1 HET ROER MOET OM! Presentatie over merken, businessen en situaties waar om diverse omstandigheden een stepchange gemaakt moet worden. We gebruiken voorbeelden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Herkenning? Rot voelen? Leegte opvullen?
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
“Hoe kom ik aan klanten?”
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ondernemen in de praktijk
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Paragraaf 4. Schaalvergroting na 1945.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
doorzettingsvermogen”
Goed Karma Dit is een mooie tekst, en kort. Geniet ervan! Het is wat de Dalai Lama te zeggen heeft voor Je hoeft het maar een paar seconden lezen.
Sportiviteit & Respect Just do it!
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
CLUB 32 De business club van Schaerweijde heet. 2 Club 32 = Liefde voor de club en lol voor de leden.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Bier beter als een vrouw?
Bier beter dan een vrouw?
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Leiderschap.
Geld & Geluk Laura Spierdijk.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Ondernemen na je studie!
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Deelsessie 6: Transitie aanpak
Prioriteiten op het spoor komen. Zelf aan de slag ONZE KIJK OP ONZE SCHOOL stap 1: Maak een webschema met als startvraag: Waar zijn we allemaal mee bezig?
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
1 Datastructuren Een informele inleiding tot Skiplists Onderwerp 13.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Starten voor het onderwijs Juni 2014, info beperkt geldig tot
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Plan van aanpak Duurzaam denken en doen op De Kleine Aarde Tom Bade.
Ster van Succes.
Visie & Strategie.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Presentatie ZZP-Club Huizen 13 maart 2015 Rabobank Noord Gooiland.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
UVW LinkedIn Presentatie
Welkom ik maak me sterk.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
De stad verandert Blok 3.
Consumentengedrag Beslissen
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
What will you do to change the
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Nee Zeggen!.
Reintegratie binnen SOS Kinderdorpen Internationaal
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Conclusies evaluatie Regieraden
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Uw bedrijf en de groei.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht
Met afbeelding (tekening of foto)
Transcript van de presentatie:

1 HET ROER MOET OM! Presentatie over merken, businessen en situaties waar om diverse omstandigheden een stepchange gemaakt moet worden. We gebruiken voorbeelden uit de praktijk om te illustreren wat er voor nodig is die grote stap te maken.

2 Situatie 1: Alfred Levi (voorstellen) 1.Reden voor verandering: Familie situatie. 2.De verandering: Start eigen bedrijf, niet internationaal 3.De barriere: zekerheden loslaten 4.De key driver: het MOET 5.Resultaat: Mooi bedrijf, gelukkig gezin. Key learning: Externe situatie vaak een belangrijke driver voor verandering.

3 Situatie 2: Helmond 1.Reden voor verandering: Binnenstad loopt leeg! 2.De verandering: Nieuw elan programma 3.De barriere: Wie gelooft in de kentering 4.De key driver: Grote kans op (ondernemer) succes (& hulp) 5.Resultaat: Binnenstad die bruist (in 2012). Key learning: Het overkomen van sceptisme van direct betrokkenen is niet te onderschatten.

4 Situatie 3: Duurzame Energie 1.Reden voor verandering: De wereld warmt op. 2.De verandering: Inconvenient Truth & PR campagne 3.De barriere: Kop in het zand, eigen belang eerst 4.De key driver: Confrontatie met de gevolgen van opwarming 5.Resultaat: Groot bewustzijn en openheid te veranderen. Key learning: We hebben vaak iets groots nodig om de boel in beweging te krijgen.

5 Situatie 4: NIMA 1.Reden voor verandering: Club ging bijna falliet. 2.De verandering: Kosten snijden, allemaal schouders eronder 3.De barriere: Waar gaat dit allemaal heen? 4.De key driver: Liefde voor de club en het vak marketing 5.Resultaat: Gezonde club met veel activiteiten en echte leden Key learning: Samen de schouders ergens onders zetten creëert extra energie en kracht.

6 Situatie 5: Energie Direct 1.Reden voor verandering: Essent verliest veel klanten. 2.De verandering: Introduceer een tweede “goedkoop” label 3.De barriere: Dat gaat heel veel geld (winst) kosten 4.De key driver: Klanten kwijtraken is nog veel duurder 5.Resultaat: Meer klanten, groeiende winst. Key learning: Heel vaak blijken barrieres vooral te leven in ons eigen hoofd en niet bij de klanten.

7 Situatie 6: Heineken 6 Pack 1.Reden voor verandering: Verlies contact met jongeren 2.De verandering: creeer eigen omgeving gekoppeld aan HK 3.De barriere: Dat gaat ten koste van bestaande gebruikers 4.De key driver: Midden in de nacht, eigen zender 5.Resultaat: populariteit HK onder jongeren hoger dan ooit Key learning: Just Do It! Goed denken, nog eens denken en het dan gewoon doen.

8 Situatie 7: Rabobank 1.Reden voor verandering: Imago liep achter bij feitelijkheid 2.De verandering: “Coming out” via Jochem campagne 3.De barriere: Dat durven we niet over onszelf te zeggen 4.De key driver: Jochem laat zien wat we zelf zijn. 5.Resultaat: merk Rabobank krachtiger en geloofwaardiger Key learning: Durf te laten zien wie je bent en wat je doet. Sta voor je zaak en laat dat zien.

9 Situatie 7: Rabobank uitingen Situatie 7: Rabobank films You never Walk alone

10 Situatie 7: Rabobank uitingen Situatie 7: Rabobank films Jochem 70”

11 Situatie 8: Albert Heijn 1.Reden voor verandering: Groot klanten verlies begin De verandering: Prijsoorlog en supermarktmanager 3.De barriere: Een marktleider start geen oorlog 4.De key driver: Inzicht dat dit tot lange termijn groei leidt. 5.Resultaat: AH op weg naar 1/3 van de markt Key learning: Pak de problemen bij de wortel aan en draai er niet omheen.

12 Situatie 7: Rabobank uitingen Situatie 8: Albert Heijn film A-merken

13 Situatie 9: VNU 1.Reden voor verandering: Media consumptie verandert 2.De verandering: van uitgever naar data leverancier 3.De barriere: Kunnen we dat wel 4.De key driver: Overname AC Nielsen. 5.Resultaat: Gezond bedrijf op weg naar 2050! Key learning: Werk met het “end in mind”. Schets het eindbeeld en werk dan terug

14 Situatie 10: RTL 1.Reden voor verandering: RTL zender verliezen kijkers 2.De verandering: Back to the basics, maar 15 jaar jonger 3.De barriere: Kunnen we dat met bestaande programma’s? 4.De key driver: Kleine successen bouwen aan grote. 5.Resultaat: Zenderaandeel en kijkers terug Key learning: Gebruik de brandhaarden strategie: kleine successen bouwen naar meer!

15 Samenvattend Externe factor drijft verandering Veel sceptisme te overwinnen Groot idee nodig om te slagen Samen schouders eronder Barrieres zitten in ons eigen hoofd Just do it! Denken, denken, doen. Laat zien wie je bent Pak het probleem bij de wortel aan Werk met het eind in zicht Kleine successen bouwen grote