Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Jongeren over politiek
PasopFoto Pas op! Foto!! Dat je voorzichtig moet zijn met het plaatsen van je foto op internet is al langer bekend.
Uitslag enquête over online pesten
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
De les van de graankorrel
Herkenning? Rot voelen? Leegte opvullen?
“Ik kan dit niet oplossen...”
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Het is vandaag Girlsday!
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Hoofdstuk 2: De overheid om ons heen
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
Goos Eilander Datum: maart 2008 Ontwikkelingen in de Nederlandse wijnmarkt 2007 Een aantal oude feiten geactualiseerd, een aantal nieuwe feiten toegevoegd:
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Mr. Guide Zoek, vind en vergelijk je avond uit… Human Technology – Hanzehogeschool Groningen.
Thema HACCP
AHS yes! 121research Wicher van Vreden 8 oktober
Waarom is Jezus aan het kruis gestorven?!
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Hoe kun je Geloven? 1.
Levensvragen Over geluk…..
START DIA.
1. 3 Indien iemand een andere leer verkondigt en zich niet voegt naar de gezonde woorden van onze Here Jezus Christus*... * = de woorden die de Here Jezus.
Inkomen Begrippen 1 t/m 5 Werkboek blz 5
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Wie durft te zeggen dat vrouwen ook niet in staat zijn om technische problemen van een auto te herkennen?
“Ik kan dit niet oplossen...” “Ik zal de weg voor jou banen”
VASTEN bezinning maandag 21 maart 2011.
India als opkomend land
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Wie is mijn naaste? Lucas
User management voor ondernemingen en organisaties
WELKOM OP TOV!.
Piet Duizer. Ride the Waves Trends Natuur, Demografie Vergrijzing Verkleuring Toename alleenstaanden Verpersoonlijking/ontzuiling Verstedelijking, globalisering.
1 Bedrijven zouden geen gegevensbanken mogen aanleggen.
Het is beter eerst te ontvangen, en dan te geven
Enquête.
12 december 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe Gij kunt niet de beker des Heren drinken en de beker der boze geesten, gij kunt niet aan de tafel des Heren.
Verlangen naar licht.
Met handen en voeten geloven 1
Zo ga ik door.
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Een onverwacht feest Les 2
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Doopdienst 22 juni 2014 Koen Minderhoud
Zondag 2 HC Franeker 13 september 2009
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
Presentatie Socialbesitas Hogeschool VHL
26 sept 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 8 1 Wat het offervlees aangaat, wij weten, dat wij allen kennis bezitten. De kennis maakt opgeblazen, maar de liefde.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Waar ga ik het over hebben? Wie ben ik (volgens mezelf)? Wat zijn mijn voornaamste interesses? Wat is verder belangrijk voor mij? Hoe denk ik over mijn.
Zo ga ik door door Bep Ik ga door het leven zo goed als ik kan al weet ik echt niet overal iets van.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Transcript van de presentatie:

Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….

Structurele veranderingen in het speelveld voor reisburo’s vanuit alle kanten: >Vergrijzing: van gezondheid tot financierbaarheid >Convenience: over gemak versus tijd >Nieuwe afzetkanalen: de doorbraak van het internet >Snel inzetbare technologische mogelijkheden: social media >De Calculerende Consument: alles afrekenen, rationaliseren >Nieuwe samenleving: invloed socio demografie >Man/vrouw rolverdeling: op weg naar een nieuwe orde >DIT; duurzaamheid, integriteit, transparantie >Economie: ontwikkeling, invloed op portemonnee >Etc. > Challenges, maar zeker ook Opportunities, maar dan moet je de mogelijkheden wel zien….

3 Verwachte invloed ‘drivers’: bron: ReisRevu future monitor 2006 Bron: Expert onderzoek ReisRevu Future Monitor Even naar verwachtingen volgens de consument de zo belangrijke factor Geld….

4 Weekendje weg naar buitenland (Londen, Parijs ed.). % heel erg/tamelijk geïnteresseerd

5 Jezus komt terug op aarde – in %

6 Ik ga er financieel op achteruit – in %

7 De economische dip is tijdelijk, ik trek me er weinig van aan – in %

8 Meer grote Nederlandse bedrijven, zoals Philips, komen in buitenlandse handen– in %

9 Meer Nederlanders voelen zich eenzaam – in %

10 Ik ga in …. ‘consuminderen’ – in %

11 Hoewel ik weet dat het slecht is voor het milieu laat ik toch mijn auto niet zo gemakkelijk staan. % (helemaal) mee eens

13 Ik ben iemand die voor alles let op de prijs bij het kopen van dingen. % (helemaal) mee eens

De nieuwe concurrenten van de reiswereld….

17 Managing time is one of my biggest challenges (% agree EC average) Source: Euro Life & living ( Kernwoord: tijd als ruilmiddel van de toekomst

Quantified self….

Transitie: met Game Changers in iedere sector en/of bedrijfstak:

The critical consumer

Kernwoord: nieuwe ruil economie

29 Ik ben over het algemeen een spaarzaam type. % (helemaal) mee eens

30 Tegenwoordig moet je jezelf af en toe iets ontzeggen omdat je aan een financieel zekere toekomst moet denken. % (helemaal) mee eens

31 Ik zou voor meer vrije tijd met wat minder inkomen genoegen nemen. % (helemaal) mee eens

33 Ik vind het prettig om per telefoon of computer producten te bestellen % (helemaal) mee eens Afvlakking internet trend?

34 Door het gebruik van internet is mijn contact met anderen minder persoonlijk geworden. % (helemaal) mee eens

35 Door internet heb ik in mijn privé-leven met meer mensen contact dan daarvoor. % (helemaal) mee eens

5 voorbeelden van reisburo van de toekomst:

38 Beleving, en absolute volledigheid:

% specialisatie

Kernwoord: gamification: alles is in een spel onder te brengen, daarmee boei je de consument Spelenderwijs op reis op basis van vroegere ervaringen:

41 Pop up store: voorraad weg….

42 Geheel gericht op voorlichting met sales reps:

Dank voor Uw aandacht