Wie is zij-instromer? Medisch specialist met huidige BIG-registratie als medisch specialist 1 jaar werkzaam in het werkveld M&G Wil overstappen naar een.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
medische psychologie, brug tussen lichaam en geest
Advertisements

Kwaliteitsregistratie voor verpleegkundigen, hoe en Waarom?
Samen naar een individueel opleidingsplan (IOP)
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
De Huisartsopleiding in Nederland
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
(Zelf)-evaluatie, en dan? Workshop NIV, 13 dec 2012
Portfolio en assessment ‘competent NT2 docent’
Joan Meeder, cardioloog, opleider
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
NVAG Registratie, herregistratie, herintreden, zijinstromen en regulier vervolg opleiden. P.C. Rasch, arts M&G, secretaris RGS.
Portfolio’s in het onderwijs
Postmaster opleiding Psychologen COC 11 december 2012
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
W. Peetermans DH-D Interne Geneeskunde UZ Leuven
Leren dienstdoen op de huisartsen post AIOS deel, leren dienstdoen op de Hap HAO deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
van schoolopleiders en instituutsopleiders
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Leren van lerarenopleiders
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Competentieprofiel Docent Nederlands als Tweede Taal
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
De nieuwe beroepsprofielen
Proeve van Bekwaamheid
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Dr Harriette Verwey, cardioloog
Rob Jansen,
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
Welkom bij Maastricht University.
Naam workshopbegeleider
Testcentrum ervaringsbewijs Testen en informeren.
Kwaliteitsinstrumenten
Curriculum Vitae dr.R.A. de Man
Leren in de beroepspraktijk
De arbeidsmarkt van morgen Biebwatch, Amsterdam, 15 januari 2008 Rob Gründemann, Teamleider Personeelsbeleid Lector Sociale Innovatie, Hogeschool Utrecht.
Platformdag HIC-IHT 10 november 2015
NFU-project Dedicated Schakeljaar Jan Borleffs (Voorzitter project) Leen Blok (Project manager) Liesbeth Dirksen (Onderwijskundige)
Persoonlijke inzetbaarheid & Effectiviteit Competenties Aanwezig en ingezetAanwezig nog niet ingezet Niet aanwezig maar wil wel gaan inzetten Niet aanwezig.
Doelmatigheid Introductie Doel workshop: Zichtbaar maken hoe het thema “doelmatigheid van zorg” expliciet binnen de opleiding revalidatiegeneeskunde aan.
Onderwijs palliatieve zorg Huisartsopleiding 3e jaar Context en proactiviteit Huisartsopleiding Erasmus MC.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Ervaring met een nieuw opleidingsplan Joost Frenkel Cor de Kroon.
Bram Jacobs vicevoorzitter LVAG, aios Neurologie.
XXXXX Het potentieel van Eerder Verworven Competenties Halfjaarcongres NVE De Witte Villa Sonsbeek Arnhem, 29 mei 2008 Erik Kaemingk Kenniscentrum EVC.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
Wat wordt er van de Aios verwacht AIOS-dag 17 september 2008 Vivienne Schelfhout-van Deventer, John Roord, Robert-Jan Stolker.
INDIVIDUALISERING MEDISCHE VERVOLGOPLEIDING KANSEN VOOR DE AIOS EEN UITDAGING VOOR OPLEIDERS EN WERKGEVERS.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Het opleidingsgesprek
Drs. Ronald Duzijn, directeur KAMG Evaluatie instroom opleidingsplaatsten M&G 27 november 2014.
EVC en 30 plus arrangement MBO Raad Btg ZWS Theo Blom; kerngroeplid en lid taskforce 30 +
ASSESSMENT BIJ AIOS Revalidatiegeneeskunde Opleidersbijeenkomst 14 mei 2013 Leiden.
Opleidingsfonds en Toewijzen van Opleidingsplaatsen Teach the AIOS, 17 september 2008 E.A. van der Veen, Voorzitter CBOG.
EVC: hoe verzilver je dat in de praktijk? Auk Dijkstra Onderwijskundige Lieke Lalieu Onderwijskundige Bianca Robbe-Impelmans AIOS revalidatiegeneeskunde.
Van Landelijk naar Regionaal naar Lokaal opleidingsplan.... Waar leg je wat vast? Thierry van Dessel.
De weg naar registratie Verpleegkundig specialist Alumnidag Riet van Dommelen Opleidingsmanager MANP, lid CSV.
LERAAR WORDEN VIA ASSESSMENT
Workshop ‘Breng de CanMEDS tot bloei’
Project Toezicht en maatschappelijke verantwoording
Intervisie, coaching, mentoring, opleidingsbegeleiding…
Minder aios-capaciteit, wat nu? Inrichting van het primaire zorgproces
Herregistratie-eisen profielarts donorgeneeskunde
Opleiden voor de toekomst
Regelgeving.
Op weg naar 2020: beroepsprofielen en functiedifferentiatie
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Workshop ‘Interventies bij -dreigend- disfunctionerende AIOS’
Monitoren Kwaliteit van opleiden
Transcript van de presentatie:

Zij-instroom en vrijstelling Jeannette de Boer, Arts M&G, Instituutsopleider M&G NSPOH

Wie is zij-instromer? Medisch specialist met huidige BIG-registratie als medisch specialist 1 jaar werkzaam in het werkveld M&G Wil overstappen naar een nieuw medisch specialisme Of profielarts die over wil stappen naar ander profiel

Opleidingsprogramma zij-instromer Welke competenties zijn er al aanwezig? Waar liggen leerpunten? Bewijs in portfolio Gezamenlijk met opleider(s) concept opleidingsprogramma Evaluatiemoment na 3-9 maanden 1-3 jaar opleiding

Individueel opleidingsprogramma Behoeftes Aanwezige competenties 1e en 2e fase

Vullen portfolio

Vullen van portfolio CanMeds competenties en Kritische beroepsactiviteiten Onderwijsprogramma bestaand curriculum Bewijzen door zij-instromer/aios zelf te verzamelen Beoordeling door instituut en soms wetenschappelijke vereniging

Vrijstellingen

Vrijstellingen Onderwijs gevolgd <5 jaar geleden Ervaring opgedaan in een opleidingssituatie <3 jaar geleden Portfolio wordt gevuld met bewijzen Beoordeling door instituut aangevuld waar nodig met advies wetenschappelijke vereniging Instituut dient voorstel in bij RGS

Intake? Contactpersonen NSPOH: Cecile de Ruiter Jeannette de Boer info@nspoh.nl