Hoezo Trainer F en/of E pupillen ?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TRAININGSVOORBEREIDING
Advertisements

Aantal spelers : keeper Datum :
Begeleiden van 8 tal wedstrijden
Oranje Nassau Welkom.
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
JEUGDVOETBALDAGEN 2012 Horst.
Korfbal voor 4-tallen.
door: Roderick Juffermans
BASICS leeftijdseigen vormen voor leerlingen van 10 tot 14 jaar.
PRESENTATIE JEUGDKADER s.v. DFS
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Workshop Train de Trainer
John Vaupell Justin van der Steen
Vervolgbijeenkomst Technisch kader
COACH-AVOND 11 september 2013
Leerplan RKDEO Leerdoelen (leeftijdsafhankelijk)
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
BASICS leeftijdseigen vormen voor leerlingen van 14 tot 18 jaar.
Jeugdplan v.v. Poolster 2013 Presentatie
KNVB Clubcoach: Sandro Pinna
JEUGDVOETBALDAGEN 2011 Horst.
Workshop 6 Ontwikkelingspsychologie
INITIATOR INDOORVOETBAL
Assistent-scheidsrechter
2e Bijeenkomst Pupillentrainers
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Coach cursus Jongste Jeugd
Het coachen van voetballen
WELKOM BIJ HOEVE VOORUIT.
WELKOM BIJ HOEVE VOORUIT.
Het voorbereiden van training(en)
COACH-AVOND 15 september 2014
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
Coach cursus Jongste Jeugd
17 januari 2015 Programma: – uur: Welkom en uitleg praktijkgedeelte – uur: Praktijk: Maurice Voestermans.
Onderwerp: Zaal intro C B A symbolen Training van de week. Training 2
Trainingvoorbereiding formulier
Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
Het jeugdvoetballeerproces
1ste jaars E - pupillen Training 1.
VVV-Venlo Jeugdopleiding Thema Avond
Naam: Yannick Bormans Thema: Basicstraining (Dribbelbewegingen) Periode 1 – Blok 3 (Voorwaarts) – Week 3 Basisbewegingen (HERHALING)  A1 (Ronaldo1) -
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
“ HOE TRAIN JE HET VERSCHIL! ”
Trainingvoorbereiding formulier
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
Westfriezen Hoe gaan wij de club nog mooier maken? Jeugdbeleid
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Stichting De Betrokken Spartaan
Evaluatie circuittraining oktober 2017
SKILL GAMES JO8 & JO9.
SKILL GAMES JO8, JO9, JO10 & JO11.
“ HOE TRAIN JE HET VERSCHIL! ”
Zaalhockey Indoor hockey
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
OEFENSTOF 3V3 U7 KFC Lentezon OEFENSTOF 3V3 U7 KFC Lentezon
Cursus assistent-scheidsrechter
Train de trainer woensdag 21 maart 2018 vv ACHATES
DEMOTRAINING.
Transcript van de presentatie:

Hoezo Trainer F en/of E pupillen ? Info avond januari 2013 Hoezo Trainer F en/of E pupillen ?

Inhoud van de avond Wat is trainer zijn Wat zijn F en E pupillen Trainingen Coaching

Wat is Trainer zijn bij Pupillen ? (In de ogen van de pupillen ) Jij bent de baas Jij bent de spelleider Jij hebt verstand van voetballen Jij bent diegene die zorgt dat ze beter worden Jij kan alles want jij weet het

Wat moet je allemaal doen ?? Kinderen leren kennen en ouders Trainingsavonden vullen/spelers bezig houden Regelen dat je voetballers hebt als er gespeeld moet worden Ouders infomeren over de wedstrijden Alles rondom een wedstrijd regelen

F en E pupil

Kenmerken van een F pupil (6-8 jaar) Psychische kenmerken behoefte aan duidelijke leiding gering concentratievermogen individueel gericht, weinig sociaal voelend bewegingsdrang speels training en wedstrijd zien als avontuur

Kenmerken F pupil vervolg Fysieke kenmerken langzame verbetering van coördinatie relatief weinig kracht zwak balgevoel geringe duurprestaties snel herstel na inspanning

Trainingsdoelstellingen

Waar let je op?

F - Coach let op !! Praat niet te veel. Doe voor/laat voordoen en laat ze nadoen! Gun ze die tijd! Tegenhouden heeft geen zin! Verveel ze niet door te lang met hetzelfde bezig te willen zijn! Laat ze individu zijn! Ze zijn zelf het belangrijkste! Geef veel beurten!

E-Pupil kenmerken (9-10 jaar) Psychische kenmerken nog snel afgeleid wat meer sociaal voelend krijgt besef voor uitvoeren van taken geldingsdrang leergevoelig

E pupil kenmerken vervolg Fysieke kenmerken groei naar verdere harmonie meer coördinatie toename uithoudingsvermogen toename doorzettingsvermogen

Trainingsdoelstellingen Technisch: Spelenderwijs aanleren van techniek met technische grondvormen (aan- en meenemen, trappen, dribbelen, passen, koppen, afwerken, etc.) (ideale leeftijd!). Vooral werken vanuit spelvorm met veel balcontacten (kleine partijen). Conditioneel: Spelenderwijs scholen van algemene beweeglijkheid, uitvoeren in spel- en wedstrijdvorm. Tactisch: Drang naar individueel spel niet aantasten. Bij tactische vorming alleen uitgaan van basisdoelen (doelpunten maken / voorkomen). Aandacht blijven schenken aan belangrijkste spelregels. Mentaal: Wijzen op het belang van samenwerking om een bepaald doel te bereiken.

Accenten Training Ideale leeftijd voor motorisch leren Veel op techniek trainen Veel spel- en wedstrijdvormen Kleine partijspelen en eenvoudige positiespelen Veel balcontact

Te behandelen Thema’s individuele baltechniek gericht schieten passen en trappen (links en rechts) dribbelen drijven met de bal inwerpen duel 1:1 (aanvallend) afwerken op doel eenvoudige positiespelen (3:1, 4:1) uitspelen van de 2:1-situatie kleine partijspelen beheersen en bewerken van de bal

Coaching Ruimte laten voor eigen ontdekkingen Simpel woordgebruik Helpend gedrag voor, tijdens en na de wedstrijd Spelvreugde moet voorop staan Opmerking: Bij 2e jaars E-jeugdspelers aandacht schenken aan de overgang naar D ('groot veld')

E-Coach Let op !! Laat ze veel voetballen! Goed voorbeeld doet goed volgen! Doen, doen, doen! Een luisterend oor is van groot belang! Het gaat om scoren en het voorkomen van scoren!

Trainingen Hoe bouw je een training op: Maak thuis al je training op papier ..\trainingsheet.xlsx Zorg dat de spullen (oefeningen uitgezet) op het veld staan voordat de kinderen arriveren, zodat je samen naar het veld kan. Probeer niet te veel dingen in 1 training te doen. Geen kopoefeningen bij mini’s en F’s, beperk deze bij de E’s. Coachen de spelers tijdens de training, leg uit waarom ze eerst hun bal moeten aannemen, hoe ze vrij moeten lopen, welke kant ze moeten opdraaien enz. Leg hiervoor gerust even de training stil en leg het uit aan de groep. Maak je oefeningen zo dat je met een paar hoedjes te verzetten, gelijk je andere oefening kan doen.

Voorbeeld veld indeling

Trainingsopbouw Wat doe je als je het veld opkomt F-pupillen zijn meestal enthousiast als ze op het veld komen, laat ze daarom bv even 5 minuten tikkertje doen om even uit te razen. Warming up (Cock van Dijk dvd/you tube) diverse dribbel-oefeningen kap/draai-oefeningen Waarom deze oefeningen? Techniek is de basis, ze zijn allemaal individueel bezig met de bal. Technisch aspect oefenvormen waarbij het passen, kappen/draaien, aannemen, schieten enz aan bod komen. Behandel bij voorkeur 1 aspect per training. Herhalen van oefeningen is belangrijk! ..\trainingen F-pupillen\Trainingsvormen F pupillen2.doc ..\oefeningen allerlei

Trainingsopbouw vervolg Partijvormen Een partij hoeft niet altijd alleen maar te bestaan uit 2 teams die scoren op 2 goals. Je kunt hier in afwisselen door bv vakvoetbal, 5 tegen 3 enz. ..\Pupillentrainingen partijvormen.pdf Einde training Laat elke speler zijn bal in de bak doen (weet je gelijk of alle ballen er zijn). Zet samen de doeltjes aan de zijkant van het veld. Ruim samen de hoedjes op. Zet samen alle spullen in de berging. En dan een welverdiende douche voor de spelers. Houdt hierbij toezicht. Laat ze geen filmpjes/foto’s van elkaar maken.   Ten slotte: laat de kleedkamer netjes achter.

Tot slot * Ze gaan naar school om te leren lezen en schrijven * Ze gaan naar zwemles om te leren zwemmen * Ze gaan naar het voetbal om te leren VOETBALLEN !!