Draaiboek Voorbereidingsteam Versie: 3 februari 2010

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verkiezing Project van het Jaar 2012
Advertisements

‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Van staf naar lijn 3 oktober 2013.
- INFORMATIE VOOR OUDERS OVER P4- Samen naar het examen.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Realisatie kindcentrum
INSPIRATIEMARKT HV Inleiding Ineke de Vries
B.B.A.T. – Limburg Organiseert Bondsdag B.B.A.T. 2 oktober 2010.
Dorpen in verandering naar nieuwe onderzoeksvragen en beleidsperspectieven.
Medezeggenschap en de Benchmark
Competentiemanagement
GGZ instellingen & Milieu 31 januari Programma uur •Korte inleiding MPZ, Adriaan van Engelen •GGZ Enquete resultaten, Kornelis Jorna.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Arbeids- en ontslagrecht in tijden van recessie
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Perspectief op Rijpelberg
Rhenen, 8 april 2011 Dagvoorzitter: Jan van Setten.
Rotary Youth Leadership Award
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Samen naar het examen - Alles wat je weten moet over p4-
Welkom ledenbijeenkomst OSB-segment AWOG
Projectweek.
Open de luiken! Over de noodzaak van (regionale) samenwerking
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Welkom op de Grote Griffiedag!
Welkom bij het symposium Medicatieoverdracht & LSP!
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Plaats voor een heading WELKOM Startbijeenkomst GPR 22 januari 2009.
Bijeenkomst Contactpersonen NAH 3 februari 2011 Het kan Anders! Hoe kan minder meer worden voor de NAH cliënt?
1. 2 Themadag Engineering 20 april 2012 Windesheim WELKOM.
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
HOOFDSPONSORS: SPONSORS:. Programmagroep ProjectenPortfolioManagement De brug tussen strategie en projectenportfolio in de praktijk 4e bijeenkomst 23.
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 06 oktober 2009.
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
MSP UG Seminar 12 april 2011 Draaiboek Voorbereidingsteam Versie: 28 februari 2011 De Nederlandse MSP User Group User-Group NL.
WELKOM VOKVAO seminar 28 Sociale Innovatie
Netwerk Nieuw Bouwen “Duurzaam Bouwen, een tijdelijke bevlieging of dé nieuwe manier van bouwen?” Mid Term Seminar RAAK-MKB-project vrijdag 17 juni 2011.
Gebiedsvisie Groningen-West
Van Federatie naar Fusie
Programma 9.30 uur Ontvangst/inschrijving uur Welkom & Presentatie programma door dagvoorzitter door Jan Seeleman, dagvoorzitter (tevens secretaris.
Programma Mobiliteit in uitvoering Opening door Gerald Janssen (APG)
Inrichtingsplan Tattitraat Programma IP Tattistraat
Voorbereiden … voor het Vormsel.
RSW 2007 Infoavond 14/12/2006. Agenda Datum RSW, thema, terrein Voorlopig programma Werkgroepjes Werkavonden Diversen / Indeling werkgroepjes.
Ombouw Amstelveenlijn
RSW 2008 Infoavond 29/11/2007.
Bijeenkomst voor (G)MR passend onderwijs
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strategisch opleidingsplan
Zaterdag 30 mei 2015 & Zaterdag 13 juni Kom in beweging!
User-Group NL MSP Nieuwjaarbijeenkomst 2012 Welkom!
Stichting Intermezzo Postbus AN Helmond Rekeningnr: Rabobank K.v.K Nummer Cursusleiders: Alwin (voorzitter.
WELKOM PETS 2015 District 1550.
User-Group NL MSP Nieuwjaarbijeenkomst 2015 Welkom! Kasteel Woerden Wilbert Wijns 2015.
User-Group NL Themasessie Making Sense of Change Management Getronics – Zoetermeer
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Inleiding, stand van zaken COINS2.o
Netwerkweek #2: ONDERNEMEN.
Inspirerende ontmoetingsplek voor en door programmamanagers
Transcript van de presentatie:

Draaiboek Voorbereidingsteam Versie: 3 februari 2010 User-Group NL MSP UG Seminar 15 april 2010 Draaiboek Voorbereidingsteam Versie: 3 februari 2010 De Nederlandse MSP User Group

Thema en doel voorbereiding User-Group NL Thema: De Programmamanager “In de spotlight” Doel voorbereidingsgroep: Mede bepalen wat wij in het seminar 2010 als MSP UG willen uitstralen Invulling programma Voorbereidende organisatie verzorgen

Teamsamenstelling: Leden: Frans Steeman Hans Lijten Marcel Riemersma Sander van der Meijs Vincent Snijder Hans Moonen Lia de Zoete Bestuur: - Hans van Leeuwen of Robert Knoop - Frank Gräve (vz teambesprekingen) User-Group NL

Idee eerste (2 dec) opzet seminar 2010 (1) User-Group NL Starten met competentiebeeld van alle toehoorders dmv interactieve stemmingen Programmamanager terugbrengen in competenties en daar de extremen in opzoeken Ervaring DGA/CEO bij invullen rol binnen strategische veranderingen Per competentie presentatie laten houden, waarbij per competentie de extremen worden weergegeven Sporter, onderhandelaar, kunstenaar, etc..

Idee eerste opzet (2 dec) seminar 2010 (2) User-Group NL Minder workshops, wel plenair kort interactie Doelgroep toehoorders: programmamanagers en topmanagement Locatie: CAPGemini congreszaal Zoeken publiciteit om aandacht te krijgen voor dit seminar

Programma Seminar Definitieve versie User-Group NL 12:00 uur, Aankomst, ontvangst met broodje 13:00 uur, facultatief Creatief (kunst) rondje binnen CAP 14:00 uur: Start plenaire bijeenkomst 14:00 Inleiding dagvoorzitter (10 min) 14:10 vz MSP UG (5 min 14:15 1e spreker: Marco Esser, stakeholdermanagement 15:00 Interactieve sessie (30 minuten) 15:30 2e spreker : Herman Koster, Leiderschap 16:15 Pauze plus snack (met borrel) 16:45 Intermezzo 1 (petje op petje af) 17:00 3e spreker: Robertjan Zonneveld, ondernemen 17:45 Intermezzo 2 (petje op petje af) 18:00 4e spreker: Harry Voorenkamp, stressbeheersing 18:45 Intermezzo finale 19:00 uur, diner , netwerken en afsluiting vz MSPUG Einde 21:00 uur

Bepaling naam van het Seminar User-Group NL Naam op 20 jan 2010 definitief vastgesteld: “Programme manager goes extreme”

Welke competenties presenteren (1)? User-Group NL Ondernemen: Mogelijke sprekers: v/d Mos, Jort Kelder, Mens, FAD Boy Creativiteit: Rondje langs kunst binnen CAPGemini gebouw Onderhandelen: Eu, vakbond, gijzeling, ABN/AMRO, politiek

Welke competenties presenteren (2)? User-Group NL Beïnvloeden en stakeholdermanagement: Film, mafia en psychologie Leiderschap: Visie, stijlen, nwe wereld, Film leiderschap Conflicthantering en crisismanagement: Coördinatie griep, RAI-organisatie Doel- en resultaatgerichtheid: M. Timmer, sport

Welke competenties presenteren (3)? User-Group NL Zelfbeheersing: Tjay Tju, competentiedans, yoga Samenwerking: Teambuilding, pump je team, sportcoach

Geselecteerde sprekers (1) vergadering 6 januari 2010 User-Group NL Dagvoorzitter: Anuscka de Man, UWV. Beschikbaar en ervaren dagvoorzitter. Is vastgelegd. Creativiteit: Rondje langs de kunstcollectie binnen CAPGemini vooraf. Is nagenoeg vastgelegd. Stakeholdermanagement: Marco Esser (spindocter), is vastgelegd.

Geselecteerde sprekers (2) vergadering 6 januari 2010 User-Group NL Leiderschap: Herman Koster, onotherdoxe leider. Is vastgelegd. Ondernemen: Robertjan Zonne-veld,oprichter p2managers en FATboy. Is vastgelegd.

Geselecteerde sprekers (3) vergadering 6 januari 2010 User-Group NL Crisismanagement: Lijkt op stressmanagement. Actie Sander: spreker vastleggen. Onderhandelen: Nog geen invulling.

Besluit 20 januari 2010 User-Group NL Besloten is om het competentieboek van NCB 3 beschikbaar te stellen na afloop van deze meeting. HansvL gaat kosten na en stemt af met penningmeester of dit past binnen budget. Ieder lid mag gratis één introducé meenemen. Niet-lid mag voor € 120,- deelnemen aan seminar met optie om 1 jaar MSPUG-lid te worden (inning vooraf). Via Web-site.

Planning na meeting 6 januari 2010 User-Group NL 20 januari: definitief programma vaststellen 3 febr: Mailing programma gereed 17 febr: Organisatie seminar definitief bepalen Begin april, belangstellings-belrondje

Acties 20 januari Frans regelt “standup comedian” petje op/af (Will Hendrikx, medeMSPUG-lid, heeft wellicht iemand)? Frank/Sander/Lia en dagvoorzitter bespreken enquête Ieder heeft bi-lat met zijn eigen spreker over inhoud en stelt “flyer-tekst en foto” op. Stuurt dit op naar Frank. Frans stelt vooraf inhoudskader op. Robert/Frank catering en gebouw regelen Frans schrijft tekst uitnodiging, Web-site en mailtekst User-Group NL

Agendapunten 3 februari 2010 User-Group NL Invulling programma, vastleggen sprekers, status Frans: Testvoorbereidingen Mailtekst en WEB-site tekst Mailing op papier Tekst en foto per onderdeel Boekje ter uitreiking Seminar Organisatie: Wie doet wat? Rondvraag

Communicatieplan 6 febr: E-mail leden 15 febr: Web-site 18 febr: Flyer versturen 10 maart: Nabelrondje leden voorbereidingsgroep Publicatie voorstel wordt verder ontwikkeld

Besluiten 3 ffebruari 2010 Programma vastgesteld Communicatieschema Hoofdtekst vastgesteld Sprekers vastgesteld Boek uitdelen: NCB 3