Het Bewijs van Goede Dienst Wat heeft mijn gemeente aan het meetinstrument van dienstverlening aan ondernemers?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Onze kernwaarden.
Maatregelen om onderwijskwaliteit structureel te realiseren
Technicus Conferentie 2005 Positie Zweefvliegtechnicus en Klein en groot onderhoud.
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Werkgroep Lokale Belangenbehartiging. Lokale belangenbehartiging op gemeentelijk niveau Inkomen, Mobiliteit, Welzijn, Wonen en Zorg  Resultaat VBOB –
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
De Groene Heuvel “Hof van heden en de toekomst”. Schetsen voor de toekomst.
Verkoopstyling Meubelverhuur Woningfotografie Lilian Kraaij Gecertificeerd verkoopstyliste Zaanstad - tel:
Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Workshop: opstellen vervolgaanvraag
De Utrechtse Servicenormen
Bedrijfsinformatie Arbo Maskelyn Bekijk de presentaties op Bent u op zoek naar een andere presentatie.
Moet je nog boontjes Een introductie tot ixtor Mens & Werk. Met kennis, passie , lef en nieuwsgierigheid werken wij keihard voor U.
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
BallonRon en Mechies Schmink Ballondecoraties
Welkom bij Maandag 10 juni 2013 Inès Broeks. ENERGIE in Deventer Een samenwerkingsproject van Deventer Energie Samenwerkende bedrijven Gemeente en provincie.
De Vergeten Parels van Rotterdam-Zuid
(SNEL)vergunningen in Peel en Maas
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Innovatie in dienstverlening richting 2017
eHerkenning Richard Blad Werksessie eHerkenning, 17 januari 2012
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
1 Nationaal Forum Certificeren Partnership: Operatoren-D&A 19 juni 2006Raymond Marchal Gewestelijk directeur DACO 1.
‘Beter en concreter - goede regels, gerichte service’ Een samenwerking tussen Gemeenten en Rijk Bestuurlijke bijeenkomst Brabant 22 mei 2013, Leeuwarden.
Regionale samenwerking in Groot-Amsterdam
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Versterking Horizontale Verantwoording Wet Revitalisering Generiek Toezicht Woord vooraf.
Wat is de rol van ICT bij organisatieontwikkeling van scholen?
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Inge van den Borne projectleider 15 december 2011
2011 Instant reporting | pagina 1 van x eHerkenning Stephanie Kamkes.
1/9 2/9 INHOUD Wat is een referendum precies? Wie zijn de kandidaten? Wat zijn de voordelen van zo’n burgemeestersreferendum? En wat de nadelen? Conclusie.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
TOPTAKENWEBSITE GEMEENTE BEST
Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
Toelichting Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Aan de slag met Stelselpedia
Zelfcontrole door agrarische bedrijven: samen beschouwd.
Het associatedegreeprogramma in de Beleidsregel doelmatigheid 2014
| Dé werving & selectie specialist voor de sport! Uw vacature, onze uitdaging!
Introductie Ouder- en kindadviseur [Naam spreker, gelegenheid, datum, plaats,]
CB-NL Launch Event Omdat we informatie op orde willen krijgen!!
Afstemmen rekenonderwijs van v(mb)o naar mbo: hoe, wat, waarom? Harm van Son – 6 december 2011.
Van opvang naar ontwikkeling Almere 12 nov. ‘14 Lex Staal.
Netwerkbijeenkomst 3D + HR Stedendriehoek
Ervaringen Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Jeppe Licht, Regiomanager Zuid-Holland 6 februari 2014.
Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW maart.
‘Voorkomen fraude in het gemeentelijk sociaal domein’

Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Niels Bosman Naam:Bosman Voornamen:Cornelis, Niels Geboortedatum:27 oktober 1980 Geboorteplaats:Emmen Postcode en Woonplaats:9718cm Groningen Adres:Westersingel.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
Voor welke uitdagingen staan uw gemeenten volgens de informatie op Aisia Okma ( VNG/KING) Wat is.
Fairtrade Gemeente [naam presentator invullen] [datum invullen]
Bewijs van Goede Dienst De resultaten en bespreking conceptrapportage Gemeente Brielle 9 december Harm Timmerman Meike Aartsen.
Inspectie Justitie en Veiligheid
Transcript van de presentatie:

Het Bewijs van Goede Dienst Wat heeft mijn gemeente aan het meetinstrument van dienstverlening aan ondernemers?

Presentatie Bewijs van Goede Dienst

Film Bewijs van Goede Dienst

Relatie gemeenten-ondernemers Bewijs van Goede Dienst

Instrument Bewijs van Goede Dienst

Vier aandachtsgebieden • Termijnen • Professionaliteit • Ondernemersgerichtheid • Betrouwbaarheid

Tien normen • Snelheid van afhandeling vergunningverlening • Hersteltermijn • Ontvankelijkheid bij eerste indiening • Professionaliteit gemeente • Kwaliteit toezicht • Responssnelheid • Actualiteit website • Dienstverlening met de menselijke maat • Deugdelijke besluitvorming • Checklist minder regels

De 6 principes van hostmanship 1.Dienen 2.Het geheel zien 3.Verantwoordelijkheid nemen 4.Consideratie 5.Kennis 6.Dialoog boven debat

Eenvoudig toepasbaar • Een gemeente moet het zelf kunnen uitvoeren • Het instrument is onlangs verbeterd • Er is een voucherregeling • Eenvoudig toepasbaar (handleiding) • Resultaat is concreet verbeterplan • Gemeenten kunnen hun scores vergelijken en onderling kennis uitwisselen

Certificaat

Waarstaatjegemeente.nl

Uw gemeente? Bewijs van Goede Dienst

Vragen?

Mail of bel ons uw suggesties • goede-dienst goede-dienst • Projectleider Aisia Okma tel of •