De Nederlandse Cultural Creative

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deze TANTRA komt uit India.
Advertisements

Cultural Creatives in Nederland
Jongeren over politiek
45 levenslessen Noorwegen. Teksten van: Regina Brett. Music: snowdream
Op zoek naar de ware Over de zoektocht naar een christelijke partner
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Project ‘Make me beautiful’
10 ROZEN VOOR JOU.
De nieuwste uitspraken
ONTSPAN JE..., LUISTER ..., EN BEWONDER
Ik wens je De kracht van god.
Op zoek naar de ware This material is freely provided to help you build your own Power Point presentation to meet the needs of your group. 1 Based on eBook:
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
“Zonder taal geen verhaal” .
Heb het goed hou het goed Corrie Blijdorp De Driehoek
Veilig Jeugdwerk Veilig Jeugdwerk is jeugdwerk met gezonde verhoudingen tussen leidinggevenden en deelnemers. Het is van belang om mogelijk misbruik te.
Kan ook maar iets dat gemaakt wordt door mensen in de buurt komen van de schoonheid van de natuur? Misschien muziek! FAUNA FAUNA.
Zonde, de grootste vijand
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Nieuw imago? Nieuw Publiek ? 10 maart 2008 Stadsarchief Publieksconcept en strategie.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen 15 mei t/m 15 juni 2014.
Levensvragen Over geluk…..
START DIA.
Heilig vrijen Jezus en onze seksualiteit
Ds. J. Klapwijk Voorganger de afgodenfabriek Thema.
Jongeren en de natuur Keyfindings Marc Johnston Mei 2010.
Gezonde Relaties
Ludo Daems.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
een Idool VAN DALE: 1 afgod 2 aanbeden figuur CITAAT: verafgoding in deze ontkerkelijkte maatschappij.
Honden..
Tijd voor wat filosofie Muziek: The Great Pretender (The Platters)
HOEZO BIDDEN?.
Pasen & Pinksteren op één dag!
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Interpreteren van data
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
Verlangen naar licht.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
In deze dienst zal voorgaan. In deze dienst zal Prof. dr. V.E. d’Assonville voorgaan. Na de zegen zingen we Ps. 145 : 1, 4, 5 Schriftlezing: Johannes 17.
Over het vermarkten van milieu bij vlees
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Zondag 7 HC Franeker 21 februari 2010
Mijn Ogen.
10 januari 2013 bijbelstudie nr. 3 Vanaf hoofdstuk 1:19.
Is er iets gemaakt door de mens dat de schoonheid van de natuur kan benaderen? Misschien de muziek! FAUNA FAUNA.
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Heel interessant !.
WAT IS MANTELZORG?.
THE FOLLOWING IS A CHINESE GOOD LUCK TANTRA TOTEM. U zal er wellicht niets van geloven, maar toch…! Lees dit alles een keer, misschien kan u er nog iets.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
Kan je zien of iemand holebi is?
Transcript van de presentatie:

De Nederlandse Cultural Creative Anno 2007 Stichting Cultural Creatives Nederland P+@Work, 11 oktober 2007 Willem Brethouwer en Linde van der Pol

Inhoud Hoe onderscheid je je als straks iedereen “duurzaam” zegt te zijn? Daarom zijn Cultural Creatives interessant! De onderzoekhistorie Veranderingen in de tijd Imago, Reputaties en Identiteit op het spel? Het profiel van de Cultural Creatives Het gedrag van de Cultural Creatives Aanbevelingen

Hoe onderscheid je je als straks iedereen duurzaam is……… Steeds meer mensen willen duurzaam Original Cultural Creatives Nieuwe groep duurzame consumenten Meer bedrijven worden duurzaam Hoe onderscheid je je dan nog om de Cultural Creative aan je te binden?!

Waarom zijn Cultural Creatives interessant? 1,88 miljoen zijn Cultural Creative En nog eens 1,76 miljoen mensen staan op het punt om Cultural Creatives te worden

De onderzoekshistorie Start in 2004 Onderzoek 2004, 2005 en 2006 2007 Jan Oprichting Stichting CC April, Mei Kwalitatief onderzoek 20 diepte interviews en 1 groepsdiscussie Juli, Augustus Kwantitatief selectie onderzoek 8458 respondenten September, Oktober Kwantitatief diepte onderzoek n = 478 Cultural Creatives n = 194 Potentiële Cultural Creatives n = 649 Niet Cultural Creatives

Veranderingen in de tijd Ik doe aan vrijwilligerswerk Ik vind mijn eigen spirituele ontwikkeling belangrijk

Cultural Creatives bekijken bedrijven kritisch Imago, Reputatie en Identiteit Cultural Creatives hebben een goed beeld van wat fair trade producten zijn, dus probeer niet een product voor fair trade te verkopen terwijl het het niet echt is! Cultural Creatives zien een bedrijf pas als milieuvriendelijk/duurzaam/fair trade als het bedrijf in al zijn facetten het MVO-beleid heeft doorgevoerd 89% van de Cultural Creatives zegt een positieve / goede indruk te krijgen van een bedrijf, wanneer ze weten dat het bedrijf milieuvriendelijk/duurzaam/fair trade handelt.

Cultural Creatives onderscheiden zich van niet`-CC’ers op voeding,energie en pers verzorging Bij welke producten let men erop of het verantwoord geproduceerd is/duurzaam in gebruik is?

Profiel van de Cultural Creatives Vrouw en hoog opgeleid Profiel van de Cultural Creatives Cultural Creatives zijn: Iets meer vrouwen dan mannen Grootste groep is boven de 55 Vaker hoog opgeleid man vrouw < 34 35-55 >55 hoog midden laag Geslacht Leeftijd Opleiding

Waar Cultural Creatives van dromen…. Profiel van de Cultural Creatives Verre reizen, een eigen boerderijtje, gezond blijven, andere mensen helpen………………. “De wereld rondzeilen, fagot leren spelen, Rome en Tibet bezoeken, veel nieuwe boeken lezen” “Een vreedzame wereld zou ik geweldig vinden waar iedereen gelukkig is en mag zijn” “Een boerderijtje en dan selfsupporting zijn”

Profiel van de Cultural Creatives Spiral Dynamics? Profiel van de Cultural Creatives Wereldvrede (22%) Gelijkheid (21%) Cultural Creatives Innerlijke harmonie (36%), Wijsheid (19%) Zelfrespect (29%), Vriendschap (29%), Liefde (11%) Potentiele Cultural Creatives Geluk (40%), Geborgenheid (39%), Plezier (26%), Comfortabel leven (25%) Niet Cultural Creatives

Grondslagen van een bewuste levensstijl Profiel van de Cultural Creatives Familie/Gezin “Ik wil dat mijn kinderen opgroeien in een mooie wereld” Opvoeding “Ouders die geïnteresseerd zijn en open staan voor de wereld om hen heen” Opleiding “Door mijn opleiding biologie ben ik mij ervan bewust dat we met z’n allen verkeerd omgaan met de wereld” Bewuste levensstijl Beroep “Mijn vrijwilligerswerk heeft mijn ogen geopend voor de problemen die er zijn in de rest van de wereld” Religie “Mijn god is een god van liefde, die mij aanmoedigt om om te zien naar de wereld om mij heen” Reiservaring “Veel gereisd en in contact gekomen met mensen uit andere culturen”

Grondslagen van een bewuste levensstijl Profiel van de Cultural Creatives Cultural Creatives geloven dat hun eigen gedrag bijdraagt tot een betere wereld

De Cultural Creative denkt graag na Profiel van de Cultural Creatives De Cultural Creative heeft een hoge need for cognition. Dit wil zeggen dat ze het plezierig vinden om na te denken en dit ook vaker doen dan niet Cultural Creatives. Gevolg voor bedrijven die de Cultural Creatives willen benaderen: - zorg dat je genoeg informatie beschikbaar stelt - Kwalitatief goede argumenten zijn belangrijker dan een mooi verpakte boodschap - maak gebruik van impliciete conclusies (zodat de Cultural Creative er zelf nog over na kan denken).

Trouw vaak gelezen door Cultural Creatives Lezen vaker/meer kranten Vinden de krant lezen belangrijk Trouw en NRC hebben een relatief grote groep Cultural Creatives onder de lezers. Profiel van de Cultural Creatives

Het gedrag van de Cultural Creatives Gemiddeld koopt de Cultural Creatives 25% van zijn boodschappen biologisch Het gedrag van de Cultural Creatives “Omdat het puur/ natuurlijk is” 60% “Omdat het goed is voor het milieu” 75% “Omdat het diervriendelijk is” 49% “Omdat het gezond is” 60%

Prijs vooral bij voeding belangrijk Het gedrag van de Cultural Creatives Prijs is grootste belemmering voor het kopen van biologisch, fair trade of diervriendelijke voeding Bij persoonlijke verzorgingsproducten, kleding, energie en financiën spelen hele andere belemmeringen. Bij kleding is een duidelijk gebrek aan informatie, terwijl bij energie er ongeloof is of men daadwerkelijk groene stroom zal krijgen

WNF meest gesteunde doel onder Cultural Creatives Het gedrag van de Cultural Creatives Steunen van goede doelen: Wereld Natuurfonds (27%) Natuurmonumenten (25%) Greenpeace (22%)

Het gedrag van de Cultural Creatives Cultural Creatives rijden auto (84%), maar…………… proberen wel zo vaak mogelijk de fiets of het openbaar vervoer te pakken (67%) rijden volgens de principes van het nieuwe rijden (41%) rijden in een zuinigere auto (38%)

Aanbevelingen Cultural Creatives vormen een groeimarkt. Pak uw kans nu! Als u een goed verhaal heeft zal de Cultural Creatives dit verder vertellen. Zij vervullen de rol van change agent voor u! Sluit aan bij de waarden die Cultural Creatives belangrijk vinden zoals innerlijke harmonie, wereldvrede, gelijkheid en wijsheid. Uw reputatie verbetert als u op alle aspecten van de bedrijfsvoering MVO uitdraagt . Wees eerlijk over in hoeverre je producten echt duurzaam of fair trade zijn. Informeer en doe dit zowel in de breedte (links van/naar andere bedrijven) en in de diepte (geef kwalitatief goede argumenten). Zorg voor voldoende bekendheid en verkrijgbaarheid van je product/dienst. Zorg ervoor dat de CC klanten een band opbouwen met je product.

Uw uitdaging voor 2008 Steeds meer verduurzaming vraagt om een authentieke positionering om Cultural Creatives aan u te binden. De kopgroep krijgt meer navolging dus concurrentie De volgers moeten niet in de valkuil van in-authenticiteit lopen Zie u graag terug in 2008!