SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Goed Karma Dit is een aardig artikel, maar kort. Geniet ervan ! Dit is wat de Dalai Lama voor 2009 moet zeggen. Dit alles vraagt een paar seconden om te.
Ontdekzondag 2013 Kerk vol kleur
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
voor de zomervakantie tot
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
GROEIEN IN GELOOF GROEIEN IN GEMEENSCHAP GROEIEN ALS PERSOON
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Kwestie van Kreativiteit
de ouderbetrokkenheid vergroten
Aquarellen van Marcel REYNAERT
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
- 1. Waar wordt u, als u naar onze jeugd en ons jeugdwerk kijkt, nu echt blij van ? Gesprekken met jongeren Samen dingen doen Veel kinderen naar de tienerdienst.
1. Levensbeschouwing en communicatie
Social Media.
Christelijke Boektiek de Vries te Drachten
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Wat is facebook eigenlijk? Facebook is een nieuwe manier van communiceren. Facebook is snel – vroeger ging dit met de post en kon wel dagen duren Online.
Enquête.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
#DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen
Leef je geloof! Jacobus 2: Jacobus 2 : 26
TRANSITIEQUIZ onder leiding van Lucille Werner.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Woord van Leven Woord van Leven Augustus 2012 Augustus 2012.
De kerkdienst als brandpunt van de gemeente De kerkdienst als soort herhaling van Exodus 19: God ontmoet zijn volk.
Social media presentatie
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Wij ondersteunen en begeleiden kerken bij het gemeente-zijn in deze wereld.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Maak je website beter vindbaar!
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Christus’ project: de kerk
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Kluwer The end of Publishing
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Welkom in deze kerkdienst
Gebed. ‘Het grote gebod’ Thema’s: liefde – andere mensen – koninkrijk van God – opoffering - uitdaging.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Zitvolleybal Tilburg.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
JAARPLANNEN 2018 –
Transcript van de presentatie:

SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden?

EVEN VOORSTELLEN… En wie ben jij? Je papieren Twitterbio Max 160 tekens Twee minuten  Delen

STELLINGNAME Social Media is voor jongeren wat vinden we ervan? ‘Like’ of ‘No like’? Social Media is voor jongeren Online contacten zijn minder ‘echt’. Social Media is een ‘hype’. Volwassenen tussen 40 en 79 jaar vormen met 56% van de totale populatie een meerderheid op social media. (15 t/m 19 jaar: 7%, 20 t/m 39 jaar: 32%, 80 jaar en ouder: 5%) 1 op de 5 relaties start via online dating. Dit blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van Lexa.nl. Online dating is een van de beste manieren om andere singles te ontmoeten. Social networking is een gewoonte geworden. Zo blijkt uit onderzoek. De onderzoekers merken op dat Facebook voor 85% van de respondenten een onderdeel uitmaakt van de dagelijkse routine.

KANSEN VOOR KERKEN wat is er mogelijk, wat denk je zelf? VEEL KERKEN MAKEN AL DANKBAAR GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA… veelal door de media een plek te geven in de vieringen ? ?

WELKE PLATFORMEN? ? ? welke zijn er en waar hebben kerken wat aan? < Hyvesbezoek kelderde in 2012: gehalveerd ten opzichte van 2011. 3e in dagelijks gebruik (20%). < Sinds juli 2011 groter dan Hyves. Ook tijdsbesteding Is langer. Grootste in dagelijks gebruik (66%).  < Elke 2,5 dag worden er 1 miljard tweets verstuurd. Gestage groei. Tweede in dagelijks gebruik (50%).  < Veel leden. Gestage groei. Laatste in dagelijks gebruik (10%).  ? ?

WELKE BLIJVEN OVER? ? ? waar hebben kerken wat aan? Facebook & Twitter: vanwege gebruik & doelgroep ? ? Facebook: dorpsplein > zijn waar de mensen zijn Twitter: koffieautomaat > zijn waar de professionals zijn

NIEUW WAT DOET MIJNKERK.NL ? ? hoe gebruiken we social media bij mijnkerk.nl? NIEUW WEBSITE MIJNKERK.NL FB TW VIER UITGANGSPUNTEN Ervaren Houvast Genieten Erkenning Delen/beeld/woord/muziek/rituelen Uitnodigen/vragen stellen Aansprekende content/wellness voor de ziel Persoonlijke reactie Percentage van Nederlandse leden die dagelijks inloggen. Youtube: buiten beschouwing. Grote speler, belangrijk, maar niet als platform op zich zelf: meer ondersteunend. ? ?

VOORBEELDEN hoe pakken we het aan? Maar ook: Cocreatie/crowdsourcing Kaarsjes bij mij thuis. Voor Saskia, Miriam, Nel, Willie, Adrie, Jany, Tietsje en Ettje. Voorbeeldblogje: Wanneer heb jij onlangs geglimlacht? Waarom moet jij glimlachen? Glimlachen is heerlijk; het is een lach van binnenuit, een lach van de ziel. Deze foto zwerft al een tijdje over het net. Deze vogels vliegen zoals altijd, alleen de fotograaf heeft ze gevangen in een moment. In onze ogen vormen ze een glimlach. De gelovige blik ziet er zelfs een glimlach van God in. Ik ook :-)  Ook: Dag van de communicatie/kerk2012/2013 Maar ook: Cocreatie/crowdsourcing User generated content Beweging tussen online en offline Delen/beeld/woord/muziek/rituelen Uitnodigen/vragen stellen Persoonlijke reactie Aansprekende content/wellness voor de ziel

EN UW GEMEENTE? welke mogelijkheden hebben/zien/willen we? WAT DENKEN JULLIE ZELF? Op welke vlakken kan social media van toegevoegde waarde zijn? ALGEMEEN (TECHNIEK) Gratis WiFi in kerk Moedig aan: bedenk een hasthtag (bijv. #hetisweerkerk) Zorg dat de onder-delen van de dienst (maar ook van de website/kerk/etc) eenvoudig te delen zijn: QR codes/ FourSquare /Intergatie Social Media op website. LITURGIE/EREDIENST Crowdsourcing (laat gemeenteleden zelf de liturgie voor a.s. zondag samenstellen. Geef alleen een thema op). Deel je gedachten rond preek/overweging van te voren op twitter/ facebook. Vraag reacties ALGEMEEN (INHOUD) Wees mededeelzaam: deel, deel, deel. Wees geëngageerd: reageer constructief op actualiteit (top2000). Ook: Dag van de communicatie/kerk2012/2013

NOG EVEN OEFENEN… 1 2 3 spelen met vier voorbeelden #SIXWORDSTORY A B #SIXWORDSTORY "hij twijfelde. Geld of zijn leven" #sixwordstory @kluun Na de dood is niemand nog atheïst #sixwordstory @ErwinLief Zoenen liet even op zich wachten #sixwordstory @harmkeh 2 “De Bijbel wordt wel eens gebruikt zoals een dronkenlap een lantaren-paal gebruikt: ter ondersteuning en niet ter verlichting.” “Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannnemen”. 3 Ook: Dag van de communicatie/kerk2012/2013

LEESVOER EN NOG WAT WAAR VIND/BESTEL IK DAT? WAAR LEES IK ALLES TERUG? Gratis te downloaden of te koop… GRATIS DOWN- LOADS TE KOOP Ook: Dag van de communicatie/kerk2012/2013 WAAR VIND/BESTEL IK DAT? WAAR LEES IK ALLES TERUG? > Stuur een mailbericht aan missionair@pkn.nl en stuur ik deze powerpoint en de relevante links door.

SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden? EN?