 Intelligente kleding Andy JordensEveline NoelsEline NulensMaarten Verhagen3 MARAB.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
CLB BENELUX BV 4 oktober 2006 Presentatie AMR ICT
Advertisements

Informatiedag Telezorg
Over consumenten, gedrag en marketing
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Welkom Katja Goertz, commercieel adviseur Ascom Nederland.
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Arbeidsbesparende technologie en de ouderenzorg
1 E-Blokart Ontwerpmethodologie 2006 Jens de Boer Karen Warnier Michaël Raets David Zimmer Robin Lataire.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
D4A en Toegankelijkheid
[datum].
In de praktijk van Noord Nederland Floor.de
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Bill Gates in the Scientific American, January 2007 “Imagine being present at the birth of a new industry”
Isolatie van bestaande buitenmuren
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Dag van de lokale overheid. March 9th Microsoft Belux Paul Faes Business Development Manager Lokale Overheid.
KIVI Speurwerkprijs ‘Noodzaak van innovatie in de gezondheidszorg’ Prof.dr.ir. Theo de Vries 16 december 2003 KIVI Speurwerkprijs 2003.
23 mei 2007JEMH van Bronswijk, Technische Universiteit Eindhoven 1 Harmonie of conflict? Wetenschappelijke kring Tilburg Leeftijdsbestendig wonen prof.dr.
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Domotica beleid en inzet VWS
Het bedrijf Bayer BioScience N.V.. Bedrijfshistorie (1)  Oprichting Plant Genetic Systems N.V. in 1982  Onderzoek van Prof. Van Montagu en Schell 
Avenir Telecom is de specialist in telecom distibutie.
Palliatieve zorg Alexander de Graeff, internist-oncoloog

‘Denkdiner’ VWL Samenwerkend Limburg 31 maart 2010 Hans Bodt, Manager HRM a.i. Atrium Medisch Centrum Parkstad Langer doorwerken: Hoe maken we dat mogelijk.
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Aenova Software Hans van der Last Algemeen Directeur Aenova Software
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Strategie en positionering
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Jne 9, Innovation in Healthcare Presentation of the Noord-Brabant innovation policy applied on Healtcare and Medical Care May 9, 2006 – Piteå Joep.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Hypnose bij het prikkelbare darmsyndroom
Hoofdkleuren: R: 0 G: 75 B: 149 R: 189 G: 0 B: 103 R: 245 G: 234 B: 207 R: 223 G: 224 B: 225 R: 248 G: 186 B: 136 R: 190 G: 227 B: 238 R: 193 G: 215 B:
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Duurzame impact van duurzame bedrijven Sociale impact.
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Een product of dienst verkopen
De taaltaak
Les 1: Brainstorm en kennismaken
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
EPSO Conference The Hague, April (11-) 12-13, 2018
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Consumenten-gedrag Online consument
Climbing For Life Awareness- and fundraising campaign on asthma, cystic fibrosis and other lung diseases Draw attention to asthma, cystic fibrosis.
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Transcript van de presentatie:

 Intelligente kleding Andy JordensEveline NoelsEline NulensMaarten Verhagen3 MARAB

Inhoudsopgave 1. Aanbodzijde 2. Waarom healthcare? 3. Productstrategie 4. Prijsstrategie 5. Distributiestrategie 6. Communicatiestrategie

Aanbodzijde  Healtcare  Sport  Werk  Entertainment

Health care  Voorkomen, verbeteren, controleren en detecteren gezondheidsproblemen  Reden?  Mensen -> langer & kwaliteitsvol leven  Alle leeftijden  Ouderen: vergrijzing – langere levensduur

Medische doeleinden  Philips  1995 : ‘Toekomst project’ -> visie  2000 : integratie functies in kleding  Korte of langere duur?  2003 : Intelligente medische kleding • Draadloos bewakingssysteem  Patiënten waarschuwen  Artsen sneller diagnose stellen  Nooddiensten verwittigen  Risicopatiënten bewaken

Philips  Kledingstukken (beha’s, ondergoed, broeksriemen…)  Hartactiviteit patiënt bewaken + abnormale toestanden detecteren  3 maanden lang gegevens opslaan  langdurige historie = nauwkeurigere diagnose  2012 : de BlueTouch Pain Relief  37 % volwassenen: spier- en gewrichtspijn  Sessie: 15 – 30 minuten -> gevolg: minder medicijnen  Blauw licht = stimuleren doorbloeding + spierpijn verlichten  Design = belangrijk  Philips : sterke positie + rekening houden behoefte consument

Philips: marketingstrategie  Doel: “sense and simplicity”  Concentreren op beloftes  Goed inzicht behoeften en wensen  Innovatieve oplossing + makkelijk gebruik  Combinatie begrip mensen + integreren technologie  Zeer goede researchfaciliteiten + bureaus  Visie  Innovaties gezonder + duurzamer  Doel tegen 2025: leven 3 miljard mensen verbeteren  Missie  Leven mensen verbeteren -> zinvolle innovaties

Philips: marketingstrategie  Op de markt brengen  Nu: vooral onderzoeken  Effectief op de markt brengen  Gericht op behoefte consument  => Consument weinig info -> geen behoefte  Volop onderzoeken + ontwikkelingen  Universiteiten  Focus op intelligent textiel  Uitwerken + aanbieden  Toekomst of niet?  Philips: risico genomen -> voordeel!

Sport  Intelligente kleding  introductiefase  Aantal merken toegespitst op intelligent sportkleding  Nike, Adidas, …  Intelligente sportkleding: 1. Veiliger sporten 2. Prestaties verbeteren 3. Competitiever sporten

Sport  Nike  Staat enorm ver op gebied van intelligente kleding  Kledinglijn opgericht: Nike+  Nieuwe producten zoals: sportschoenen en horloges  Functies: 1. Gegevens verzamelen 2. Joggingroute visueel herbekijken 3. Afstand, snelheid en aantal calorieën bekijken  In 2013 ook gelanceerd op Belgische markt

Sport  Andere voorbeelden  AdiStar Fusion & Polar  O’Neill 365 Activewear  Quicksilver Radio Active

Sport  Nike en Adidas: marktleiders  Nike+: exclusief, relatief goedkoop  Adidas: praktisch, minder design, goedkoop  Andere merken: exclusief, technologisch, duur

Work purposes  Major impact in high risk professions  Can save lives  Soldiers  Camouflage  Detect + report location of the wound  GPS and Bluetooth system  Location of the soldier  Communicate  Sensatex  SmartShirt: report headquarter + collect data

Work purposes  Firemen  ProeTex: safety and efficiency  Monitor and guard their safety  T-shirt: checks heart rate + respiration  Information to control unit  Safe or not safe to work?

Divertissement Entertainment  Dans le monde de la musique  Philips Lumalive (l’intégration des éléments LED)  Michael Jackson  Katy Perry  U2  Black Eyed Peas

Divertissement Entertainment  Des autres applications  Rosner et Infinéon: un mateau avec un lecteur de mp3 intégré  Hussein Chalayan:  « LED Dress »  « Video Dress »  « Living Dress »  « Video Glasses »

Divertissement Entertainment  Surtout utilisés dans la musique  Pour l’utilisation personnelle

Waarom healthcare?  Focus  Centraal stellen gezondheid  Welzijn consument  47,9 % medische doeleinden  Bezoek dokter uitstellen  Persoonlijke doeleinden  Lichaamsverzorging = noodzakelijk

Marktsegment  Demografisch  jaar  Gezin starten, opkomende rimpels,…  Vrouwen & mannen  Gevestigd in dorp -> webshop

Marktsegment  Geografisch  Limburg  Willen intelligente kleding kopen  Willen geen 80 km rijden  => Webshop + uitbreiding heel Vlaanderen  Koopgedrag  Gezondheid belangrijk  Gezin -> zorgen voor elkaars gezondheid  Producten baby -> moeders aanspreken  40% spendeert euro  30,6% online aankopen

Marktsegment  Lifestyle  53,1 % : merk -> niet belangrijk  90 % : comfort -> belangrijk  85 % : design -> belangrijk  91,7 % : Online aanwezig -> sociale netwerksites

Product strategy  Brand name  Products for medical purposes  Products for personal purposes  Product decisions

Brand name: SmartWear  Name = important asset  Concrete, descriptive name  Easy to pronounce, to remember + recognizable  Research about our brand name  Rights of ownership

Germinator  Bacteriewerende werking  niet tijdelijk!  Wetenschappelijk onderzoek: 90% gedood  Geschikt voor:  Tijdelijk verzwakte personen  Personen met permanente verminderde weerstand  Personen met smetvrees

BodyControl  Monitor heart rate and respiration  Stay in hospital shortened  improves quality of patient’s life  Suited for:  Heart patients  Patients at risk of heart diseases  Elderly people

BabyControl  Ein Hemdchen  Herzschlag und Temperatur messen  Atmung des Babys  Unregelmäßig oder nicht mehr atmet  Alarm oder Ambulanz  Kindstod vermeiden  Ein starkes Potenzial -> Tagesmutter  Änderung Umgebung = Änderung Schlafmusters

DataBracelet  Zensoren im Armband  Bedienen durch Armbewegungen  Arzt und Patient  Erhalt Daten der Patienten  Einen Bildschirm ->Daten visualisieren -> drahtlos  In Universitäten mit Arztausbildungen  Zukünftige Ärzten lernen  Vorteilig  Die Wartezeit abnehmen

Chronso  Chronischen Erkrankungen  Konstant kontrolliert und stabilisiert  ein besseres Leben  Bewacht kontinuierlich  Die Körperfunktionen und Aktivitäten  Benachrichtigen wann Medikation einnehmen  Arzt kontaktieren durch mobile Telefon  Extremen Unregelmäßigkeiten

HydraSocks  Verstevigen en hydrateren  Hele dag hydrateren  Cellulitis voorkomen: vitamine E  5x wassen  DIM, Lycra en Insua

 Geen onfrisse geur  Zilverionen in de vezelstructuur  Britse bedrijf JR Nanotech  Verschillende kleuren, stoffen, prints  Zomer = katoen  Winter = wol FreshFeeth

HeaCon  Hoofdeigenschap: lichaamstemperatuur op peil houden  Voor persoonlijke doeleinden:  Skiërs, snowboarders, …  Voor medische doeleinden:  Brandwonden koel houden  Onderkoelden warm houden

Sluppy  Deken voor onder hoeslaken  Temperatuur en bewegingen meten via sensoren  Patiënten bewust maken

Productbeslissingen  Kwaliteit  Duurzame stoffen  Kwalitatieve elektroden  Betrouwbaarheid en veiligheid  Stijl  Meegaan met de mode  Service  Verkopers opleiden  Herstelling kleding  Klachtenbehandeling

Prijsstrategie  Kostengeoriënteerde prijszetting  Weinig concurrentie  Kosten gedekt

Distributiestrategie  Geen productie  handelen als distributeur  Aankopen (en verkopen) van afgewerkte producten  Exclusieve distributie-intensiteit  Verkooppunten:  Fysieke winkel  Webshop

Distributiestrategie  Fysieke winkel:  Centrum van Hasselt  Ruime winkel met voldoende pasmogelijkheden  Uitbreiden in de toekomst

Distributiestrategie  Webshop  Gratis verzending in België  24/7 open  Sneller herhalingsaankopen verwerven

Communicatiestrategie  2 events:  Openingsweekend  Modeshow  Reclamecampagne

Opening event Friday 15 March 2013: 7 pm (invitation only)  Press representatives of varying media  Hire celebrity: Katja Retsin  Dennis Praet, Anderlecht player  Infuential people from Limburg  Catering provided for all our guests

Opening event Saturday 16 March 2013: 10 am – 6 pm (general public)  Remain decorated  alert customers to new range  Huge stickers on shop window  catch the eye of passing shoppers  Coupon: 10 euro discount  use during opening weekend

Fashion show Saturday 21 September 2013: 7.30 – 10 pm  Present new autumn/winter collection  Send personalized invitations  Schedule:  7.30 pm: drinks reception (with short speech)  8.00 pm: fashion show  8.30 – pm: opportunity to buy items  Photographer  Discount coupon: valid on day of event

Reclamecampagne  Doel:  Potentiële klanten lokken naar modeshow  Merkbekendheid creëren  Geschikte media:

BEDANKT VOOR UW AANDACHT VRAGEN?