ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie
Opening: Wie zijn wij... •Onze afdeling bestaat uit –Ruim 300 leerlingen –14 docenten –1 stagiaire –1 management assistente –Mij als Functioneel applicatie beheerder/OLC beheerder
Onze leerlingen •95 % van onze eerste jaars leerlingen werken met een laptop •Alle andere leerlingen kunnen gebruik maken van de PC’s in onze Openleer ruimte VC108
Voordelen voor de eerste jaars leerlingen !! •Geen volle boekentassen •Binnen de grenzen van het KW1C altijd gebruik van Internet •Veel lesmateriaal is via Internet beschikbaar •Alle geproduceerde data hebben ze ten allen tijde beschikbaar op hun laptop
Nadelen voor de eerste jaars leerlingen •De eerste aanschaf van Hardware en software is prijzig • Het lesmateriaal is niet up to date met de gebruikte software • Als de hardware faalt dan kunnen ze niet bij hun data • Printen kan voorlopig alleen via een Netwerk PC
Hoe gebruiken wij ICT????? •Zo flexibel mogelijk •Inspelend op de veranderingen uit de omgeving •Balans zoekend tussen vraag en aanbod
Wat doen de laptop leerlingen 1.Spelletjes spelen 2.Filmpjes kijken op Youtube en andere sites 3.Films en muziek downloaden 4.Msn contacten onderhouden 5.Hun eigen sites bijwerken Tenzij ze gericht les krijgen 6.De laatste week voor het eind van de periode aan schoolse zaken werken 7.Al het digitaal materiaal wordt geprint
Wat zouden WIJ moeten doen met Laptop leerlingen •Leerlingen stimuleren om de beschikbare tijd optimaal te benutten •Inspelen met ons lesmateriaal op de mogelijkheden die voor leerlingen leuk zijn –Actie 1 Laat alle leerlingen en docenten de film van Rob Creemers zien en bespreek de film in de les –Actie 2 Pas het lesmateriaal zsm aan –Actie 3 Benut ALLE digitale mogelijkheden en probeer niet zelf het wiel uit te vinden