Alcohol 16- geen goed begin

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Marian Walstra en Irma Laméris
Evaluatie van mentorprojecten
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Eens Ja Klopt Oneens Nee Klopt niet. Ik kijk naar de voice of Holland.
Ilse Dewitte Praktijklector KULeuven
Ondernemen in de praktijk
Seksualiteit: gave van God
Workshop Werkenbijhogescholen.nl 3 november 2009.
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator.
Discipelschap.
Blijf bij mij Jolink.
Workshop creatief brainstormen
De moeilijkste afstand die afgelegd moet worden is die tussen de oren!
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator
The downside of alcohol Alcohol anders bekeken
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Wat maakt het leven zinvol?
Wist u dat … Meer dan 10% van de jongeren in het voortgezet onderwijs drugs gebruikt? Er meer dan 74% van de kinderen onder de 16 jaar alcohol heeft.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Hoe kan het jou veranderen?
Marketing presentatie
[passende afbeelding]
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
Welkom op onze thema-avond
Alcohol, wat is het en wat doet het met je?
GGD ROTTERDAM-RIJNMOND
Datum Naam school Naam presentator
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
Deel anders, mijn organisatie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
Wat ik wil…..
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Als je drank verbiedt, doen ze het juist stiekem
Stichting Visible Results
THEMA VOOR VANAVOND IS: GA VOOR GEZOND! GEZONDE LEVENSSTIJL
Een paar vraagjes Ben je jonger dan 12 of ouder dan 97? Is dit je telefoon…..? Is dit je TV….? Is dit je computer..?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Alcohol, roken en opvoeding
Centrum voor herstellende verslaafden en hun naasten
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Ouder worden & alcohol.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Ouder worden & alcohol Welkom – Karen Vanmarcke
Vraag 1: Mag de school geld vragen voor een theaterbezoek?
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Levenslooppsychologie werkcollege 6
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Doelen van deze presentatie:
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw data l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l Jouw telefoonkosten l Film.
Kiezen voor keuzedelen
Voorlichting VMBO De Populier Heldring 24 maart 2016.
Mondriaan Symposium 17 maart WORKSHOP MONDRIAAN SYMPOSIUM 17 MAART 2016 FRANS HEUS Ga toch fietsen! Mondriaan Symposium.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Welkom op onze thema-avond
Op zoek naar hulp voor je kind? Volg 1 Alpha. Kinderen met problemen (o.a. pesten, aandachtstoornissen, gescheiden ouders) geraken soms los van de maatschappij.
Gespecialiseerde sportondersteuning voor mensen met een beperking.
Spreekbeurt: ‘Ik zorg voor mijn ’.
Transcript van de presentatie:

Alcohol 16- geen goed begin Sport rush Alcohol 16- geen goed begin Novadic-Kentron, Jongeren werk De Twern GGD Hart voor Brabant

Titel: Sport rush Wat is de frictie van de klant? Situatie: Ik ben Marc, een jongen van 16 jaar. Ik zit in het vierde leerjaar van vmbo-tl. Ik ben onlangs gestopt met voetbal en ik ga nu fanatiek sporten in de sportschool. Mijn ouders vinden het goed dat ik en mijn oudere zus drinken. Behoefte: Ik wil… Ik wil minder drinken. Ik wil er goed en gespierd uitzien en ik wil aantrekkelijk zijn voor meisjes. Dit wil ik bereiken door fanatiek te sporten. Als ik gedronken heb, sport ik de extra calorieën eraf in de sportschool. Frictie: Maar…. Uitgaan is leuker met alcohol, ik voel mij dan losser en ik word makkelijker met meisjes.

Titel: dit is ons nieuwe concept Voor wie? De doelgroep is jongeren (16-18jr) die sporten, interesse hebben in sporten en hun uiterlijk belangrijk vinden. Nieuw voor: Nederland GB / PG onze GGD Wat houdt het nieuwe concept in? Via een clinic/workshop, gegeven door een sportidool, ervaren jongeren dat je door fanatiek te sporten hetzelfde ontspannen gevoel en kick krijgt als wanneer je gedronken hebt. Tijdens de clinic wordt er uitleg gegeven over het effect van alcohol op het lichaam, hoe je de negatieve effecten kan wegsporten en hoe je dezelfde kick kan bereiken door te sporten. Na afloop kan je een app downloaden waarin een sportcoach tips en weetjes geeft, om zo het proces verder te stimuleren. Hoe alcohol vermindert: Het is een alcoholvervanger, niet weet wat alcohol met je doet maar wat het je kost behoefte en belevingswereld van de jongeren. nieuwe media, het is een positieve benadering. Doelgroep bestaand nieuw x Nieuw vernieuwd bestaand Product x x

Titel: [slogan van het voordeel voor de client] Waarom kiest de klant er voor? nee ja wat kies jij?: bierbuik of sixpack? “sixpack” “Ik wil een doel hebben: ik wil fanatiek sporten.” Uiterlijk en sport is belangrijk voor mij, ik vind het interessant om te weten want je moet doen om het ‘eraf’ te krijgen. De combinatie sport, voorlichting en een lekker gevoel zorgen ervoor dat jongeren minder snel voor alcohol kiezen. Wie of wat zijn concurrenten en wat is onze positionering en rol? De boodschap van de alcoholindustrie die associeert met sport: “Alcoholgebruik is normaal en zeer verantwoord.” “De volwassen ‘niet’ drinker bestaat niet.” Tegenhanger geven alcohol heeft ook neg effecten op lichaam. Topsporters hebben dit bijv ook niet nodig om een kick te krijgen. nee ja logo concurrerende organisatie of product Logo Logo Alternatief 1: logo Alternatief 2: logo Alternatief 3: logo

Sport rush, a public – private community intervention Maakbaarheid Workshop wordt ontwikkeld met jongeren sporters en private sector. Wat zijn kritieke punten en onzekerheden? fasering De workshop ontwikkelen met sport/fitness centra Via (sport) school/verenigingen uitzetten, Samen met jongeren en topsporters. Uitzetten via social media, Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit? Werving topsporters, sportcentra, andere partners en jongeren. Ontwikkelfase workshop/app Promotiefase, Lancering op scholen in sportweek.

Titel: Kosten en criteria Wat kost het en wat levert het op? Cijfers per jaar na drie jaar APP ONTWIKKELING DUUR GRATIS DOWNLOADEN WORKSHOP OPZETTEN Voldoet het aan criteria? Past binnen publieke gezondheus wereld. Geeft positieve vervangende optie Sporten houdt je jong.