Filmanalyse als examenvorm. Op weg naar verdieping en integratie?
Aanpak workshop •Bondige situering •Deelnemers even in de huid van student •Film •Presentatie filmanalyse door Jessy en Sara •Vraagstelling 2
Situering •Implementatie bij OLOD ‘Geriatrische zorgvraagstukken ’ –3 e opleidingsfase VPL –KT Geriatrie –4 studiepunten –46 co –4 docenten 3
Situering – doelstelling OLOD •Aanreiken van handvaten die een menswaardige zorg ondersteunen bij volgende thema’s: –De oudere (en zijn BA) met dementie –Preventie van ouderenmis(be)handeling –Contextuele hulpverlening –Intimiteit en seksualiteit bij ouderen –Zorg bij het levenseinde –Allochtonen ouderen 4
•Zorg aan het levenseinde: –Individuele opdracht met presentatie aan medestudenten –1 studiepunt •Overige inhouden: –Mondeling examen a.h.v. casus –3 docenten die geïntegreerd bevragen Situering - Evaluatievorm voor Stress bij studenten -Diepgang zeer wisselend -Integratie zeer wisselend -Zin in iets nieuws….!
Situering - Evaluatievorm vanaf 1011 •Zorg aan het levenseinde: –Individuele opdracht met presentatie aan medestudenten –1 studiepunt •Overige inhouden –Filmanalyse van ‘Iris’ 6
Eerste les OLOD…. •Bondige situering van OLOD •Duiding opdracht Analyse ‘Iris’ •Duiding evaluatiecriteria examen •Bekijken van de film •Kijkopdrachten sessie 1 7
Laatste les OLOD •Op basis van lessenreeks bereiden de studenten zich voor (zie kijkopdrachten filmsessie 2) •Bekijken van de film 8
Examen OLOD •Student presenteert poster •Vraagstelling door docenten ifv evaluatie vooropgestelde doelstellingen 9