THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA. Kort over mijzelf: Claudia van der Laan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitslag enquête over online pesten
Advertisements

Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
Bonding and bridging Social media als platform voor nieuws en discussie in de multiculturele samenleving.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
de TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS
Welkom. Wat gaan we doen? • Data leren gebruiken als startpunt van verhalen • Naar de IATI set kijken van buitenlandse zaken.
Beter afspelen.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Energiebesparing in het huishouden
WEBCARE BIJ.
Welkom.
Wegwijs in social media land
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Goochelen met googlen Workshop Taalacademie ITTA 24 januari 2014 Amersfoort Peter den Hollander Docent Nederlands Docent Communicatievaardigheden Directeur.
Bedrijfskleding Bedrukken in Enschede: full color instrijk emblemen uit Enschede geeft een veel mooier en beter resultaat dan het borduren van emblemen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
C-DSD: Curating the Dutch Song Database (Nederlandse Liederenbank) C-DSD Martine de Bruin.
Aanpak gezamenlijke Energiebesparing acties
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
WWf Door Wouter En Omar.
De Lorenzcurve In deze les wordt uitgelegd hoe de Lorenzcurve werkt.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
23 mei 2007JEMH van Bronswijk, Technische Universiteit Eindhoven 1 Harmonie of conflict? Wetenschappelijke kring Tilburg Leeftijdsbestendig wonen prof.dr.
Samen komen we verder! Stimuleringsprogramma Mentorprojecten 13 november 2007 Niels van Zeben.
GEEF KINDEREN WAAR ZE RECHT OP HEBBEN
1 TEKST 6PRESTATIEMOTIVATIE EN FAALANGST VERBAND MET INTELLIGENTIE: WILLEN BENUTTEN VAN JE CAPACITEITEN, OP WELKE GEBIEDEN DAN OOK = AMBITIEUS GEDRAG,
Gedragsproblemen bij kinderen samen te lijf
Crisis Template Facebook. Summary Facebook 1. Rollen & Verantwoordelijkheden 2. Basis Facebook Guidelines 3. Moderatie Guidelines 4.Terms and conditions.
Social Media Reputation.
Bedrijfskleding Bedrukken Deventer: full color instrijk emblemen zijn de beste oplossing voor het laten bedrukken van bedrijfskleding, werkkleding, sportkleding.
Bedrijfskleding Bedrukken Amersfoort: full color instrijk emblemen is de beste oplossing voor het laten bedrukken van bedrijfskleding, werkkleding, sportkleding.
Bedrijfskleding Bedrukken Apeldoorn: full color instrijk emblemen is de snelste, mooiste en goedkoopste oplossing voor het laten bedrukken van emblemen,
Bedrijfskleding Bedrukken in Hengelo: full color instrijk emblemen zijn de beste oplossing voor het laten bedrukken van bedrijfskleding, het betere alternatief.
Meer informatie? Ga naar:
Bedrijfskleding Bedrukken Almelo: full color instrijk emblemen zijn de beste oplossing voor het laten bedrukken van bedrijfskleding, het betere alternatief.
De generatie Y De nieuwe generatie, nu tussen de 20 en de 30 99% is online… Kent u ze ook?
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Thema (digi)pesten 4 november 2014 Praktijkschool
2014 Realistischer dan ooit!. Waarom? Asielhonden: -Gemiddeld verblijf 45 dagen -Kennels -Uitlaten vrijwilligers -Saai/ stress -Energie die niet geuit.
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
AUTEURS drs. Marja Ruigrok Fernando McDougal MSc DATUM AMSTERDAM, Maart 2007 Een kwantitatief onderzoek naar het fenomeen webloggen in Nederland In samenwerking.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Wij, jij & ik.
Nieuws, informatie en diensten-platform via Web, ‘gewone’TV, interactieve TV en mobiel 1 CommunityTV.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
H5 Wie heb je nodig?.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Pilot online discussieplatform Argu
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Klantcontact: toen, nu, straks?
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA

Kort over mijzelf: Claudia van der Laan

Jaren '90: Eerste stappen op het web, door websites te gaan maken voor het MKB.

1999: Aan de slag bij DataWire/PayperNews 100% dochter vanTMG

2005: Start moderatie voor telegraaf.nl

2007: Management buyout en verder als NoviaFacts BV

Moderatie van nieuwssites

Daarnaast op projectbasis moderatie voor interactieve reclame-acties.

Foto moderatie

Project van 8 weken 24/71,1 miljoen plaatjes realtime gemodereerd 20% afgekeurd Hoogtepunt van plaatjes Bijna 1 op 2 plaatjes verkocht

Video moderatie

Een duet met Alain Clark of Jacqueline Govaert via de webcam

Dansvideo's inzenden voor de Olympische Spelen van Londen

Tekst moderatie

Wenslot inzenden. Elke week een prijs

Doorlopend: Moderatie van nieuwssites: landelijk en lokaal nieuws

In totaal verwerken wij gemiddeld reacties per dag.

Anoniem of niet: het maakt voor het percentage verwijderde reacties niet uit. Er is daarbij wel een verschil tussen landelijke en lokale media.

Reageren op fora is vaak het posten van de eerst opkomende emotie. Het negatieve gevoel duidelijk sterker dan het positieve.

Elke krant heeft eigen Tone of Voice Iedere nieuwssite zijn eigen huisregels

Discriminatie en schelden, zijn de belangrijkste redenen om een reactie niet te plaatsen

Voorbeelden

Die hele overheid is gewoon een maffiaclub ze motte dat kabinet en alles eromheen tegen een muur zette en een 9mm regen geve

We hebben een nieuwe fuhrer nodig in dit land! Opschonen die buurten en wijken van dit tuig!!

elke buitenlander die zich zo gedraagd, de einige oplossing de kogel….hoop dat de moderator een buitenlander is ! wat een klootzakken zijn jullie

Daarom

Modereren wij 24/7 Werkt een moderator niet meer dan 4 uur per dag

Worden de meeste fora en online-acties vooraf gemodereerd Moet de reputatie van het merk worden beschermd.

Moderatie volgens NoviaFacts

-Discussie begeleiding - "Vervuiling" verwijderen - Geen censuur - Meer herhaalbezoek - Focus - Onafhankelijk

Dit doen we met een team van 30 moderators

Vragen?

See you online!! Claudia van der Laan