Business mapping Business model canvas.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Wat is interactieve marketing?
 QI&feature=related QI&feature=related.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Business Marketing Sabine Vermuyten
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Gezamenlijke vormgeving van verwachtingen en experiences Toegenomen netwerk van competenties, Inclusief consumenten communities Uitgebreide onderneming.
Module 6: Kantoortechnieken
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Advanced Business Information Solutions
Een dialoog met klanten opbouwen
Segmenteren en Positioneren
Participatie en een Klantenraad
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
voor iedere ondernemer
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Dienstenmarketing Week 4.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
LET’s get Social.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Distributiebeleid.
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Werken in een arbeidsorganisatie
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Business mapping Business model canvas

Business model canvas? 
Het business model Canvas is een krachtige tool om jouw business model op een transparante en overzichtelijke manier in kaart te brengen, onder de loep te nemen en communiceerbaar te maken.

Business model canvas Distributiekanalen: De manier waarop een bedrijf in contact komt met haar klanten. Hier worden de marketing en distributie strategie beschreven. Klantrelaties: Het managen van de relatie tussen het bedrijf en klanten (of klantsegmenten).

Hoe komt een bedrijf in contact met haar klanten? Distributiekanalen

Distributiekanaal: De manier waarop een bedrijf in contact komt met haar klanten. Middels verkoop en communicatie. De hieropvolgende slides gaan, in my humble opnion, alleen over verkoop en niet over andere contact cq communicatiemomenten. Met andere woorden, ik mis de marketingstrategie.

Directe verkoop Verkoop via retail Verkoop via groothandel Communicatiekanalen

Directe verkoop Producent Eindconsument

Directe verkoop Veel kleine bedrijven m.n. startups verkopen direct aan de consument. Michael Dell begon met de verkoop van computers vanuit zijn kamer. Omzet Dell 2012 is 16,4 miljard. Internet is de beste plek voor directe verkoop. Apple doet beiden. Directe verkoop en retail in de winkels.

Verkoop via retail Producent Retailer Consument

Verkoop via retail Retailers kopen goederen van producenten en verkopen ze aan consumenten, in winkels, telefonisch, direct mail of via Internet.

Verkoop via groothandel Productent Groothandel Retail Consument

Groothandel Groothandelaren (vaak distribiteurs genoemd): kopen goederen van producenten op en verkopen die aan bedrijven die de producten verkopen, of gebruiken.

Distributiekanalen Onder een distributiekanaal wordt elke wijze verstaan, waarlangs leveranciers en afnemers producten en diensten kunnen leveren en hoe ze met elkaar communiceren. Communicatie kan ook verlopen via een adviesgesprek, telefoon, brief, e-mail, SMS, chatten.

Hoe manage je de relatie tussen een bedrijf en zijn klanten? Klantrelaties

Klantrelaties Het managen van de relatie tussen het bedrijf en klanten (of klantsegmenten).

Klantrelaties Persoonlijke assistentie Accountbeheer Self service Gepersonaliseerde diensten Communities Co-creatie

Persoonlijke assistentie: medewerker klant interactie Persoonlijke assistentie: medewerker klant interactie. Deze hulp vindt vaak voor de sales, of na de sales plaats.

Account beheer: beheer van een account (klant) Account beheer: beheer van een account (klant). Vaak is de accountmanager verantwoordelijk voor alle problemen, vragen en zorgen van de klant, of meerdere klanten.

Self Service: Vaak zorgt een bedrijf voor digitale instrumenten, zodat de klant snel wordt geholpen.

Communities: Door een community te creëren, zorgt het bedrijf voor directe interactie met de klant. Vaak kan er ook kennis gedeeld en problemen opgelost worden.

Co-creatie: Door directe input van de klant kan samen met het bedrijf een product, of dienst worden gecrëerd of verbeterd.

Hoe versterkt een bedrijf zijn klantrelaties? 1. Personalisatie moet een prioriteit zijn. 2. Problemen vroegtijdig identificeren. 3. Bouwen aan realistische verwachtingen. 4. Zorgen voor een goede garantie. 5. Zorgen voor informatie hoe men het product moet gebruiken. 6. Open staan voor feedback van klanten. 7. Herkennen en rectificeren van klachten van klanten 8. Loyaliteit van de klant versterken. Komt niet uit Oosterwalder.