Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Advertisements

Epilepsie.
DEEL II IN EEN MAGAZIJNOMGEVING WERKEN
Gebruik en transport eenschijfsmachine
Het directe en onder hoge druk inspuitsysteem door
In Europa zijn er ongeveer 1,3 miljoen ongevallen en doden per jaar. (Bron: GDV – Gesamtverband der deutschen Versicherungswirtschaft (General.
Wat is er gerepareerd aan mijn auto?
C RENAULT FLUENCE Z.E. EEN RUIME EN ELEGANTE 100% ELEKTRISCHE BERLINE RENAULT FLUENCE Z.E.
Verwarming Zet de verwarming een graadje lager
Bedrijfspresentatie van bedrijf X
Elektrische mobiliteit; joker voor het milieu?
De Goudbloem Serviceflats Zwijgershoek. Voorstelling serviceflat De keuken De living De slaapkamer De badkamer De parlofonie Noodoproeptoestel Druktoetsen.
De ontwikkeling van de auto
FiT®System Pro omdat het om mensen gaat. FiT®System Pro: een multifunctionele, inrichting van minibussen voor kleinschalig gecombineerd vervoer van personen.
Beeldcasus voor bevelvoerders (212A)
GEVAARLIJKE PRODUCTEN
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Hoofdstuk A ICD-9-CM CLASSIFICATIE.
Flashover Training.
E.H.B.M.O. Eerste Hulp bij Motor Ongevallen
Inleiding Mediakunde. Inleiding Mediakunde Situering Mediakunde “Van leerkrachten wordt verwacht dat zij vlot kunnen omspringen met allerlei apparatuur.
Overzicht tweede college SVR
LEESHULPMIDDELEN.
Klassieke AO Leseenheid1
Lunchcafé ‘Voorkom schade, werk veilig!’
Na jaren van onderzoek… Click to continue. …en jaren van ontwikkeling.
Kracht en beweging Versnelde en vertraagde beweging Cirkelbeweging
Newton - HAVO Kracht en beweging Samenvatting.
Door Tom Freson & Bart Govaerts
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
Rekenen en ICT.
MS Landen Tiensestraat Landen 1. Begeleiders  Directie  Leerkracht voor begeleiding van leerstoornissen  Begeleider huiswerkklas  Leerlingbegeleider.
PIR sensor.
Krachten en hun effecten
Stoffen en stofeigenschappen
4.1 Zonder verplaatsing is er geen arbeid
Ben je in de jaren 50, 60 of 70 opgegroeid..?
Vrijheid van vestiging
2.6 Het gebruik van formules en diagrammen
lenzenformule De lenzenformule geeft het verband aan tussen de
Newton - VWO Kracht en beweging Samenvatting.
Kracht en beweging Versnelde en vertraagde beweging
VISUAL-VESTIBULAR INTERACTION IN SPATIAL ORIENTATION
Geregeld veersysteem Citroën C6
OPZET PRESENTATIE  Doelstelling  Zeer actieve veelplegers  Inrichting voor stelselmatige daders  Knelpunten  Best practices.
SATELLIETTELEVISIE EN -RADIO ONTVANGST
Doorsnede van een rivier
We werken veilig of we werken niet
Dorpen in verandering over veranderende binding en identiteit
Is veilige winning aardgas uit Groningenveld mogelijk?
VERVOER VAN VOORWERPEN IN BEDRIJFSWAGENS. RISICO’S  Van de weg raken, uit de bocht vliegen;  Geraakt worden door rondvliegende losse delen;  Niet op.
Over Ladders en Trappen
VEILIG WERKEN IN DE BUURT VAN ANTENNES
Verkeersgolven Rini van Dongen 50 jaar,.
Vragen Wat zijn impulsen? Wat zijn receptoren? Wat is een neuron?
Energie De lading van een atoom.
UNITED MOBILITY TEAM 4 Floris van OostenJordi Schenkeveld Timonthy de BoerDennis van den Driesche.
Vogels in tuin en park 24 jaar tuinvogeltelling Almere winter 1991/1992 – 2014/2015.
Nieuwe technologieën en NEN september 2015
Resultaten nul- en eindmeting Passieve woordenschat - groep 1 Groep 1 Nulmeting – aantal goed Eindmeting – aantal goed Resultaat Lln Lln. 2 Afwezig.
United Mobility Roy Jeukens, Mitchel Daleman, Wouter de Bruijn Maandag
Wet van behoud van impuls Versus Wet van behoud van energie KLIK.
EERDER….. Tabellen rij (record, tuple, occurence) kolom (attribuut, veld) tabel (relatie) tabelstructuur : patient(PAT#,PNAAM,LEEFTIJD,GESLACHT,ARTS)
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Inhoud Lengte, oppervlakte en inhoudsmaten. Tijd..
Septembre 18.
Kennisblokken 1 en 3.
Kinematica (bewegingsleer)
Veilig werken met grondverzetmachines
HV2 Pulsar hoofdstuk 4 Deel §4.1 en §4.z
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa
Transcript van de presentatie:

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Definities Actieve veiligheid: Ongeluk voorkomen Vb.: Remmen, wegligging, zicht, ergonomie,… Passieve veiligheid: Bescherming bij aanrijding Vb.: Airbags, gordelspanners, verstevigingen

Definities Het Renault veiligheidssysteem: Bestaat gordels met krachtbegrenzers, gordelspanners en airbags.

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

2.Geprogrammeerde veiligheid 2.1 Wagen met geprogrammeerde vervorming

Vergelijking aanrijdingssnelheid/hoogte

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Gordelspanners 15 ms na schok Tijdsduur: 5ms Verplaatsing: 10 cm

Heupgordelspanner Deze is alleen voorzien voor de bestuurderszetel

Gordelspanner achter Deze is ingebouwd in het oprolmechanisme van de gordel.

Gordelspanner achter Werking

Karakteristieken van de gordel Symbolen Met spanner zonder spanner

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Gedoseerde spankrachtbegrenzer Krachtdoseerstrip SRP I

Gedoseerde spankrachtbegrenzer Krachtdoseerstrip SRP I

Gedoseerde spankrachtbegrenzer Spanrol met ingebouwde spankrachtbegrenzer SRPII

Vergelijking tussen de verschillende spankrachtbegrenzers Krachtcurve in functie van de tijd

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Elektrische blokkering van de oprolmechanismes

Elektrische blokkering van de oprolmechanismes Overzicht systeem

Elektrische blokkering van de oprolmechanismes Strategie voor het blokkeren -Sterk afremmen Botsing met het activeren v.d. ontstekers Wagen op steile helling Opname element van de blokkeereenheid

Elektrische blokkering van de oprolmechanismes

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

De airbag Opblaastijd: 30ms Volume: 60 liter

De airbag met 2 verschillende volumes

Strategie bij een frontale botsing

Het draaibaar contact

De autonome airbag

De passagiersairbag

De autonome zij airbag

De zij airbag

De gordijn airbag

De zij sensor

Hoofdsteun

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

De rekeneenheid airbag: eerste generatie

De rekeneenheid airbag

De rekeneenheid airbag: tweede generatie

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Voorwaarde voor het ontseken

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

De rekeneenheid airbag in het multiplex- systeem

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Diagnose toestel: XRBAG en Clip

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Overzicht van alle ontstekers

Inhoudstabel Definitie: Passieve en actieve veiligheid en SRP Het geprogrammeerde veiligheidssysteem Systeem met geprogrammeerde vervorming Gordelspanners Gedoseerde spankrachtbegrenzers Elektrische blokkering van het oprolmechanisme Airbags Rekeneenheid van de airbag Voorwaarden voor het ontsteken Rekeneenheid van het multiplexsysteem Maatregelen Diagnose toestellen Overzicht van alle ontstekers Kenmerken van de ontsteking bij aanrijding

Kenmerken van de ontstekers