ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maar ze kunnen er niet uit Het kan heel somber zijn Maar ook heel fijn
Advertisements

Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
Cloud Computing Seminar 28 juni Automatisering Systeembeheer Bekabelde netwerken Draadloze netwerken ICT beveiliging Zakelijk internet Online back-up.
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Door goede gesprekken groeien
Zoektocht naar de didactiek van het digitale leren
De toegangspagina van het SIER spel
Laptopproject VUB: planning van een bijdrage
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Enquete over internet Sint Bavo school Haarlem Getoonde cijfers zijn percentages Groepen 4 en 5 zijn gemiddeld gewogen.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Welke koers vaart het Zuyderzee College?
Succesvol in onderwijs met ICT
Kinderen online.
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Marketing & Communicatie Koning Willem 1 College ‘s-Hertogenbosch.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Beheer uw chemicaliën op school op overzichtelijke en verantwoorde wijze Chemicaliënmanager.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Presentatie nieuwe media
Gino Van der Veken Klas : 7TIC Schooljaar: 2007 – 2008
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers.
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
PCSV Protestants Christelijke School Vereniging
Leeractiviteitenbank voor het basisonderwijs Flexibele onderwijsaanpak voor de zaakvakken.
Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.
Ondernemen(d) in het onderwijs
KNAG-onderwijsdag 6 november 2009 Gebruik buiteNLand nu ook in uw eigen Elektronische Leeromgeving.
Social media.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Workshop ‘visieversneller’
InleidingInleiding Internet… wat is dat ?. InleidingInleiding Internet… wat heb ik daarvoor nodig ? 1. Een computer (uiteraard) 2. Een modem Waarvoor.
10e editie voor de Tweede Fase
groep 5 16 groep 6 11 groep 7 3 groep 8 13 "Wij zien in ICT een oplossing om tot SlimFit te komen." groepsleerkrachtstagiaireklassenassistent ratio 1.
ICT.actie Een Internet – betoging
VEILIG INTERNETTEN.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Ambassadeursbijeenkomst 23 mei Agenda Mededelingen (Flash Mob, Cultureel ondernemerschap, Alfabeeld) Digitale werkplaats ( Hester) Het Nieuwe Werken.
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Implementatie Office 365, “Kwestie” van loslaten Pieter Vorstenbosch Senior adviseur Onderwijs&ICT 9 december 2015.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Introductie Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Hoe beheer je efficiënt computers op school? Linux Terminal Server Project (LTSP)in de praktijk Rob Burggraaf Bovenschoolse ICT coördinator VPCO.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Boekhouding E-captain Welke voordeel biedt E-captain Internet Boekhouden? - Geen installatie, geen onderhoud, altijd de laatste versie. (nooit meer software.
ICT bij NLT Overpeinzingen en ervaringen. NLT NLT met T van Technology in de naam Keuzevak (in ontwikkeling) Aanbieder is LCP (LOP) met vaksteunpunten.
ICT in het vo Frans Peeters
Hoe geïnspireerd samenwerken? Het teamwiel van Vroemen in uitdagingen
ICT & TOLEDO. 1. Waar vind je alles online? 2. Inloggen in het netwerk 3. Toledo 4. Printen / kopiëren / scannen 5. Mailen 6. Lesroosters 7. Netiquette.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Windows 10 Creators Update
December 25, 2018.
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Inspelen op Innovaties
Transcript van de presentatie:

ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie

Opening: Wie zijn wij... •Onze afdeling bestaat uit –Ruim 300 leerlingen –14 docenten –1 stagiaire –1 management assistente –Mij als Functioneel applicatie beheerder/OLC beheerder

Onze leerlingen •95 % van onze eerste jaars leerlingen werken met een laptop •Alle andere leerlingen kunnen gebruik maken van de PC’s in onze Openleer ruimte VC108

Voordelen voor de eerste jaars leerlingen !! •Geen volle boekentassen •Binnen de grenzen van het KW1C altijd gebruik van Internet •Veel lesmateriaal is via Internet beschikbaar •Alle geproduceerde data hebben ze ten allen tijde beschikbaar op hun laptop

Nadelen voor de eerste jaars leerlingen •De eerste aanschaf van Hardware en software is prijzig • Het lesmateriaal is niet up to date met de gebruikte software • Als de hardware faalt dan kunnen ze niet bij hun data • Printen kan voorlopig alleen via een Netwerk PC

Hoe gebruiken wij ICT????? •Zo flexibel mogelijk •Inspelend op de veranderingen uit de omgeving •Balans zoekend tussen vraag en aanbod

Wat doen de laptop leerlingen 1.Spelletjes spelen 2.Filmpjes kijken op Youtube en andere sites 3.Films en muziek downloaden 4.Msn contacten onderhouden 5.Hun eigen sites bijwerken  Tenzij ze gericht les krijgen 6.De laatste week voor het eind van de periode aan schoolse zaken werken 7.Al het digitaal materiaal wordt geprint

Wat zouden WIJ moeten doen met Laptop leerlingen •Leerlingen stimuleren om de beschikbare tijd optimaal te benutten •Inspelen met ons lesmateriaal op de mogelijkheden die voor leerlingen leuk zijn –Actie 1 Laat alle leerlingen en docenten de film van Rob Creemers zien en bespreek de film in de les –Actie 2 Pas het lesmateriaal zsm aan –Actie 3 Benut ALLE digitale mogelijkheden en probeer niet zelf het wiel uit te vinden