Jan-Willem de Koning Standaards bij een uitgeverij Implementatie van Juriconnect bij Sdu Uitgevers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Vakstudie in het nieuwe concept van Kluwer. Het nieuwe concept van Kluwer  Alle informatie geïntegreerd en niet langer beperkt tot 1 uitgave  Online.
Advertisements

Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Juriconnect Informatiemiddag
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Overheid heeft Antwoord © Juriconnect 2008 Officiële bekendmakingen van de overheid Lucien de Moor Manager Juridisch cluster Overheid heeft Antwoord ©
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Tauw en het “nieuwe werken”
Mailoplossingen voor het onderwijs
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Informatiemanagement 27 juni 2007 André Knulst Mens College 3/3.
De gebruiker centraal De gebruiker centraal bij document management binnen de Overheid Michiel Hazen Management consultant Ordina.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Kijkje in de Keuken van DIV
OpMaat Zoeken algemeen Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
27 januari 2011.
De Digitale Universiteit Innovatie en Transformatie van onderwijs met ICT via samenwerking van hoger onderwijs instellingen Wil Verreck programmamanager.
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Amsterdam virtueel Ruimtelijke plannen in 3D als onderdeel van Bouw Informatie Modellering (BIM) IBA / PMB en OGA – OntwikkelingsAlliantie (OA) Bas Vroon.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Heterdaadsessie Haags Gemeentearchief 8 oktober 2013 Actualiteitsmonitoring.
Schitterende Organisaties®
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Internet de Allesvanger? Google versus gespecialiseerde databases: een kooigevecht. Jos Debeij en Hans den Hartog NVB-congres: “Informatie.

De veranderende rol van de uitgever Leo van der Wees Recht.nl / RechtenOnline.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Status van activiteiten en voortgang
Juriconnect vanuit het perspectief van de kennismanager en eindgebruiker Diederik Benschop 5 april 2017.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
KCC4ALL.
Business Source Premier (BSP) Bewaren van resultaten: mailen, printen, opslaan Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
SSC-ICT Haaglanden Pijler 2
Overijsselse Bibliotheek Dienst
19 juni 2008 PRESERVERING Van beleid naar praktijk.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Visie & Strategie.
Project Proceshuis Road show
Public tender awards 2008 Kandidaat De Post Luc Cloet, Didier Dekeyzer en Kathleen de Hornois.
3/30/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Nederlands 2014.
Social media presentatie
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Informatie management HC2
Regiobijeenkomst Zuidweg & Partners Jannie van den Berg.
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
De familie Atlassen 21 juni 2016 Channah Betgen (contentbeheer)
BDL Implementatie keten wijzigingen 2017
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Kluwer The end of Publishing
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Idensys pilot Rotterdam
De rol van de burger in de ICT keten Presentatie tijdens BB Debat Eenheid in 3D “Digitaal ontschotten in de gemeente” Dieneke schouten Starten met ‘grap’
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Jan-Willem de Koning Standaards bij een uitgeverij Implementatie van Juriconnect bij Sdu Uitgevers

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 1 Samenvatting en agenda • Waarom doen we het • Sdu uitgevers & strategie • Wat betekent het • wat passen we allemaal aan en wat bereiken we daar mee • Hoe doen we dat • Overzicht • En wie hebben er straks ‘last’ van • Alles voor de klant – terugkoppelen naar strategie • “zie, het klopt” Agenda

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 2 Historie en belangrijke data Sdu Verzelfstandiging Sdu Overname Koninklijke Vermande Overname Academic Service Uitgeverij Nieuwezijds Enschedé/Sdu 100% Aandeel Juris 45,33% Sdu GB naar AD druk Verhuizing Sdu Uitgevers Invoeging ten Hagen & Stam Overname VNG Uitgeverij Verkoop aandelen aan AAA Verkoop Sdu Identification aan Sagem Sécurité Sdu streeft ernaar overheden en professionals in Nederland en daarbuiten te voorzien van oplossingen voor het leveren en verkrijgen van informatie, die in alle opzichten betrouwbaar is Informatie moet toegankelijk zijn. Op elk gewenst moment. Via elk gewenst medium. Met ruim 700 medewerkers voorzien we onze doelgroepen multimediaal van relevante informatie. Met dagbladen, vaktijdschriften, boeken en studiedagen bijvoorbeeld. Maar ook steeds meer met websites, -portals, digitale nieuwsbrieven en combinaties van on- en offline media. Over Sdu - geschiedenis

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 3 strategie De afgelopen decennia is de vraag naar informatie- producten sterk gewijzigd, Sdu speelt daar op in Publiek domein informatie wordt gratis en makkelijk toegankelijk •wet- en regelgeving, bekendmakingen, kamerstukken, jurisprudentie Strategie gericht op toegevoegde waarde •Links, verbanden, duiding, uitleg, commentaar, selectie van relevante jurisprudentie etc. Klanten vragen om geïntegreerde content oplossingen •Maatwerkproducten obv wet- en regelgeving (handboeken, intranetsites, manuals) Klantvraag centraal •Diverse soorten content bij elkaar op een slimme en relevante manier •Te leveren op elk gewenst platform •Van content push naar mass customization van content Oplossing: een gestandaardiseerd bronnen fundament analyse Waarom €

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 4 Van optimalisatie per product naar optimalisatie van het proces: alles voor de klant! Product A Product B Product C Product Etc Jaren ‘90 •Optimalisatie per product •Alles is anders •Maar dat is niet erg – klant vraagt niets anders •Optimalisatie per product •Alles is anders •Maar dat is niet erg – klant vraagt niets anders Anno nu •Optimalisatie van het proces •Met mate: niet voor elk product dat je maar kan bedenken •Primair voor integratieproducten als OpMaat •Optimalisatie van het proces •Met mate: niet voor elk product dat je maar kan bedenken •Primair voor integratieproducten als OpMaat Wet- en regelgevin g Bekend- makingen Par- lementair Juris- prudentie Com- mentaar ? Integratielaag Product A Product B Product C Product Etc Wat en hoe

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 5 Door bronnen centraal eenduidig te beheren zijn geïntegreerde en verrijkte producten mogelijk gemaakt Web service •Geïntegreerde producten •linking en duiding uit verschillende vakgebieden •Content As A Service (C.A.A.S.) •Losse content •Abonnement •Als basis voor geïntegreerde informatieproducten van onze (grote) klanten •Inclusief dienstverlening door Sdu professionals Mogelijk gemaakt door standaardisatie Wet- en regelgeving bekendmakingen Parlementair Jurisprudentie Commentaar ? Integratielaag Product A Product B Product C Product Etc Sdu uitgaven Sdu Service Wat en hoe

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 6 Wat merken onze klanten hiervan? • Door intern te standaardiseren en centraliseren, is Sdu Uitgevers in staat geïntegreerde informatieproducten als OpMaat te leveren • En ook services gebaseerd op die content • Mede gebaseerd op de Juriconnect standaards kunnen onze klanten eigen content beter beheren … • Handboeken met toelichtingen, werkwijzen, instructies • Folders met uitleg aan klanten • Dossiers met relevante informatie • … maar dit is nog maar het begin • Onze klanten worden ook geconfronteerd met beheervragen voor deze content die uitgevers al beantwoord hebben • Multi channel = centraal beheer van content, niet meer per product • IT systemen die dit mogelijk maken zitten niet “in een doosje” • Ontsluiting over meer bronnen/uitgaven vergt thesauri & content kennis Allemaal zaken waar Sdu u graag bij helpt

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 7 Vragen?

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 8 Back-up

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 9 Missie • ‘Sdu streeft ernaar overheden en professionals in Nederland en daarbuiten te voorzien van oplossingen voor het leveren en verkrijgen van informatie, die in alle opzichten betrouwbaar is’

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 10 Sdu Uitgevers is georganiseerd in Business Units

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 11 Waar werken onze klanten? • zakelijke dienstverlening (advocaten, notarissen, accountants, belastingadviseurs) • juridische afdelingen en bibliotheken van bedrijven en instellingen • bouw- en installatiebedrijven • ICT-sector • gemeenten, provincies en ministeries • boekhandel • onderwijs

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 12 Aantal uitgaven per jaar • officiële publicaties en 260 edities van de Staatscourant per jaar • 200 tijdschriften en nieuwsbrieven • 300 losbladigen • 200 online en cd-romabonnementen • boeken • 175 studiedagen

oktober 2008Sdu uitgevers en Juriconnect 13 Extra over verkoop Identification • Sdu Identification • Persbericht: • Focus op uitgeven: Sdu Holding heeft overeenstemming bereikt over de verkoop van Sdu Identification aan Sagem Sécurité • Den Haag, 24 juni 2008 – Sdu Holding heeft besloten zich volledig te richten op de verdere ontwikkeling van haar uitgeefactiviteiten in Nederland (Sdu Uitgevers) en Duitsland (juris). Vanuit dat kader heeft Sdu Holding overeenstemming bereikt over de verkoop van Sdu Identification aan de Franse onderneming Sagem Sécurité, een dochteronderneming van de SAFRAN Groep. • Sdu Identification b.v., gevestigd te Haarlem, is gespecialiseerd in de ontwikkeling en productie van hoogwaardig beveiligde identiteits- en waardedocumenten. Sdu Identification is producent van onder meer paspoorten, identiteitsdocumenten, rijbewijzen, memory chipcards en smartcards (o.a. Chipknip). Sdu Identification is een van de weinige marktpartijen die voor meerdere Europese overheden de contractpartner is voor hooggekwalificeerde identiteitsbewijzen. • De voorgenomen verkoop van Sdu Identification heeft geen gevolgen voor de businessontwikkeling van Sdu Uitgevers.