Maar niet elke koning is even belangrijk!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Microsoft CRM Academy Introductie in CRM
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Business mapping Business model canvas.
10 tips voor een gouden start Groeitips
KM QUEST: een kennismanagement simulatie leerprogramma
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
STRATEGISCHE PLANNING
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Bedrijfspresentatie Promavise
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Denken in versnelling en Groei
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Een startersgids voor innovatie
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Valbonne Commercial Agency Denken in versnellingen Commercial agent – Sales en klantcreatie Dirigent - Creatie regie Strategist - Advisering en coaching.
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Welkom bij de presentatie van het
strategie als een proces
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Wat is Customer Relationship Management?
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Beleidsvoering naar groei
Een dialoog met klanten opbouwen
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Valkuilen bij snelle groei van de organisatie
© de vries business consultancy, 2008
Onthaal en service.
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Visie & Strategie.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
4. Online strategie Internet scorecard
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
Naar een optimaal HR - beleid
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
Business en IT Consulting
Informatie management HC2
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
LET’s get Social.
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Gepresenteerd door [Naam]
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Maar niet elke koning is even belangrijk! KLANT IS KONING ! Maar niet elke koning is even belangrijk!

Agenda Wie is jou klant, hoe hem winnen en behouden? Hoe kan Klant Relatie Beheer of Customer Relationship Management of CRM hierbij helpen? Werksessie Praktijkgetuigenis Vragenronde

De klantenpyramide Top Grote Medium Kleine Inactieve klanten Je Prospecten Je Doelgroep Je Markt

KLANTSTRATEGIE Top 4. Bouw op Grote 3.Houd hem binnen Medium Kleine 2.Haal hem in Inactieve klanten 5.Bouw af Je Prospecten Je Doelgroep 1.Bepaal hem Je Markt

1. Bepaal je JUISTE klant Van Massamarketing naar doelgroepbenadering demografisch geografisch toepassingen aankoopcriteria levensstijl ……... Maak een keuze Haalbaarheid grootte groei bereikbaarheid

2. Haal hem binnen Genereren van leads Kwalificeren van deze leads Opvolgen Omzetten in nieuwe klant HOE ? Database marketing, Sales Force Automation, Campaign management

3. Houd hem binnen!!! WAAROM???? Nieuwe klant kost 6 maal meer dan behoud bestaande klant Ontevreden klant vertelt dit door aan ongeveer 10 personen Klantverlies beperken verhoogt winst tot 85 % 70% van de klagende klanten blijft als hun klachten gehoord worden Brengt in de tijd meer op in omzet en winst = life time value

3. Houd hem binnen (2)! HOE? Onderzoek klanttevredenheid/trouw Opvolgen van klachten zowel proactief als reactief Ken zijn behoeften, zijn waarde-indicatoren Communiceer met hem Sneller beantwoorden vragen klant Maximaliseer je tijd bij de klant 4 P’s maatwerk : one to one

4. Bouw op ! ABC analyse Cross-selling Upselling Herhaalaankoop Product introductie succes Activeer inactieve klant Bied nazorg aan

5. Bouw af ! Ontdek de niet winstgevende klant Weeg klantenwaarde af tegen jou aangeboden waarde Durf neen zeggen tegen te veeleisende klant

5. Bouw af (2)! Waarde analyse Ondermaats presteren Bovenmaats presteren Verwachte klant waarde Aangeboden waarde Aangeboden waarde Verwachte waarde Ontevreden klant Minder verkoop Prijsdruk Niet-winstgevende klant Onefficiënt gebruik van middelen

WAT VERHINDERT ONS ? TE WEINIG INFORMATIE? TE VEEL INFORMATIE? VERSNIPPERDE INFORMATIE ? INTERNE COMMUNICATIE INTERNE ORGANISATIE

KLANTEN RELATIE BEHEER CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT

WAT IS HET ? Het is geen product maar een filosofie van zaken doen waarbij de klant centraal staat met behulp van ICT

De Drie Dimensies van CRM Technologie Mensen Processen

De sleutel elementen van CRM Defining the Corporate Environment Strategic Objectives & Requirements Organization Structure & Business Rules Building Blocks Data Strategy IC Technology Business Intelligence Systems Design Analysis Customer Contact Strategy Building/Procurement Modeling Source Data Strategy Implementation Knowledge Management

De sleutelelementen van CRM(2) Defining the Corporate Environment Strategic Objectives & Requirements Organization Structure & Business Rules Building Blocks Data Strategy IC Technology Business Intelligence Systems Design Analysis Data Building/Procurement Modeling Implementation Knowledge Management

De sleutelelementen van CRM(3) Defining the Corporate Environment Strategic Objectives & Requirements Organization Structure & Business Rules Building Blocks Data Strategy IC Technology Business Intelligence Analysis Data Information Modeling Knowledge Management

De sleutelelementen van CRM(4) Defining the Corporate Environment Strategic Objectives & Requirements Organization Structure & Business Rules Building Blocks Data Strategy IC Technology Business Intelligence Data Information Knowledge Actions © InterFace Marketing CRM Development Model

Instrumenten en werkprocessen Informatie Systemen Call en Service Centers Enterprise-Wide Solution Systems Leveraged Centers of Expertise Verloningsystemen gebaseerd op klantwaarde One-Stop Shop Winstgevendheid van de klant Activity-Based Costing Category Management Gegevens opslag en ontginning Scenario Planning van toekomstige behoeftes Analytische Instrumenten Ondersteunings infrastructuur Efficient Customer Response Waardeschepping Processen Partnership Proces Geïntegreerde Marketing Communicatie Relatiebeheer Proces Massa-Maatwerk Proces Beslissingsprocess Werk processen Meten Balanced Scorecard Meten van Economisch Toegevoegde Waarde Klanttevredenheid/Trouw Rendement klantrelatie

CRM Implementatie Bepaal je visie omtrent geïntegreerde CRM Begrijp je klant Ontwikkel een specifiek project Evalueer je staat van paraatheid Bepaal je CRM strategie en doelstellingen Focus op het vergemakkelijken van zaken doen

CRM Implementatie (2) Identificeer en richt je op snelle winstpunten Denk vanuit de klant en niet vanuit je bedrijf of product Identificeer en richt je op snelle winstpunten Leg verantwoordelijkheid bij één persoon Voer je plan uit in stappen Zet concrete meetpunten op Verifieer ze en geef feedback

CRM Valkuilen Wat kost het? Beschouw het als een LT investering Ik koop CRM software en ik kan beginnen Vergeet je mensen niet op te leiden en je processen bij te sturen in functie van klantenrelatie Ik koop een standaardpakket Aanpassen aan je wensen is nodig en kan 10X meer kosten Onderschatting van de menselijke factor Onderschatting van de nood aan kwaliteitsvolle gegevens en kennismanagement