figuren

Spelkaarten Artwork Statistiek Code voor videospel

Spelkaarten

Interactie Figures interacteren met het online spel d.m.v. een code op de kaart.

Marketing: Link naar onze game op TD websites Link op website Efteling POS materiaal in winkels (Point of Sale) Posters Stands Raamstickers Flyers

Winstvoorspelling €100.000 5% bezoekers koopt een beeldje 3 miljoen bezoekers Verkoop prijs €5 Bruto omzet €750.000 Netto winst per partij met 50%/50% verdeling : €100.000

Positieve gevolgen: Meer bezoekers doordat verzamelaars de unieke figuren ook in hun bezit willen krijgen. Verzamelen werkt aanstekelijk Competitie door middel van een leaderboard. Mond op mond reclame onder kinderen Ingame koppeling social media

Bedankt voor uw aandacht! Einde Bedankt voor uw aandacht!