Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Advertisements

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Uiterlijke structuur aanbrengen
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Uw persoonlijke visitekaartjes
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
HTML Les 1: Introductie HTML
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Crashcursus HTML en CSS 2013
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Mijn.
SEO Tools.
het bouwen van een website
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/002]/subvaardigheid ‘koken’….!
Welkom De techniek van websites
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Basis schakelingen - wandcontactdoos - enkelpolige schakeling
Bezoekersgerichte teksten
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Recordkeeping - in 7 stappen naar een digitaal archief
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Samenvatting Havo 5.
Deltion College Engels A2 Schrijven [Edu/003] thema: Who has found….? can-do : kan eenvoudige notities maken voor anderen © Anne Beeker Alle rechten voorbehouden.
Webapplicaties: de clientkant Herman Koppelman Sylvia Stuurman 13 november 2010.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/003]/subvaardigheid schrijven thema: movie maker can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen © D Film Movie.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Minor Internet Marketing
Stroom, Spanning & Weerstand
Contactor schakelingen
Halfgeleiders 1 - Opbouw diode - Werking diode
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
inleiding leesvaardigheid Leesstrategieën & schrijfdoel
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/003] thema: simple stories can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags materiaal.
Motorschakelingen - Werking 3 fase motor - Aan – uitschakeling
Ster - driehoek schakeling
Ster - driehoek schakeling
Motorschakelingen - Omkeerschakeling
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
– examentraining schrijven & taalportfolio
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Omdat we op onze eigen account programmeren
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Online Marketing voor het MBO
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Een (informatief) Artikel schrijven
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Bronnenonderzoek.
De website.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 7 Stappenplan (6 en 7) Websitebouw en techniek Content Versie 2013 07 04

AUTEURSRECHTELIJKE BESCHERMING De informatie in deze presentatie is auteursrechtelijk beschermd. Niets uit deze presentatie mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch of op welke andere wijze ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever. EDUwebsupport © 2013

Opbouw les 7 De leerdoelen van deze les: Kennismaking en begrijpen van de belangrijkste aspecten bij de bouw van de website en de technische kenmerken die daarbij horen Het kunnen schrijven van de teksten voor de website rekeninghoudend met de eisen van SEO Duur en opbouw van de les: 20 min. directe kennisoverdracht + 70 min. Praktijkleren + 3 uur Praktijkleren buiten de les Benodigdheden: Laptop, pen, papier en internettoegang Boek ‘Online marketing voor het MBO’ (deel 2) Werkboek ‘Online marketing voor het MBO’

De websitebouwer heeft vrijwel geen invloed op de SERP. Stap 6 - Websitebouw en techniek HTML gescheiden van opmaak (CSS) en functionaliteiten zoals Javascript. CSS en Javascript extern Werking van de website incl. linkstructuur, niet afhankelijk van Flash en Frames. Leg een goede Url structuur vast. Bepaal of je http://www.mijndomein.tld gebruikt of dat je http://mijndomein.tld . Leg dit vast in de webmaster tools. De Url structuur is maximaal 4 niveaus diep. Url structuur is weergave van site structuur. Url’s zijn statisch en voorzien van zoekwoorden. Zoekwoorden in Url’s zijn gescheiden door een koppelteken. Maximaal 4 tekens Laadsnelheid van elke pagina < 2 sec. Streven naar < 0.5 sec. De websitebouwer heeft vrijwel geen invloed op de SERP.

Stap 6 - Websitebouw en techniek – aan de slag! Opdracht 7.1 – Websitebouw en techniek Het doel van deze opdracht is in je verslag de betekenis te beschrijven voor de onderstaande aspecten. Als je als student een website bouwt als schoolopdracht is het belangrijk deze aspecten ook te bepalen en vast te leggen in je verslag. HTML gescheiden van opmaak (CSS) en functionaliteiten zoals Javascript. CSS en Javascript extern Werking van de website incl. linkstructuur, niet afhankelijk van Flash en Frames. Leg een goede Url structuur vast. Bepaal of je http://www.mijndomein.tld gebruikt of dat je http://mijndomein.tld . Leg dit vast in de webmaster tools. De Url structuur is maximaal 4 niveaus diep. Url structuur is weergave van site structuur. Url’s zijn statisch en voorzien van zoekwoorden. Zoekwoorden in Url’s zijn gescheiden door een koppelteken. Maximaal 4 tekens Laadsnelheid van elke pagina < 2 sec. Streven naar < 0.5 sec.

Stap 7 - Content Aandachtspunten bij het bepalen van de ‘Content’: Bepaal hoe je rijke content voor de site en per pagina vorm geeft. Zorg voor relatief kleine alinea’s die makkelijk “scanbaar” zijn met het oog. Elke alinea heeft zijn eigen header. Maak korte zinnen. Zorg voor een goede zoekwoorddichtheid: 2 tot 8%. Gebruik naast woorden vooral ook “zoekzinnen” van 2 tot 4 woorden. Optimaliseer een pagina voor maximaal 3 zoekwoorden/zinnen. Zorg er voor dat de zoekwoorden voorkomen in de H1 en H2 kop. Gebruik waar het kan opsommingen en bullets. Zorg voor voldoende “call to action” op elke pagina. Zorg voor voldoende links met goede ankerteksten. Ankerteksten moeten relevant zijn. Stel microconversie mogelijkheden vast . Waak voor dubbele content.

Stap 7 - Content – aan de slag! Opdracht 7.2 – Content Het doel van deze opdracht is zelfstandig of in kleine groepjes de content van de website te bepalen. Dit bepaalt inhoud die de klant gaat zien! Lees zorgvuldig de opdracht en werk deze uit in je verslag. Tip 1: Werk onderdelen individueel uit (verdeel taken) Tip 2: Laat teksten altijd door iemand anders lezen

Bedankt! Tot de volgende les!