Welkom bij de 4e workshop over:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prijsonderhandelingen: “Hoe kom ik van dat prijsgezeur af…?”
Advertisements

Wil jij ‘je ongekende vermogens’ leren kennen?
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
“Hoe kom ik aan klanten?”
“Verkopen aan lastige klanten”
Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”
Communicatie met de klant
Het genereren van LEADS!
Communicatief gedrag + / -
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Hogescholen in Dialoog
“Leren op anderen te anticiperen”
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
“Leren op anderen te anticiperen”
Welkom bij de 4e workshop over:
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
WIJ ZULLEN VOOR ALTIJD VRIENDEN ZIJN ...
CanDo Coaching.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ster van Succes.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Patiënten kunnen artsen beter
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Presentatie Bijeenkomst 3
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Workshop klassenmanagement
Volksuniversiteit Zwolle
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Rouw & Verlies Les 3.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Solliciteren: wat wil ik?
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
Beroepshouding en beroepscode
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Communicatie 7e les.
Communicatie 3e les.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Verkoopt en handelt verkoop af
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Communicatie 3e les.
Gesprekstechnieken Les 1.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Ontwikkeling, wij als EBS
Transcript van de presentatie:

Welkom bij de 4e workshop over: Verkopen: “Hoe krijg ik een guneffect?”

Wat hebben we vorige week ook al weer behandeld? Terugblik vorige week Wat hebben we vorige week ook al weer behandeld?

Terugblik huiswerkopdracht Wat hebben jullie ervaren in het analyseren van gesprekken met winkelverkopers?

De belangrijkste verkooptheorie! Herinneren jullie je nog de Video Vis? Wat bleek daar uit? Daarom nu de IJsbergtheorie! Over het verkrijgen van een GUNeffect!

Conclusie van de IJsbergtheorie: Om een “guneffect” te creëren zul je: Jezelf dienen te kennen Over innerlijke drempels heen stappen Gevoelens moeten laten zien Emotie/ gevoelens met de klant ontwikkelen

Gevoelens/ emoties!! Klantbehoeften Waar gaat het nu toch eigenlijk allemaal om? Behoeften van onze klanten zijn altijd verbonden met: Gevoelens/ emoties!! Alles draait om emotie…! (, WNF, Heineken, Auto’s, reclame, management)

Ons product of dienst, wijzelf…(!!) moeten een gevoel aanspreken…!! Klantbehoeften Kortom: Ons product of dienst, wijzelf…(!!) moeten een gevoel aanspreken…!! Vertrouwen, passie, laagdrempeligheid, respect, warmte, gezelligheid, enthousiasme, eerlijkheid, serieus…

Welk gevoel roep jij, jouw organisatie, jouw product/ dienst op? Denk 5 minuten na over welk gevoel je denkt op te wekken bij jouw klanten. 1. Welk gevoel wil je met jouw bedrijf creëren? 2. Welk gevoel wil je persoonlijk uitstralen? 3. Welk gevoel spreekt er uit je brochure? 4. Welk gevoel spreekt er uit jouw huisstijl of website?

En….? 1. Welk gevoel wil je met jouw bedrijf creëren? 2. Welk gevoel wil je persoonlijk uitstralen? 3. Welk gevoel spreekt er uit je brochure? 4. Welk gevoel spreekt er uit jouw huisstijl of website?

Rollenspelen Typologie (de/sdi) Je hebt de fiets van je vrouw te koop gehangen bij de plaatselijke supermarkt. Je hebt een afspraak gemaakt om iemand te ontvangen die interesse had in je fiets. Bereid je voor op: Typologie Goede gespreksstructuur Verkrijgen van een guneffect Succes!

Waarnemers Geef feedback op: Wat gaat goed? Wat kon beter? Waarnemer 1: let op Non Verbaal gedrag en Intonatie van verkoper Waarnemer 2: Let op Typologie van klant (wat valt op?) Waarnemer 3: Let op afgestemd gedrag van verkoper op typologie van klant (lukt dit of niet en waarom?) Waarnemer 4: Let op gevoelsfactor (goed of slecht gevoel en waar gebeurt dit in het gesprek?) Waarnemer 5: Let op open/ gesloten vragen en doorvragen Waarnemer 6: Let op Vier A structuur!

Bespreking rollenspelen

Aanbodfase Deze fase mag niet te lang duren & In deze fase zullen we in voordelen voor de klant moeten praten

Voorbeeld vertalen kenmerken naar voordelen Trainer geeft voorbeeld

Ga nu in groepjes van twee (individueel script opbouwen!) 3 kenmerken vinden van jullie bedrijven 3 kenmerken vinden van jullie producten/ diensten 3 kenmerken vinden van jezelf (/personeel) Pak de 3 beste/ meest unieke kenmerken en vertaal die naar voordelen

Voordelen Vind je door achter het kenmerk te schrijven: En dat betekent voor u….. Dit heeft als voordeel voor u… Met dit kenmerk, kunt u….

Bespreken 1 minute drills/ elevator pitches Presenteer je script!

Verbeteringen scripten Verbeter je script dusdanig dat het KNALT!!

Bespreken 1 minute drills/ elevator pitches Presenteer je script!

Wat hebben we in vier workshops behandeld? Communicatie: NV/V/I (kluts) Persoonlijke kernkwaliteiten en valkuilen Typologie Vier A structuur Open/ Gesloten vragen IJsbergtheorie: guneffect verkrijgen! Elevator Pitch (kenmerken naar voordelen)

Eindevaluatie Eindevaluatie Bedankt voor jullie inzet en Succes met het toepassen van alle gereedschappen!! Bedankt voor jullie inzet en Succes met het toepassen van alle gereedschappen!! www.keiconsultancy.nl