Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Even voorstellen... Gertjan Zevenbergen Zuidland
Ben jij een onderzoeker 2.0?
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Presentatie nieuwe media
Achterbancommunicatie2.0
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Nieuw relatiemanagement, SCRM
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Kankerspoken Drs. C.M. Kleverlaan psycholoog, programmamaker, auteur
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Kennismanagement & Sociale media
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Strijd Zonder Strijd geen ontwikkeling Onze redactie.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
ThemaTeam Bijeenkomst?
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Mantelzorg voor Beginners is een online platform met zoekmachine voor mensen die geen of weinig ervaring hebben met het organiseren van zorg en hulp.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Digitale tools: SlideShare
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen

Uitgangspunten • Internet is de toekomst. De doelgroep (kijkers/lezers/luisteraars) consumeert in toenemende mate via internet. Dus moeten media ook de stap naar internet maken. • Internet is een platform, geen nieuw medium. Alle bestaande media (print, tv, radio) behouden hun bestaansrecht, maar zullen via internet worden verspreid. • Internet gaat over interactie. Het oude model van zender en ontvanger, producent en consument geldt niet op internet. Het draait om interactie, wederkerigheid. • Internet is altijd overal. Consumenten zijn dankzij mobiel internet altijd online. Daar moeten de media rekening mee houden. Beishuizen Media Support2

De veranderende rol v/d journalist •Van produceren naar content vergaren en verrijken •Van produceren naar organiseren en faciliteren •Van afstandelijk en onafhankelijk naar bereikbaar en betrokken •Van eenrichtingverkeer naar intensieve interactie •Van redactionele boodschap naar user generated content •Van informeren naar assisteren •Van journalistieke specialist naar journalistieke allrounder •Van deadline naar feed •Van aanbodgericht naar vraaggericht Beishuizen Media Support3

Het veranderende redactieproces: •Voorheen: content (artikel/AV) was statisch document verzorgd door redacteur •Nu: content (artikel/AV) is statisch door redactie of lezer/bezoeker en mét reacties van lezers/bezoekers •Toekomst: content (artikel/AV) wordt ‘organisch document’ Beishuizen Media Support4

Internet is interactie (1) •Internet biedt de mogelijkheid tot contact en samenwerking met de doelgroep. •Grootste succesverhalen online zijn gebaseerd op zogenoemde user generated content (Youtube, Facebook, Marktplaats). •Binnen elke doelgroep is vele malen meer kennis dan een redactie ooit kan vergaren. •Naast kennis (informatie) is ook het ervaren (gevoel, emotie) en de ervaring delen met anderen (social media) ongelofelijk belangrijk, ook voor media. •Consumenten zijn steeds beter in staat tot het produceren van inhoudelijk sterke content. Beishuizen Media Support5

Internet is interactie (2) •Inhoudelijke kennis wordt meer gewaardeerd dan journalistiek vakmanschap. Content mag tekstueel best een beetje rammelen, als de auteur geen journalist is. •De consument wil graag meepraten, meehelpen en meedoen, vooral als hij wordt aangesproken op zijn (ervarings)deskundigheid. Consumenten geven met genoegen tips, opinies, ervaringen, etc door (aan elkaar en aan een redactie). Beishuizen Media Support6

Internet is interactie: panels •Voorbeeld: Computable Experts – experts verdeeld over twintig ‘topics’ •Panelleden willen graag meewerken aan publicaties en geven met genoegen tips, opinies, ervaringen, etc door. •Bij Computable is het een eer om expert te zijn. Bedrijven/organisaties stimuleren medewerkers om zich aan te melden. •Panels leveren de luie journalist meer content dan hem/haar lief is. Momenteel meer dan 40% van de redactionele content komt direct van Computable experts (en is dus gratis). •Een redacteur ‘coördineert’ de expertbijdragen Beishuizen Media Support7

Dank je wel... Zijn er nog vragen of opmerkingen? beishuizenmediasupport.nl telefoon: skype: alex.beishuizen linkedin: nl.linkedin.com/in/alexbeishuizennl.linkedin.com/in/alexbeishuizen facebook: msn: 8Beishuizen Media Support