Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Campagnes Rijksoverheid Feiten en beeldvorming
Advertisements

“Energie uit het heelal”
‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
CNV Vakcentrale Wet Werken Naar Vermogen Gevolgen voor de jonggehandicapten Leon Meijer Hoofd Beleid en Communicatie CNV vakcentrale 7 november 2011.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Leer de namen van de noten 1
Betrouwbare Informatie over Opvoeden, Opgroeien en Gezondheid voor Ouders en Opvoeders Stichting Opvoeden.nl Juni 2014.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
WMO Praat mee!.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Het programma van vandaag • uur Opening en welkom door dagvoorzitter Elisabeth van den Hoogen door burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht door de.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
De rekenkamer van Venlo
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
De Utrechtse Servicenormen
Getroffen gebied, stroomstoring Bommelerwaard
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Privacy & Social media – Job Vos 13 februari 2013
Waarom op afstand samenwerken? Omdat het ….. Ronald Scherpenisse Information Worker Microsoft B.V.
Websiteteam van de Barnabaskerk presenteert…
Presentatie Clubmiddag 17 september 2013 door Henk Kesting Malwarebytes
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Agenda workshop Mobiliteitsconvenants voor Gemeenten.
Verduurzaming gemeentelijk scholen 's-Hertogenbosch Leo de Koster, afdeling Maatschappelijk Vastgoed 26 september 2013.
Waarom? Werk een instrument uit waarmee informele kennisdeling gestimuleerd wordt Verminderen adviesvragen die aan Coördinerende Archiefdienst worden gesteld.
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Vakcommunities, Vakwijzer en Kennisnet
Leer de namen van de noten 2
FAMIPEDIA, kennis on line
Propositie toegankelijk Microsoft Jeroen Hulscher – Accessibility evangelist – november 2011.
: taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT.
Nederlandse Gemeenten en Europa Annemiek Wissink
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Doel middag Programma Actie A Actie J1 Actie J2 Nieuwe werkwijze Juni 2010 Actie A & J Voorlichting Nieuwe tijdvakken ESF Actie A & J.
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
Bijeenkomst Contactpersonen NAH 3 februari 2011 Het kan Anders! Hoe kan minder meer worden voor de NAH cliënt?
Het IPCC na 2007? KNMI, 10 oktober Doel van deze middag Terugblik, vooruitblik Brainstorm over proces en producten van het IPCC Veranderende omstandigheden.
4e Brede netwerkbijeenkomst 24 juni 2010 Dagvoorzitter Prof. dr. Marieke Schuurmans, coördinator NUZO.
Data Archiving and Networked Services DANS is een instituut van KNAW en NWO Open access tot surveydata Peter Doorn Directeur DANS Nederlandstalig Platform.
INFORMATIE AVOND VWO 6 MAANDAG 9 SEPTEMBER. WELKOM INFORMATIE EXAMENJAAR INFORMATIE VERVOLGONDERWIJS.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Digitale duurzaamheid: (ook) een kwestie van organiseren Inge Angevaare, coördinator Nationale Coalitie Digitale Duurzaamheid DEN conferentie - 10 december.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Aan de slag met Stelselpedia
EMuziek Stand van zaken rond digitale muziek diensten voor bibliotheken Middelburg, 12, 13 en 14 december, Sander van Kempen (Bibliotheek.nl) en Margreet.
Website Helpdesk Water instructies voor redacteuren.
STINAF II David Zomer Afdeling Regelingen SNN 29 oktober 2013.
ontdek wat jij kunt bereiken
Huisartsenzorg & integrale zorg
Recordkeeping - in 7 stappen naar een digitaal archief
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Governance en systeemtoezicht Rian Vos Coördinerend/specialist senior inspecteur IGZ.
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2009.
REGELDRUK Vermindering van de beleving van. PAGINA Programma verminderen regeldruk Brede aanpak: fysiek en maatschappelijk Bestuursopdracht en Plan van.
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2008.
Dr. Wim Verhoeven, huisarts V AST DOSSIERHOUDENDE PRAKTIJK.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Regie over eigen leven..
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Transcript van de presentatie:

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Marcello Noto •Coördinator Redactie Taakgebied Informatie Rijksoverheid

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Inhoud a.Uitgangspunten overheidscommunicatie b.Ontwikkelingen c.Informatie Rijksoverheid d.Kwaliteit

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Uitgangspunten overheidscommuncatie Informatieplicht (Grondwet en Wet Openbaarheid van Bestuur) Ongeschreven regels: Streven naar goede democratische verhoudingen Verhouding overheid burger Basaal en duurzaam Vertrouwen in officiële voorlichting van de Rijksoverheid.

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Hoofddoel Recht van burgers op communicatie met en informatie van de rijksoverheid. Rol vervullen als staatsburger

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Rijksoverheid: actief en herkenbaar Actief onder de aandacht brengen Voor een zo breed mogelijk publiek Rijksoverheid herkenbaar als afzender

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Informatie: toegankelijk en begrijpelijk Goed bereikbaar Toegankelijk Begrijpelijk Voldoende en juiste informatie

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Ontwikkelingen Eén logo voor de Rijksoverheid Eén website voor de Rijksoverheid Verdwijnen naam “Postbus51”

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Eén logo Herkenbaar als afzender Toegankelijk

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Eén website: Rijksoverheid.nl Van 16 naar 1 website Van 16 naar 1 redactie Naar 1 systeem en 1 zoekmachine

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Eén website: Rijksoverheid.nl Herkenbaar als afzender Actief onder de aandacht brengen Voor een zo breed mogelijk publiek Goed bereikbaar Toegankelijk Begrijpelijk Voldoende en juiste informatie

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Verdwijnen naam “Postbus51” Communicatie van en mét de Rijksoverheid: Campagnes Telefoon Internet Vertrouwd, toegankelijk en betrouwbaar

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Verdwijnen naam “Postbus51” Herkenbaar als afzender Actief onder de aandacht brengen Voor een zo breed mogelijk publiek Goed bereikbaar Toegankelijk Begrijpelijk Voldoende en juiste informatie Rijksoverheid als afzender van campagnes Informatie Rijksoverheid als aanspreekpunt voor vragen

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Informatie Rijksoverheid Onderdeel van Ministerie van Algemene Zaken/DPC Shared Service Vraagbeantwoording Rijksoverheid.nl Redactie Online Advies Steeds meer onderlinge verbanden

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Kwaliteit Redactie schrijft op basis van beleidsstukken Nauw contact met beleid Keuze gemaakt op basis van telefoon, mail en actualiteit Schrijfprotocollen, schrijfwijzers, webrichtlijnen Kwaliteitscontrole op telefoonbeantwoording en mail Reviews met departementen Regelmatig onderzoek en scholing Webrichtlijnen Usability Accessibility Vindbaarheid organisch en betaald In ontwikkeling: programma met prestatienormen

Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september Cijfers Website: Pagina’s: Documenten: Vragen en antwoorden: 2472 Dossiers: 400 Bezoekers: 2 miljoen per mnd. Vraagbeantwoording: vragen per jaar Telefoontjes binnen 40 seconden beantwoord Mail binnen 2 werkdagen beantwoord