Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements

EMEG lijst - Entertainment TV opname ‘’Wat vindt Nederland?!’’
sociale media: de nieuwe realiteit
Loverboys alles over loverboys.
Het tweede werkstuk.
Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
Lezing n.a.v podiaproject 9 februari 2013 over een participatieve gemeente Over het hoe en waarom van lokale participatie: iedereen mee?
Sporten.
60+ Gezond en Wel in Drijber, Spier en Wijster 9 NOVEMBER 2012.
Popcornactie voor Benin!
Door: Tim Ties Deniz Jerom Sten
Men vraagt zich af waarom …??
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Waar kijk ik naar? Identiteit.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Ondernemend Participatiebeleid
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Liefde en vriendschap Dit is mijn opdracht:
Elke morgen herbegint het leven….
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Uitvinden.
Presentation Of Learning
Portfoliogesprek Dani Theuninck.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Naam: HUPKES Mijn hobby : GAME Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Do-learning Een project van Stenden Hogeschool
Politieke stromingen LiNKS RECHTS.
Kunst.
Presentatie Namens de werkgroep: Peter Budel Utrecht
Doelstellingen formuleren
First ID project Bindelmeer College
Bezoekje aan de bibliotheek op dinsdag 2 maart 2010 Groep 1a.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Wat begon als een paradijselijk sprookje, eindigde in een flop
KUNSTgROEP staat open voor alle actieve kunstenaars uit onze gemeente podium en beeldende kunsten professioneel en amateur klassiek en alternatief sluit.
#DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen
Deel anders, mijn organisatie
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
CanDo Coaching.
De Zilvervloot crowdfunding
Media en de massa.
Doelgroep onderzoek.  Moeder met een vriendschappelijke relatie die nog niet uitgaat.  Moeder die al 10 jaar vrijgezel is en niet uitgaat.  Moeder.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
2.2 Pak de boef dan, als je kan
Handvaten voor een eerste gesprek
Wereld keuken. Wat is er zoal veranderd? Maaltijd vroeger vs nu.
Crowdfunding en subsidies
Communiceren met Marloes
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Biodiversiteit in het Bos: Schatkist van Boris. MnSjvdL1w.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
WELKOM Informatieavond parochie Joannes de Doper 3 maart 2009.
Men vraagt zich af waarom …
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Crowdfunding.
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Transcript van de presentatie:

Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA

Inhoud -Wat is Showroom MAMA? -MAMA en crowdfunding -Boek: 15 jaar MAMA -Onskruid jeugdserie - Speerpunten

Showroom MAMA • Hedendaagse kunst • Talentontwikkeling • Presentatie • Jong publiek • Jonge kunstenaars

MAMA en crowdfunding • 2 projecten: • Boek 15 jaar Showroom MAMA • ONSKRUID jeugdserie

1zdY

Wie is je Crowd? Drie soorten crowd: 1.Vind het project leuk 2.Vind het project belangrijk 3.Vind het project noodzakelijk

Herken je crowd Leuk: volgt het project op afstand, heeft regelmatig input nodig om volger te blijven. Moeilijk te activeren. Belangrijk: heeft een link met het project via werk, vrienden of familie. Volgt en doet mee als het uitkomt. Wil er iets voor terug. Noodzakelijk: Heeft een sterke binding met het project, ziet meerwaarde, kan anderen enthousiasmeren over het project

Een uitdaging Voor een geslaagde crowdfundingactie heb je het meest aan de groep noodzakelijk en de groep belangrijk Maar: Hoe krijg je de groep leuk naar belangrijk? En hoe transformeer je de groep belangrijk naar noodzakelijk?

Onze ervaringen: • 15 jaar MAMA: groep belangrijk was groter dan groep noodzakelijk • Onskruid: groep noodzakelijk was grootst Hoe zijn we daarmee om gegaan?

Boek 15 jaar MAMA • De groep noodzakelijk doneerde • Maar de groep belangrijk was het grootst • Alleen wat kregen ze ervoor terug?

ONSKRUID • De groep noodzakelijk was groot • Zij zetten zelf een veilingactie op • Ze vergrootten daarmee de andere doelgroepen • En haalden het streefbedrag

Wat te doen met de groepen? • Leuk: Communiceer regelmatig over de status en nodig uit • Belangrijk: Actief betrekken bij plannen en uitnodigen • Noodzakelijk: Wil het project graag verspreiden. Zorg dat zij daartoe de kans krijgen en dat ze weten welke informatie ze moeten vertellen

Algemene speerpunten • Draagvlak • Een gemotiveerde kerngroep is essentieel • Goede communicatie (eerlijke informatie, niet te veel, niet te weinig, gericht op de juiste doelgroep • Bedenk creatieve oplossingen indien weinig respons • Laat crowdfunding niet het enige middel tot financiering zijn

Vragen?