Speler mag alle piraten van één steegje of 2 donkere steegjes terugnemen in zijn voorraad. Speler neemt een schatkaartje met dezelfde kleur. Kleur niet beschikbaar = geen kaartje. HoofdkwartierSchatkaart Speler legt kaartje op zijn vlag. Bij afgifte mag de speler tot 2 keer opnieuw dobbelen [laatste worp geldt!]. Goudmunt2 Vaten Rum Speler krijgt 1 goudmunt. Spelers mogen hun goud verborgen houden. Speler neemt de schatkist zonder schorpioen. Alle spelers dobbelen voor de schatkist met de schorpioen. PiraatSchatkist Speler mag een piraat van het huurlingenleger aan de eigen voorraad toevoegen. Win kroegkaartje indien je hoger dobbelt dan waarde kaartje. Deelname : betaal 1 goud aan speler aan de beurt. PiratensnuisterijKroeg Speler neemt bovenste kaartje. Ofwel houdt hij het ofwel verkoopt hij het onmiddellijk voor 2 goud-munten. Speler mag bovenste kaartje houden indien hij meer piraten in voorraad heeft dan waarde kleine/ grote stadswacht. Rendez-vousStadswacht Speler legt het bovenste kaartje gedekt op zijn vlag. Speler brengt kapitein op dat veld = kaartje omdraaien Niet omgedraaid = geen punten. De rode kapitein start hier 30 kaartjes; 10 elk van 3 verschillende kleuren. HoofdkwartierSchatkaart 12 kaartjes Goudmunt2 Vaten Rum Elke speler start met 2 goudmunten. Voorraad is onbeperkt. 12 kaartjes zonder schorpioen; Waarde = 4 – kaartjes met schorpioen; Waarde = -2 PiraatSchatkist Elke speler start met 10 piraten in diens voorraad. De 5 andere piraten gaan naar het huurlingenleger. 30 kaartjes; 10 elk van 3 verschillende kleuren kroegen. Waarde = PiratensnuisterijKroeg 20 kaartjes; 2 elk van 5 verschillende objecten. Waarde = kleine stadswacht; Waarde = 1 – 3 9 grote stadswacht; Waarde = Rendez-vousStadswacht 18 kaartjes; 2 van elk symbool uitg. Rendez-vous, Goudmunt en hoofdkwartier. Waarde = 4 of 6
Speler mag alle piraten van één steegje of 2 donkere steegjes terugnemen in zijn voorraad. Speler neemt een schatkaartje met dezelfde kleur. Kleur niet beschikbaar = geen kaartje. HoofdkwartierSchatkaart Speler legt kaartje op zijn vlag. Bij afgifte mag de speler tot 2 keer opnieuw dobbelen [laatste worp geldt!]. Goudmunt2 Vaten Rum Speler krijgt 1 goudmunt. Spelers mogen hun goud verborgen houden. Speler neemt de schatkist zonder schorpioen. Alle spelers dobbelen voor de schatkist met de schorpioen. PiraatSchatkist Speler mag een piraat van het huurlingenleger aan de eigen voorraad toevoegen. Win kroegkaartje indien je hoger dobbelt dan waarde kaartje. Deelname : betaal 1 goud aan speler aan de beurt. PiratensnuisterijKroeg Speler neemt bovenste kaartje. Ofwel houdt hij het ofwel verkoopt hij het onmiddellijk voor 2 goud-munten. Speler mag bovenste kaartje houden indien hij meer piraten in voorraad heeft dan waarde kleine/ grote stadswacht. Rendez-vousStadswacht Speler legt het bovenste kaartje gedekt op zijn vlag. Speler brengt kapitein op dat veld = kaartje omdraaien Niet omgedraaid = geen punten. De rode kapitein start hier 30 kaartjes; 10 elk van 3 verschillende kleuren. HoofdkwartierSchatkaart 12 kaartjes Goudmunt2 Vaten Rum Elke speler start met 2 goudmunten. Voorraad is onbeperkt. 12 kaartjes zonder schorpioen; Waarde = 4 – kaartjes met schorpioen; Waarde = -2 PiraatSchatkist Elke speler start met 10 piraten in diens voorraad. De 5 andere piraten gaan naar het huurlingenleger. 30 kaartjes; 10 elk van 3 verschillende kleuren kroegen. Waarde = PiratensnuisterijKroeg 20 kaartjes; 2 elk van 5 verschillende objecten. Waarde = kleine stadswacht; Waarde = 1 – 3 9 grote stadswacht; Waarde = Rendez-vousStadswacht 18 kaartjes; 2 van elk symbool uitg. Rendez-vous, Goudmunt en hoofdkwartier. Waarde = 4 of 6