Op weg naar een Kindcentrum wijk Griffioen Informatiebijeenkomst 31januari 2013
Realisatie kindcentrum Aftrap door wethouder mevr. S. Szarafinski Een blik op de nabije toekomst Huidige ontwikkelingen Vragen en reacties
Kenmerken van het kindcentrum: Eén missie en visie op leren en ontwikkelen van kinderen (0 – 12 jaar) Doorgaande leer- en ontwikkellijn Een breed programma, liefst het hele jaar door Eén multidisciplinair team en samenwerking met omgeving Eén organisatie en één leiding Eén communicatie met ouders
Inventarisatie kansen en wensen ouders en leerkrachten september 2012 Een +voorziening voor 0-12 in de wijk Duidelijke identiteit en respect voor verschillen in geloofsovertuiging Professioneel, goed onderwijs, duurzaam, gezonde school Buitenschoolse act. en samenwerken omgeving Veiligheid+geborgenheid … Frisse uitnodigende uitstraling, visitekaartje in de wijk Kwaliteit voor ieder kind Gevarieerd naschools aanbod Veilige verkeerssituatie Toekomstbestendige voorziening Eénduidige communicatie voor iedereen …
Samen bouwen aan het hart van het kindcentrum Het pedagogisch werkkader
Kinderen van nu moeten in een veranderende wereld: Kennis vergaren Mediawijs worden Zich een gezonde leefstijl eigen maken Sociaal wellevend zijn Het beste uit zichzelf halen en hun talent ontwikkelen Een democratisch burger worden …..
gedroomde kindcentrum najaar 2014 Een ‘wandeling’ door ons gedroomde kindcentrum najaar 2014 Kies één vraag / lever je bijdrage: A. Hoe werken we samen in ons multidisciplinaire team? B. Hoe delen we de tijd in,? C. Hoe ziet ons gewenste gebouw eruit? D. Hoe stellen we de groepen met kinderen samen? E. Hoe ziet ons brede aanbod er uit? Wie kunnen we daar bij betrekken uit de omgeving? F. Welke regels, routines en rituelen hanteren we? G. Hoe werken we samen met ouders, kinderen en omgeving?
Samen bouwen aan het fundament, de visie! Kies een vraag (A t/m G) die bij je past / waar je ideeën bij hebt! Vorm of zoek een groep die antwoord wil geven op die vraag Denk en schrijf op placemat Wissel ideeën uit Schrijf overeenkomsten in middenvak Presenteer de overeenkomsten
Rapportage
Traject / tijdpad Fase 1 Tot zomervakantie 2013 visie vorming / fundament leggen Werkgroepen formeren + opbrengsten vaststellen Identiteit + inhoud + (school)tijden + samenwerking omgeving Klankbordgroep (proces + communicatie) Taakgroepen gebouw + teamsamenstelling + bestuurlijke en financiële realisatie Verhuizing voorbereiden / unit(s) plaatsen Naamgeving Kindcentrum Verhuizing team Cederhof inwoning gebouw Bijenburch
Traject / tijdpad Fase 2 Schooljaar 2013 – 2014 Kinderen en leerkrachten gaan ‘gescheiden’ en ‘kennismakend’ samenwonen op locatie Bijenburch Aan de slag met: Eén onderwijskundige visie 4 t/m 12 jaar Eén onderwijskundige en pedagogische visie 0 t/m 12 jaar en doorgaande leerlijnen Een breed programma Teamvorming / kennismaking / communiceren Samenwerking ouders / omgeving / presentatie Vormgeven schooltijden / identiteit Vernieuwbouw Cederhof
Traject / tijdpad Fase 3 augustus 2014 start kindcentrum Start met alle kinderen van 0 t/m 12 jaar in het vernieuwde kindcentrum met de naam… Uitvoering geven aan de doelen, zoals in fase 2 opgesteld en door alle betrokkenen vastgesteld Continu volgen en evalueren van de werkwijze, de opbrengsten, de tevredenheid van kinderen, ouders, professionals en omgeving
Vervolg Uitwerken input + aanvullen voor stevig fundament 14 februari Stuurgroep; opdracht formulering diverse taak- en werkgroepen 19 / 20 februari klankbordgroep met: Afstemming communicatie Vervolgstappen traject 4 / 5 / 7 maart visiefundament alle betrokkenen + start in de werkgroepen
Nu Inschrijven voor max. 1 werkgroep: Identiteit Inhoud Breed programma / schooltijden Samenwerking met de omgeving En Klankbordgroep, proces+communicatie
Afronding bijeenkomst Vragen? Aanvullingen? Goede ideeën?