Stage Double Check Kerntaak 3A

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Een balletje voor Oranje-Zwart Extra inkomsten voor nog betere training en trainingsmaterialen.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Workshop 3 deel 1: Marketing
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Uw persoonlijke creatieveling:
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Presentatie Tactisch Marketingplan
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
de ouderbetrokkenheid vergroten
Marketing Werkgroep 6.
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Prokkelen Laagdrempelig, participatie, inclusie Marian Geling.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Leasen van comfort. 3/09/2014pagina 02 I Probleemstelling Energie = emissies (CO2, fijn stof, …) Gezondheid = binnenklimaat vaak slechter dan buiten Producten.
Social Media Audit. Deel 3 Concurrenten – XXXLutz Group.
Rekenen groep 4.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Wat ik wil…..
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Kennismanagement & Sociale media
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Spaar ze allemaal, want jou sparen ze niet! Mike Wolffgramm & Jesse Holle Klas: Blauw.
Presenteren en communiceren
Marketingcommunicatie
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Operationeel plan DIMAGINI
Winkelstraat de Heurne
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Een vergadering organiseren
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Digi(bord)boek project <titel project>
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Transcript van de presentatie:

Stage Double Check Kerntaak 3A

Kerngegevens Social Media Naamsbekendheid

Moodboard

Promotieplan Probleemstelling Promotiedoelstelling Doelgroep Naamsbekendheid, stimulatie verkoop Promotiedoelstelling Verhoogde merkbekendheid, aantal likes, 3% omzet Doelgroep Ambitieus, stijlvol, creatief

Media-inzet Social Media Facebook Twitter Pinterest E-mailing Trade Mart

Facebook

Twitter

Pinterest

Tijdsplanning Datum Promotiemiddel Activiteit Uit te voeren door Opmerkingen 16-02-2012 Promotieplan uitwerken Liza Ossewaarde 19-02-2012 Promotieplanning maken 21-02-2012 Social Media, e- mailing en beurs Ideeën uitwerken 22-02-2013 Social Media Pagina’s ontwikkelen voor Facebook, Youtube, Twitter en Pinterest 26-02-2013 Visueel beeldmateriaal verzamelen 02-03-2013 Online zetten van de platforms. Met teksten en beeldmateriaal 04-03-2013 Beurs Klanten vertellen over onze merken en collecties Liza Ossewaarde & Angelique van de Weijenberg Elke maandag in Trade Mart Utrecht 07-03-2013 Ontwerp maken 15-03-2013 Reflectieverslag 20-03-2013 Presentatie van promotiemateriaal 22-03-2013 Evaluatie promotieplan

Verbetervoorstellen Niet teveel nadenken voor als je iets post op Facebook. Doordat er veel gefacebookt wordt valt Twitter al in de minderheid. Op de website van Double Check icoontjes van Social Media met een hyperlink gelijk naar de betreffende Social Media pagina. Ook is het een goed idee om je meer te storten op Facebook en Pinterest. Ik zou Youtube verwijderen ik vind het niet zo relevant dat je een pagina hebt met video’s. Ook is het belangrijk dat de foto’s die je post in de juiste grote staan, anders krijg je wazige afbeeldingen.

Stage Double Check Kerntaak 2

Onderzoeksopzet Commercieel probleem Ina Kent Probleemstelling: Double Check wil graag haar nieuwe tassenmerk Ina Kent promoten. Hoe ga ik ervoor zorgen dat de klanten dit in hun assortiment opnemen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat onze consumenten deze tas gaan kopen. Deelvragen Concurrentie, doelgroep, omgevingsfactoren

Scoresysteem met weging Naam bedrijf Criterium Weging Score 1 – 4 Totale score Fred de la Bretoniere Naamsbekendheid 2 4 8 Locatie 0.5 Website 1 3 Social Media 1.5 6 Totale score 19 MY paperbag 1,5 11 O MY BAG 4,5 12.5 Studio JUX 10.5 FAB 19.5

Conclusies 1. FAB 2. Fred de la Bretoniere 3. O MY BAG 4. MY Paperbag 5. Studio JUX

USP De tassen van Ina Kent zijn op verschillende manieren te dragen.

Omgevingsanalyse Conclusies Deskresearch Social Media promotiemiddel Pinterest Markt in verzadiging Koopkracht daalt Tassen Ina Kent; trendkleuren, leer Groei Facebook Goedkoop is duurkoop Duurzaam verantwoord Oplichting; piraterij

Conclusies fieldresearch Wilt u voor een duurzame tas meer betalen? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid Ja 34 68,0 Nee 13 26,0 94,0 Geen antwoord 3 6,0 100,0 Total 50 Vindt u het belangrijk dat de tas duurzaam geproduceerd is? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid Totaal niet 6 12,0 Niet erg 4 8,0 20,0 Belangrijk 13 26,0 46,0 Zeer belangrijk 27 54,0 100,0 Total 50

Conclusies fieldresearch Duurzaam geproduceerd Promoten via Social Media Groot assortiment Ecologisch verantwoord Lang hengsel Materiaal Vindt u de promotie via Social Media belangrijk? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid onbelangrijk 3 6,0 Minder belangrijk 10 20,0 26,0 Belangrijk 16 32,0 58,0 Zeer belangrijk 20 40,0 98,0 Geen antwoord 1 2,0 100,0 Total 50

Crosstabs Duurzaam; meer betalen Promotie Social Media; actief Facebook Duurzame consumenten; materiaal

Aanbevelingen De tassen van Ina Kent vooral blijven verkopen   Social Media opzetten en actief gaan gebruiken Wel nog even Pinterest goed onder de aandacht brengen, want er wordt nog niet super veel gebruik van gemaakt. Het is van groot belang om te proberen met Ina Kent in magazines te verschijnen. Vooral een breed assortiment blijven houden Ervoor zorgen dat de winkels die Ina Kent verkopen, goed ingelicht worden en uitgebreid kunnen informeren over Ina Kent. De tassen via visueel beeldmateriaal promoten, is een heel sterk belangrijk punt.