ZAPPcity 2008
Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties City en Media Park
Organisatie • project onderdeel van Hilversum Goed Bekeken • eigen projectteam • onderdelen eigen activiteit en verantwoordelijkheid • projectteam ZAPPcity is aanjager en coördinator
Doelstelling • kunst, cultuur en sport beter presenteren • regionale trekkracht versterken • kruisbestuiving City en Media Park • belangstelling publiek prikkelen • bij Hilversummers gevoel van trots aanwakkeren/versterken
Sub-doelstellingen • Hilversum als Media Stad promoten • terugloop bezoekers Hilversum keren • stimuleren bezoek winkelaanbod • horeca als toegevoegde waarde • paraplu-promotie: meer bekendheid
Programma (voorlopig) • Donderdag 28 augustus – ZAPPcity-start in Raadhuis Hilversum: live verbinding met Media Park, speciaal programma • Vrijdag 29 augustus – Hilversum on Air * • Zaterdag 30 augustus – Hilversum on Air * – Rondje Media Park
Programma (voorlopig) • Zondag 31 augustus – Hilversum on Air * – Rondje Media Park • Ma-Wo 1, 2 en 3 september – Film 3daagse • Woensdag 3 september – JeugdStad met o.a. stadspicnic
Programma (voorlopig) • Donderdag 4 september – WinkelPromenade • Vrijdag 5 september – Horeca Blues Festival – Running lunch en diner • Zaterdag 6 september – Sportparade
Programma (voorlopig) • Zondag 7 september – Sport Demo & Doe Dag – Rabobank Wielerronde Hilversum • Maandag 8 september – SeniorenDag • Donderdag 11 september – WinkelPromenade
Programma (voorlopig) • Zaterdag 13 september – CultuurMarkt * – VrijetijdsMarkt * – Open Monumentendag * • Zondag 14 september – Open Monumentendag * – Jazz Route Jonge Monumenten – Slot manifestatie ZAPPcity
Communicatie • ZAPPcity als paraplu op gebied van marketing en communicatie • voorlichting: free publicity • promotie: eigen reclame-uitingen • publiciteit: meeliften media derden • aankleding: stad uitbundig versieren
Promotie • algemeen affiche met kalender activiteiten, o.a. driehoeksborden • advertenties in locale en regionale bladen (indien budget) • logo op affiches, programma’s, advertenties onderdelen • vooraf en tijdens: info op website HGB • doorlink website partners/sponsors: info • website buurtlink.nl
Publiciteit • speciale ZAPPcity krant • artikelen/foto’s in media-uitingen derden, zoals UITwaaier provincie • Evenementenkalender Hilversum, VVV, provincie, landelijk • alle websites toerisme, kunst, cultuur, media, sport, etc.
Aankleding • binnenstad aankleden met ZAPP-vlaggen en banners • spandoeken toegangswegen • infokiosken bij station, in Hilvertshof, op Kerkbrink • plastic tasjes met Kijk mij, ik ZAPP in Hilversum, Goed Bekeken !
Financiën • subsidies gemeente • subsidie provincie? • bijdragen sponsors? • bijdragen uit promobudget van de individuele activiteiten
ZAPPcity juni 2008 start promotie ZAPPcity