Filmanalyse als examenvorm. Op weg naar verdieping en integratie?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek erfgoed en erfgoedcollecties in Antwerpen
Advertisements

Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Feedback Wat Soorten Door wie
Drieslag functioneel rekenen
Congres Ouderenmis(be)handeling 10 juni 2011 MOTIVEREN, MAAR TOT WAT ? De weg uit het doolhof vinden.. Marleen Van Laere.
Studiedag ‘Diversifiëren van evaluatiemethoden’ 5 juni 2008
Onderwijsondersteuning chemie Hernieuwing van de eindtermen van de ba- en ma- opleidingen chemie Nicole Totté, Inge Serdons.
Peer Tutoring Studenten ondersteunen eerstejaars Apers Katrien en Verdyck Marc, Departement Gezondheidszorg Turnhout.
Bachelor verpleegkunde
Resultaten studietijdmetingen (m.i.v. controle correctheid resultaten / vragen) Andere bronnen Andere bevragingen of hearings (OPL- of OPO-niveau) Andere.
Leeskringen in het onderwijs Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
Les 7 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk = keuze keuze.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Masterjaar Startbijeenkomst dr. Harry Daemen prof.dr. Paul Frissen
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
La Nouvelle Espérance Tussentijdse presentatie van het resultaat.
Workshop inhoud en beleid
RTC Presenteert Welkomstwoord – Guido Bijnens, voorzitter RTC Limburg – een overgangsjaar Aanbod najaar 2010 Beurs en netwerkmoment.
Project Les(s) & More Een samenwerking tussen JGZ, SOA-SENSE & ROC Marie-Jose Kortenhorst, arts JGZ-Sense Marijke Hulstein, projectleider Les(s)
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Studenten ondersteunen eerstejaars
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Leergang Ouderenzorg Eerstelijn. Ria Jaspers & Hanneke Glazenburg
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Van diagnose tot impactevaluatie ‘(Af)studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs’
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
Jaarlijks congres ouderenmis(be)handeling 13 juni 2014.
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Begrippen in verband met het levenseinde.
Leerlijnen in de geschiedenisles
Introductie Typ hier de titel van uw opleidingsonderdeel.
Feedback Wat Soorten Door wie
Tip 7: wissel je werkvormen af
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Rendeert voor ons allemaal !
Vanaf januari Blijf er niet mee zitten
Het perspectief van de oudere
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
D E VOORBEREIDING Opzet gemaakt voor de implementatie van oefenen.nl voor het MT Plan van aanpak Tijdslijn Kostenplaatje.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Studiewijzer Spaans 1AO MKR. Voorstelling docent Frederik De Baets Docent Frans en Spaans in Bedrijfsmanagement Deels in het Afstandsonderwijs, maar vooral.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Studiewijzer Communicatietraining Frans 1AO EV 1AO MKR.
Leiderschap en innovatie Bernadette Dierckx de Casterlé Hein Wendt Marc Verschueren.
Praktijkweek Dynamics bij Inholland  De eerste ervaringen bij Inholland  Indeling;  1 periode  Dynamics, AO, BA  1 periode  Dynamics, Databases/Jetreports,
Enkele actuele problemen binnen het Vlaamse onderwijs Reflecties over goed onderwijs SESSIE 6.
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Observeren rapporteren
Godsdienst in afstudeerstage
Gedragsproblemen en stoornissen
Inspelen op Innovaties
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Anatomie en Fysiologie
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

Filmanalyse als examenvorm. Op weg naar verdieping en integratie?

Aanpak workshop •Bondige situering •Deelnemers even in de huid van student •Film •Presentatie filmanalyse door Jessy en Sara •Vraagstelling 2

Situering •Implementatie bij OLOD ‘Geriatrische zorgvraagstukken ’ –3 e opleidingsfase VPL –KT Geriatrie –4 studiepunten –46 co –4 docenten 3

Situering – doelstelling OLOD •Aanreiken van handvaten die een menswaardige zorg ondersteunen bij volgende thema’s: –De oudere (en zijn BA) met dementie –Preventie van ouderenmis(be)handeling –Contextuele hulpverlening –Intimiteit en seksualiteit bij ouderen –Zorg bij het levenseinde –Allochtonen ouderen 4

•Zorg aan het levenseinde: –Individuele opdracht met presentatie aan medestudenten –1 studiepunt •Overige inhouden: –Mondeling examen a.h.v. casus –3 docenten die geïntegreerd bevragen Situering - Evaluatievorm voor Stress bij studenten -Diepgang zeer wisselend -Integratie zeer wisselend -Zin in iets nieuws….!

Situering - Evaluatievorm vanaf 1011 •Zorg aan het levenseinde: –Individuele opdracht met presentatie aan medestudenten –1 studiepunt •Overige inhouden –Filmanalyse van ‘Iris’ 6

Eerste les OLOD…. •Bondige situering van OLOD •Duiding opdracht Analyse ‘Iris’  •Duiding evaluatiecriteria examen  •Bekijken van de film •Kijkopdrachten sessie 1 7

Laatste les OLOD •Op basis van lessenreeks bereiden de studenten zich voor (zie kijkopdrachten filmsessie 2) •Bekijken van de film 8

Examen OLOD •Student presenteert poster •Vraagstelling door docenten ifv evaluatie vooropgestelde doelstellingen 9