Financial Planning 4 All

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PowerPoint presentatie hypotheken
Advertisements

Innoveren voor gezondheid
De zin en onzin van escrow
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
Hoe ontstond dit initiatief ?
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Geldzaken in de praktijk Gerjoke Wilmink Rob Goedhart 20 april 2011.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
#Exactlive12 Kennis delen = vermenigvuldigen Hartelijk welkom!
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
BOBB (Brancheorganisatie Bedrijfsoverdracht Bemiddelaars) IJsselstein, 22 september 2008.
Bedrijfspresentatie Promavise
Uw klant is méér waard dan u dacht. Uw relaties zijn méér waard dan u denkt.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Excellent Financieel Plan
Haal wel rendement uit IT investeringen Ton Tijdink.
Gelukkig oud worden CDA GELDERLAND Janny Bakker 13 mei 2013.
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
DAG PROVISIE, HALLO KLANTBELONING Het genereren van een bedrijfsmodel voor de massamarkt Robert Witteveen Ramón Wernsen.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
MONITORING PILOT MDO BEDRIJFSECONOMISCH (BUREAU INFINITE)
H8: Distributie.
Bedrijfseconomie Uitwerking opgave (pagina 396)
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Marketing vandaag en morgen
Kennis- en Onderwijscentrum Bodem en Ondergrond Leergang Oriëntatie Bodem en Ondergrond.
Rondetafel bijeenkomst Hergebruik van Overheidsinformatie Ronde tafel 1 april 2010.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Wat betaalt de klant aan ons?
Kwaliteit in productie
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Onthaal en service.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Centrale facilitering van personeelsprocessen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Stap 3; Constant of Variabel?
Exploitatiebegroting Deel 2
Micro-economie (week 4)
1 © Wassenaar, 18 februari 2015.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Opstellen begroting Openingsbalans.
Van Grow with the Flow Naar Battle for Share Toekomstperspectief in een uitdagende hypotheekmarkt Drs. J.M. Hagenaars Directie ING Nederland SEH Congres.
Wij maken de financiële toekomst inzichtelijk & toegankelijk.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
“AOV Advies voorbereidingstool”
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Financial Planning 4 All Van provisie naar factuur! Door: Ramón Wernsen 19 september 2012 ramonwernsen@gmail.com Financial Planning 4 All

Financial Planning 4 All Programma Introductie Fundament Klantsegmentatie & relatie Waardevolle service en dienstverlening Efficiënte kantoorstructuur Bepalen van de prijs Waardevol en efficiënt adviesproces Samenvatting en conclusies Vragenronde en discussie Financial Planning 4 All

Financial Planning 4 All Introductie Financial Planning 4 All

Introductie (1) -> Meer en meer wet- en regelgeving Massaklant versus overige klantgroepen Provisieverbod Nieuw wettelijk en uniform deskundigheidsgebouw Integratie van vakbekwaamheid en vaardigheid Klantadvies centraal in plaats van productadvies Financieel adviseur wordt een beroep Promotie integraal financieel advies

Introductie (2) -> Minder maar meer kwalitatieve/klantgerichte adviseurs Aantal bemiddelaars (adviseurs) neemt % verder af Aantal professionele adviseurs neemt % toe Duidelijkere splitsing af- en onafhankelijk advies Duidelijkere prijsverschillen tussen ‘soorten’ advies Minder klanten per adviseur Nadruk op bestaande in plaats van nieuwe klanten

Introductie (3) Prijs financieel advies zal (voorlopig) dalen Meer adviseurs naast dan tegenover de klant Vervangen krimp- voor groeimarkten Wat waren de gevolgen in UK?

Introductie: conclusie en actiepunten Wijzigen / aanpassen bedrijfsmodel

Financial Planning 4 All Fundament Financial Planning 4 All

Canvas bedrijfsmodel 9 bouwstenen

Canvas bedrijfsmodel 9 bouwstenen Efficiency Waarde

Canvas bedrijfsmodel 9 bouwstenen Hoe? Wat? Wie? €?

Fundament: conclusie en actiepunten Wat wil je en waarom? Breng je huidige bedrijfsmodel in kaart Begrijpen meerwaarde, waarderen en verkopen meerwaarde Start nieuw bedrijfsmodel

Financial Planning 4 All Klantsegmentatie & relatie Financial Planning 4 All

Klantsegmentatie en relatie (1) Definitie van een klant Segmentatie Klantrelatie

Klantensegmentatie en relatie (2) Criteria klantensegmentatie: Behoeften afzonderlijk aanbod vereisen en rechtvaardigen Zij via verschillende (distributie)kanalen worden bereikt Zij verschillende soorten relaties vereisen Zij in winstgevendheid behoorlijk van elkaar verschillen Zij in risicobereidheid behoorlijk van elkaar verschillen Zij bereid zijn (doorlopend) een fee te betalen

Klantsegmentatie en relatie (3) Wat willen klanten? Wat willen klanten voor een relatie? Welke klanten wil jij? Welke relatie wil jij?

Klantsegmentatie: conclusie en actiepunten Vraag aan klanten wat ze van je verwachten Overschot aan klanten en bemiddelaars, tekort aan adviseurs Bouw je business rondom je echte klanten Hoe was het ook alweer … 20% klanten zorgt voor 80% omzet!

Financial Planning 4 All Waardevolle service & dienstverlening Financial Planning 4 All

Financial Planning 4 All Service & dienstverlening Advies Financieel inzicht en overzicht Samenleven en gezin Belastingen en fiscaal Woning, huren of hypotheek Sparen en beleggen Pensioen en oudedag Inkomensrisico’s verzekerd Bezittingen verzekerd Gezondheid verzekerd Financieel Totaal Advies Bemiddeling Nazorg Financial Planning 4 All

Dienstverlening: conclusie en actiepunten Profiteer van gebrek integraal advies Integrale aanpak = waardevol Aparte dienstverlening advies, bemiddeling, nazorg

Financial Planning 4 All Efficiënte kantoorstructuur Financial Planning 4 All

CRM + klantportal geïntegreerde (reken)software + Efficiënte kantoorstructuur CRM + geïntegreerde (reken)software + klantportal

Kantoorstructuur: conclusies en actiepunten CRM draagt bij aan kwaliteit en efficiency

Financial Planning 4 All Bepalen van de prijs Financial Planning 4 All

Financial Planning 4 All Bepalen van de prijs Methodes: Concurrentiemethode Doelgroepmethode Terugrekenmethode Kostprijs plusmethode Financial Planning 4 All

Kostenkant -/- Uitgavenstromen Arbeidskosten € 120.000,00 Huisvesting   Arbeidskosten € 120.000,00 Huisvesting € 12.000,00 Vervoerskosten Kantoorkosten € 10.000,00 Administratiekosten € 7.500,00 ICT-kosten Marketing en verkoopkosten € 4.500,00 Financieringskosten Afschrijvingskosten € 6.000,00 Overige algemene kosten € 8.500,00 Totaal € 200.000,00 max. aantal declarabele werkuren totaal fte 1600 totaal aantal werkuren totaal fte 3200 Minimaal uurtarief (BEP) € 125,00 Marge in % 20% Uurtarief incl. marge € 150,00

Financial Planning 4 All Bepalen van de prijs Prijs variabelen: Onderscheid advies, bemiddeling, nazorg Aantal uren advies, bemiddeling, nazorg Reistijd / oncourante tijden Mate van complexiteit / risico Mate van senioriteit / deskundigheid Bandbreedte (margeuren) Korting (klant kiest voor nazorg, klant betaalt binnen 14 dagen, klant verricht huiswerk, et cetera) Financial Planning 4 All

Bepalen van de prijs: conclusies en actiepunten Maak gebruik van kostprijs plusmethode Breng eerst eens kostprijs in kaart

Waardevol en efficiënt adviesproces Financial Planning 4 All

Financial Planning 4 All Waardevol en efficiënt adviesproces Stap 0: Uitnodiging, kennismaking, gesprek over je nieuwe werkwijze en bedrijfsmodel en hoe klanten hier beter van worden Stap 1: Kennismaking, gesprek over de financiële wensen, doelen en uitleg van je waarde, werkwijze en beloning Stap 2: Verzamelen en inventariseren persoonlijke en financiële data Stap 3: Analyseren ontvangen informatie en documentatie Stap 4: Schriftelijk advies en toelichting Stap 5: Implementatie van het advies (bemiddelingsfase) Stap 6: Onderhouden van het advies (nazorgfase) Financial Planning 4 All

Adviesproces: conclusies en actiepunten Meeste tijd besteden aan stap 0 en stap 1, ofwel het leren kennen van de klant en het begrijpen van zijn wensen, doelen ervaringen en angsten

Samenvatting en conclusies Financial Planning 4 All

Vragenronde en discussie Financial Planning 4 All