Stage Double Check Kerntaak 3A
Kerngegevens Social Media Naamsbekendheid
Moodboard
Promotieplan Probleemstelling Promotiedoelstelling Doelgroep Naamsbekendheid, stimulatie verkoop Promotiedoelstelling Verhoogde merkbekendheid, aantal likes, 3% omzet Doelgroep Ambitieus, stijlvol, creatief
Media-inzet Social Media Facebook Twitter Pinterest E-mailing Trade Mart
Tijdsplanning Datum Promotiemiddel Activiteit Uit te voeren door Opmerkingen 16-02-2012 Promotieplan uitwerken Liza Ossewaarde 19-02-2012 Promotieplanning maken 21-02-2012 Social Media, e- mailing en beurs Ideeën uitwerken 22-02-2013 Social Media Pagina’s ontwikkelen voor Facebook, Youtube, Twitter en Pinterest 26-02-2013 Visueel beeldmateriaal verzamelen 02-03-2013 Online zetten van de platforms. Met teksten en beeldmateriaal 04-03-2013 Beurs Klanten vertellen over onze merken en collecties Liza Ossewaarde & Angelique van de Weijenberg Elke maandag in Trade Mart Utrecht 07-03-2013 Ontwerp maken 15-03-2013 Reflectieverslag 20-03-2013 Presentatie van promotiemateriaal 22-03-2013 Evaluatie promotieplan
Verbetervoorstellen Niet teveel nadenken voor als je iets post op Facebook. Doordat er veel gefacebookt wordt valt Twitter al in de minderheid. Op de website van Double Check icoontjes van Social Media met een hyperlink gelijk naar de betreffende Social Media pagina. Ook is het een goed idee om je meer te storten op Facebook en Pinterest. Ik zou Youtube verwijderen ik vind het niet zo relevant dat je een pagina hebt met video’s. Ook is het belangrijk dat de foto’s die je post in de juiste grote staan, anders krijg je wazige afbeeldingen.
Stage Double Check Kerntaak 2
Onderzoeksopzet Commercieel probleem Ina Kent Probleemstelling: Double Check wil graag haar nieuwe tassenmerk Ina Kent promoten. Hoe ga ik ervoor zorgen dat de klanten dit in hun assortiment opnemen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat onze consumenten deze tas gaan kopen. Deelvragen Concurrentie, doelgroep, omgevingsfactoren
Scoresysteem met weging Naam bedrijf Criterium Weging Score 1 – 4 Totale score Fred de la Bretoniere Naamsbekendheid 2 4 8 Locatie 0.5 Website 1 3 Social Media 1.5 6 Totale score 19 MY paperbag 1,5 11 O MY BAG 4,5 12.5 Studio JUX 10.5 FAB 19.5
Conclusies 1. FAB 2. Fred de la Bretoniere 3. O MY BAG 4. MY Paperbag 5. Studio JUX
USP De tassen van Ina Kent zijn op verschillende manieren te dragen.
Omgevingsanalyse Conclusies Deskresearch Social Media promotiemiddel Pinterest Markt in verzadiging Koopkracht daalt Tassen Ina Kent; trendkleuren, leer Groei Facebook Goedkoop is duurkoop Duurzaam verantwoord Oplichting; piraterij
Conclusies fieldresearch Wilt u voor een duurzame tas meer betalen? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid Ja 34 68,0 Nee 13 26,0 94,0 Geen antwoord 3 6,0 100,0 Total 50 Vindt u het belangrijk dat de tas duurzaam geproduceerd is? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid Totaal niet 6 12,0 Niet erg 4 8,0 20,0 Belangrijk 13 26,0 46,0 Zeer belangrijk 27 54,0 100,0 Total 50
Conclusies fieldresearch Duurzaam geproduceerd Promoten via Social Media Groot assortiment Ecologisch verantwoord Lang hengsel Materiaal Vindt u de promotie via Social Media belangrijk? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid onbelangrijk 3 6,0 Minder belangrijk 10 20,0 26,0 Belangrijk 16 32,0 58,0 Zeer belangrijk 20 40,0 98,0 Geen antwoord 1 2,0 100,0 Total 50
Crosstabs Duurzaam; meer betalen Promotie Social Media; actief Facebook Duurzame consumenten; materiaal
Aanbevelingen De tassen van Ina Kent vooral blijven verkopen Social Media opzetten en actief gaan gebruiken Wel nog even Pinterest goed onder de aandacht brengen, want er wordt nog niet super veel gebruik van gemaakt. Het is van groot belang om te proberen met Ina Kent in magazines te verschijnen. Vooral een breed assortiment blijven houden Ervoor zorgen dat de winkels die Ina Kent verkopen, goed ingelicht worden en uitgebreid kunnen informeren over Ina Kent. De tassen via visueel beeldmateriaal promoten, is een heel sterk belangrijk punt.