MIVB-aanbod Vervuilingspieken Valérie Panier. 1.Het wettelijk kader in het Brussels Gewest 2.De rol van de MIVB 1.Het net versterken 2.Communiceren naar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl
Advertisements

The customer centric software company
Iedereen communiceert graag ….. En dus heeft iedereen een gsm …
Impact van fusies en overnames op de bedrijfscultuur
Pollutiepiek te Brussel
De e-fiets in Nederland ontwikkelingen en mogelijkheden voor overheden Fietsberaadbijeenkomst ‘Kansen voor de elektrische fiets’, 29 januari 2009.
Kunst, cultuur en duurzaamheid... Steven Vromman – Low Impact Man.
6 e Open bedrijven nacht 6 november 2013, Technologiecentrum aan het Europaplein in Aken.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Carpooling Hoe stimuleer en onderhoud je als bedrijf een succesvolle carpoolcultuur?
Jonas Pauwels 1 BaSwC.  Carpooling  Wat is Carpooling?  Hoe werkt het?  Carpooling is te regelen naar eigen wensen .Cambio-autodelen  Wat is cambio-autodelen.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Registratie van de TDI-variabelen met de Registratiemodule van het Technisch Platform Versie Rue Juliette Wytsmanstraat 14 | 1050 Brussels |
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
Z I NNAI. Wat? Inspirerend lerend netwerk van, voor en door ervaren werknemers in de Vlaamse overheid, die zin hebben in ZINvol werk en die zich ZINvol.
Welkom bij…. EFFICIËNCY IN PERSONEELSMOBILITEIT. Wie is Synusflex ? •Nieuw instrument op het gebied van personeelsmobiliteit. •Efficiency staat centraal.
1 GRUNDTVIGPROJECT VORMINGSACTIVITEIT “GROOTOUDERS & KLEINKINDEREN AAN DE COMPUTER” Welkom!
ACTIEPLAN FAVV POLLUTIEPIEKEN (voor Brussel Hoofdstedelijk Gewest)
WELL-BEING AND PERFORMANCE Duidelijkheid over Ticket EcoCheque
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
Juridisch en financieel kader Rony Baert (Partena)
Het mobiliteitscongres 2012 Sessie 2 Oplossingen van Mobiliteitsproviders.
ROME transport personen, goederen,voedsel en water van
DE GEN-STATIONS IN HET KADER VAN HET GEN-SPOORNET
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
BRUSSEL 24 mei De treinreis Vertrek ‘s morgens + perron (Tielen ± 8 h) Aankomst Brussel Centraal Vertrek ‘s avonds + perron ( ± 16 h)
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
TE NEMEN MAATREGELEN In functie van: 1. Locatie bedrijf : Verhuis  drastisch maar efficiënt Centrum : openbaar vervoer Rand : carpooling, bedrijfsbus,…
Breakfast seminarie IFMA directeur-generaal De Lijn 20 september 2012.
Lunchcauserie Netwerk Klachtenmanagement 24 oktober 2011 Klachtenbehandeling per beleidsdomein. Kan dat? Hoe?
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Pagina 1 Copyright © Alle rechten voorbehouden. Siemens Real Estate Pollutiepiek Voorstelling van de problematiek en noodplan.
Bedrijfsvervoerplannen (BVP)
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
Fietsparkeren bij Bus, Tram en Metro in de Stadsregio Amsterdam Maarten Bakker Fietsberaad
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
12/06/2013 De toekomst van de openbare woonzorgcentra.
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij.
Goed rioolgebruik: de lokale campagnes van gemeenten en waterschappen Isabelle Wasmus, projectmanager.
Natuurpunt & bedrijven: We hebben elkaar heel wat te bieden, alleen … Natuurpunt & bedrijven: We hebben elkaar heel wat te bieden, alleen …
1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken.
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
Het geheim van geluk?. Meegaan met zijn tijd … Eerst een lekker evenwichtig ontbijt.
plaats datum naam trainer
Achmea en Geodata Bert van Rest Achmea IM&IT, Analytics & Geo.
Jan De Moor, voorzitter De toekomst van de openbare woonzorgcentra. 1 11/10/2012 Healthcare: De toekomst van de openbare woonzorgcentra.
De Post / La Poste STAR4U Business & Society Belgium Werkgroep Bedrijfsmecenaat: Brussel, 28 juni 2010.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
BEWUST OMGAAN MET ENERGIE (10 MINUTEN)
“De week van de ontdekking”
Modelontwikkeling doorgangswoningen OCMW’s. Oproep medewerkers kerngroep OCMW’s.
Subsidie individueel vervoer:
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
MVO Qlip: Fietsstimulering
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Klimaatverandering Wat is het? Kunnen we er iets aan doen?
Agenda Wat is Bovag Leasefiets Welke producten Verrekening tussen werkgever en werknemer Rondvraag.
Nu even niet misschien later wel.
Thuiswerken De voor- en nadelen van thuiswerken toegelicht.
Pendelfondsdossier: hefboom voor meer werknemers op de fiets Fietscultuur, uw bedrijfscultuur 9 juni 2016.
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Openbare informatievergadering Handelaren – Pool Spiegel Zomer/Herfst 2017: Werken T9/T19 Jette - 22/06/2017.
Sociale media inzetten
Goede contacten met collega’s en leveranciers, tevreden klanten, in een bedrijf dat voluit kiest voor een positieve impact op mens en milieu. Dit alles.
Brussel stad met meeste files ter wereld
De kracht van de Fietsersbond
Workshop Checklist informatievoorziening
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Nieuw station ALBERT Openbare bijeenkomst Dinsdag 17 september 2019.
Transcript van de presentatie:

MIVB-aanbod Vervuilingspieken Valérie Panier

1.Het wettelijk kader in het Brussels Gewest 2.De rol van de MIVB 1.Het net versterken 2.Communiceren naar de klanten toe 3.Actiepistes voor uw onderneming Inhoudstafel

Drempelwaarde 1 • snelheidsbeperking in het hele Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Drempelwaarde 2: • rijverbod voor alle voertuigen met een even of oneven nummerplaat in het hele Brussels Hoofdstedelijk Gewest; • aanbod metro, tram en bus van de MIVB versterkt en gratis; • zwaar vervoer verboden tijdens de spitsuren. Drempelwaarde 3: • volledig rijverbod voor alle gemotoriseerde voertuigen in het hele Brussels Hoofdstedelijk Gewest; • aanbod metro, tram en bus van de MIVB versterkt en gratis. 1. Het wettelijk kader in het Brussels Gewest

2. De rol van de MIVB 1.Het net versterken Spreiding van de piekperiodes Van maandag tot vrijdag (buiten schoolvakantieperiodes en feestdagen) Voomidag : 45min vroeger en 1u15 later Namidag : 1u15 vroeger en 30min later Hogere frequentie Grotere voertuigen Suggestie : Spreiding van de werkuren

2. De rol van de MIVB 2.Communiceren naar de klanten toe Website Newsletter Website Newsletter Wachttijd- panelen (halte + premetro) Public Address Contact Centre Klantenrelaties Website Newsletter D-2 : voorspelling D-1 : bevestiging D D+1 : bedanking

3. Actiepistes voor uw onderneming 1.Informeer uw medewerkers: 1.Alternatieve vervoerswijzen: bereikbaarheidsfiches, informatie over vervoersmaatschappijen (net, materiaal, infrastructuur, projecten), andere vervoersmiddelen zoals Villo, Collecto, intermodaliteit : MIVB en de fiets (fiets in de metro, gratis abonnement), vergelijken van trajecttijden en energieverbruik, ervaringen van collega’s, nuttige links, enz. 2.Informatie over het milieu : energieverbruik, vervuilingspieken, impact op het milieu, aangepaste rijstijl, enz. 3.Media : intranet, mail, affiches, andere interne communicatiemiddelen

3. Acties 3.Maatregelen te nemen voor uw werknemers →Zo flexibel mogelijke organisatie van het werk →Stel vervoertickets ter beschikking →Zet aanmoedigingsacties op het getouw (aankoopbon, onderhoud fiets, ontbijt, enz.) voor werknemers die zich inzetten →Mediatiseer de werknemers die hun verplaatsingsgewoonten hebben veranderd (ondernemingsblad, intranet) →Stel fietsen ter beschikking →Verspreid documentatie (netplan, fietskaart, enz.) →Bereken het CO² verbruik →Media : intranet, mail, affiches, andere interne communicatiemiddelen

Dank u voor uw aandacht Valérie Panier Key Account Manager 02/