Uw boeken van klassiek naar digitaal

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Moderne lectuurverspreiding via Daisy en internet Bert Paepen (Pyxima)
Advertisements

1 CREATING TOMORROW AUTEURSRECHT IN HET HBO HVA ONDERWIJSCONFERENTIE 11 APRIL 2013.
Content voor eBooks. Kluwer eBooks  eBooks: de electronische variant van papier  Wat biedt Kluwer op dit moment: —(1) Pdf boeken (totaalpakket) online.
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
ManagementStart.nl Het begin van zakelijk succes..
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
eReaders en eBooks Raymond Snijders, Hogeschool Windesheim
Een algemeen overzicht.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
HOMCOM Ledenvergadering 22/11/2010. Google • Na Google instant nu Google instant previeuw – – 1 = sneller zoeken – 2 = previeuw.
E-boeken in de bib Eindelijk !? Hoe e-boeken in de werking van een openbare bibliotheek brengen en wat mag dat kosten?
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Nieuw verdienmodel van de BIBLIOTHEEK Klas B - Groep 7 Dennis van Vliet Isabel Vonk Laura de Waal Wais Yousuf.
Kluwer Juridisch Onderwijs Digitale portfolio. Kluwer Nederland •Juridisch (Deventer) - afd. Onderwijs •Financieel / Fiscaal (Deventer) •Overheid (Alphen.
IPod, iPad, iPhone e-book, e-reader Wat zijn dat? Peer Custers.
Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.
KOBO CONFIDENTIAL PAGE 1 KOBO – een introductie. HET VERHAAL VAN KOBO Kobo is een van de snelst groeiende bedrijven op het gebied van eReading wereldwijd.
Organisatie en sourcing van de DLWO Jacco Jasperse Informatie- en procesmanager Manager Dienst Informatievoorziening en Automatisering.
EBooks door Swets. 2 Agenda  Aanbiedingen, business modellen  Marktonderzoek door Swets en de resultaten  Voorbeelden uit de markt -MyILibrary -Books24x7.
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
Ebooks en ebookreaders in het onderwijs Raymond Snijders sr. informatiebemiddelaar Student- en Onderwijsservices Mediacentrum, Windesheim Ebsco Informatiedag.
‘E-book readers voor advocaten’ 16 februari 2009 Uitgeverij Eburon Wiebe de Jager Ca. 60 academische uitgaven per jaar, sinds : Eerste experimententen.
Het Nieuwe Uitzoeken Over uitgeven naar
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
IFontys 2.0 Workshop 14: How 2 make ePubs?. Inleiders Henk Lingers Francois Lier.
Mediatheek R5. Faciliteiten en dienstverlening (1/2): de collectie Fysieke collectie: boeken en naslagwerken / tijdschriften / AVM / scripties Digitale.
Trefwoorden overbodig? De gebruiker aan het woord Annemieke Jurgens InfoManagement 27 april 2006.
Hans-Peter Hioolen.
Presentatie Mediatheek R5 Mediatheek R5 - Dé partner in learning communities -
Workshop Informatievaardigheden Propedeuse FHSS Mediatheek TF.
E-Boeken, E-Readers, Tablets Presentatie Clubmiddag 17 januari 2011 door Henk Kesting Ab Wiegman.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
AGORA is méér dan een gebouw. Het is een concept: “een sociaal kruispunt van informatie, technologie en dienstverlening.” Dienstverlening Ruime openingstijden.
Jef Maes Hoofd Kenniscentrum Boek.be Welke toekomst voor het Boek?
E-Readers wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 21 oktober © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
ICT in het onderwijs Inspiratie dag ICT in het
E-readers en e-books Een kennismaking met een nieuwe manier van lezen.
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
SchoolWise Samengesteld door. Programma ● Wat is schoolWise ● Waarom schoolWise ● Hoe werkt schoolWise - Zoeken en vinden - Uitlenen - Mediabeheer ● Starten.
Bibliotheekintroductie UA-bibliotheek Campus Drie Eiken Oktober 2007 Marjan Andries- Barbara Lejeune.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Hoe zoek ik informatie in de bibliotheek ? Sociaalagogisch werk VIVES bibliotheek Kortrijk
Maarten Cant, Marilie Doms en Lise Paesen. Stel je voor…
E-Bookplatform van de Bibliotheek Training e-book ambassadeurs BtB regiodagen.
Welkom in de bibliotheek!. Wat gaan we vandaag doen? Presentatie met boekentips (ca. 10 minuten) Rondleiding (ca. 10 minuten) Zelf boeken zoeken op de.
E-books / e-boeken lezen en beheren Elektronische boeken (e-books) Verkrijgen, Lezen en beheren Johan Boer, 2 december 2015.
E-BOOKS QUIZVRAGEN. VRAAG 6 Kan een bibliotheeklid van 3 jaar ook een volwassenen boek als e-book lenen? Ja (groen) Nee (rood)
Uitgeven anno 2015 Rudy Vanschoonbeek. wikipedia 1981 Germaanse Filologie & aggregaat UIA Docent OLVC & Normaalschool, Contact, Dedalus 1988 Uitgeverijen.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
Bibliotheekdag SFB; 31 maart 2008 WELKOM NAMENS DEDICON!
Ontwikkelingen in de Boekenbranche Paul Rutten Book and Digital Media – UL Symposium KVB – Tiele Stichting Amsterdam 24 maart 2009.
H ET DIGI BOEKENLANDSCHAP Nederlands Uitgeversverbond Geert Noorman GN 27 IV 2011.
Voeg hier een foto van het product in
WEBCAST.rsm.nl Arthur Oink.
Kluwer The end of Publishing
Usability voor het web en mobiele apparaten
(Niet) Allemaal digitaal
marten nubé uitgeverij digitalis

Transcript van de presentatie:

Uw boeken van klassiek naar digitaal Peter Kassenaar info@kassenaar.com

Agenda Voorstellen Aandachtspunten bij digitaal publiceren Kern: downloaden of streaming? Voorbeelden Q & A

Voorstellen Peter Kassenaar (1969) Auteur, sinds 1996 Auteur, programmeur, docent Usability-analyses en –rapportage Auteur, sinds 1996 o.a. Academic Service/SDU, Instruct, Van Duuren Media Toepassingsgebied: ICT – kantoorautomatisering, webdesign, programmeren www.kassenaar.com/blog

Digitaal publiceren

“Traditioneel”

“Nieuw”

Digitaal publiceren: Platforms “Traditioneel” Pc, Mac, laptop Cd-rom, dvd, websites, pdf (in allerlei vormen) “Nieuw” Nieuwe form factors: eReaders, Kindle, iPad, iPhone ePub, DRM ja/nee, POD? Flash, Silverlight, HTML?

Vraagstukken bij Digitaal publiceren

Distributie?

Techniek?

Business model? Royalty’s? Marge?

Digitale publicaties Distributie Techniek Afrekenmodel Zelf doen – eigen webshop? Uitbesteden: Google eBooks, Bol.com, CB, Selexyz? Techniek 1:1 omzetting papieren boek? Aanvullende animaties? Audio, Video? Afrekenmodel Prijsbepaling, marges, royalties/fixed fee

Kernvraag vs.

“Laat ik content downloaden en lokaal opslaan, of plaats ik content in de cloud?”

Kenmerken downloaden Lezer heeft het gevoel dat iets ‘van hem’ is Geen internetconnectie nodig om te lezen Duidelijke prijs-productrelatie Statisch product Kopieerbeveiliging mogelijk, maar tevens: Piraterij mogelijk Product in het algemeen gebonden aan device

Kenmerken Cloud Altijd en overal beschikbaar, mits internetconnectie Mogelijkheden tot sociale media-interactie Vele varianten in prijzen/producten: Abonnementen Licenties Acties Dynamische productbijwerking Geen piraterij, want: geen download. “Streaming” model

Cloud based services € 9,95 / maand $ 7,99 / maand € 12,95 / maand

Yindo Yindo – Jouw digitale bibliotheek Boeken lezen, lenen en kopen Ook: print, POD, ePub (als uitgever dit aanbiedt) 1:1 representatie van fysiek boek Zoeken binnen boeken en volledige portfolio Persoonlijk boekenplankje

Yindo - doelgroepen Uitgevers – exploitatie content Onderwijs – boekenpakketten & licenties, annotaties, interactie docent/student Eindgebruikers – Boeken lezen, lenen, kopen, ervaringen delen met anderen.

Demo

Yindo voor uitgevers Aanleveren– pdf (600 dpi) van het boek Uitgever bepaalt prijs en beschikbaarheid Rapportagetool van uitleningen/maand Inkijkexemplaren op eigen site Promotiecodes voor (gratis) boeken Social media interactie

Vragen? Toekomst Cloud en download sluiten elkaar niet uit Persoonlijke mening: Cloud-based services hebben de toekomst Download-based services voor specials/niches Vragen?

Bedankt voor uw aandacht! www.kassenaar.com/blog info@kassenaar.com @PeterKassenaar