“sponsor, bespaar en sponsor”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Tips en praktijk opstellen businesscase
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
“Hoe kom ik aan klanten?”
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Inhoud Ontzorgen Rekenvoorbeeld: gezin van 4 personen
Deeltijd-WW in bouw en hout De regels, de kansen en de risico’s voor werknemers September 2009.
Prins Bernhard Cultuur Fonds Limburg Hoe kunnen we elkaar versterken? Paul Geraets Presentatie d.d
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Kasteel De Vanenburg - Putten.
Het kan met Zon op Castricum
Duurzaam Drimmelen Duurzaam Betaalbaar Lokaal Lokaal samenwerken aan een duurzame toekomst Inspiratie-avond Made Welkom op BS De Lage Weide 20 juni 2012.
BOBB (Brancheorganisatie Bedrijfsoverdracht Bemiddelaars) IJsselstein, 22 september 2008.
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
“De verbindende schakel in de glasvezel sector”
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Marco Oving Projectleider
Vitaal langer doorwerken… Werkgever en werknemer aan zet voor een leven lang werkplezier en resultaat Dennis Lindeboom 20 september 2011.
Vergroot uw succes door betere aanbiedingen 2ndEye BV Capelle aan den IJssel September 2006.
Partner voor verenigingen Laat uw leden verantwoord sporten.
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Uw energiezaken in goede handen! Presentatie Arnhemse Sport Federatie – 17 juni 2013.
HoekscheWaardDuurzaam
Innovatief aanbesteden transport & verwerking gemeentelijk groenafval
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Zon  Energie Inspiratie   Realisatie
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
SPONSORAVOND v.v. RK WIK 24 november 2004
Stichting ZZP Nederland
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
22 september 2011 Karin Michgels.
Uw energiezaken in goede handen! Presentatie Leids Sportcongres
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Achterbancommunicatie2.0
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Informatie presentatie Jeugd
Wat is Wajong? Masterclass maart 2010 Een paar feiten vooraf…. Beeldvorming Wajongers niet eenduidig In media en daarbuiten divers gepresenteerd Positief.
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
Energiecontracten VSCD E4Q, Leo Verhoef, 2006 Verlagen energiekosten theaters VSCD i.s.m. Energy 4 Quality.
Waar één + één meer is dan twee
-> sponsors en sportclubs verdienen het samen!
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Evenementencommissie RCU Zwolle
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Het nieuwe solliciteren:
21 Maart Introductie  Doel van de avond  Wie zijn wij  Stichting Borne Duurzaam!  Studenten Saxion  Pultzer Solar.
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Sportparken in zwaar weer Iedere vereniging krijgt te maken met: Een gemeente die ‘dekkende’ huur wil, Stijgende erfpacht, Terugtrekkende sponsoren, Kortingen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
INFORMATIE BIJEENKOMST VERDUURZAMEN SPORTACCOMMODATIES
SAMEN STERK VOOR UW CLUB
Potentiële baten van Triple-A banden in 2013, 2016 en 2020 Stephan van Zyl (TNO) Sven Jansen (TNO) Michael Dittrich (TNO) Erik de Graaf (M+P)
Welkomstwoord Korte herhaling: Uitleg coöperatie en doel
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Uw energiezaken in goede handen!
Ferd Schelleman Energiek Alphen aan den Rijn
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

“sponsor, bespaar en sponsor” Start met nieuw sponsormodel… HEUS Sponsoring “sponsor, bespaar en sponsor” Bron woordenboek: “heus” staat voor ‘echt’, ‘werkelijk’…

Even kort voorstellen… HEUS is het bedrijf van Dick de Heus (sinds september 2010) Voormalig Commercieel Manager Feyenoord Diverse commissies/werkgroepen ECV/KNVB Ruim 10 jaar ervaring in wereld van BVO’s Groot netwerk in Sport, Merk en Retail Referenties o.a. Feyenoord, ADO Den Haag, Heineken, Havenbedrijf Rotterdam, BP, Centraal Boekhuis. Voor meer informatie www.heus-heus.nl

Ontwikkeling sponsoring afgelopen jaren.. Sponsor-/marketingbudget meer en meer onder druk Sponsoring veelal gebaseerd op emotie, niet op ROI ROI voor bedrijven, zeker in crisis, steeds belangrijker Sponsoring niet langer up-front, maar resultaat ondernemend Sportclub moet zelf meer gaan ondernemen….!

Ontwikkeling in maatschappij afgelopen jaren… Digitalisering - nieuwe marketing (social media vs print) Sociale Netwerken – LinkedIn, Facebook, etcetera Retail onder druk, meer directe verkoop, meer .nl Ontstaan van collectieven -> collectieve inkoop Samen sterk -> De Verenigingsgedachte!

“Sport / Voetbal United” HEUS Sponsoring zegt daarom.... Maak als club gebruik van uw bestaande krachten en creëer uw eigen private sponsorlabel/ sponsorcollectief… “Sport / Voetbal United” En ga vervolgens als club uw eigen sponsorlabel vermarkten… * In deze presentatie noemen wij dit Voetbal United , maar uiteindelijk gekozen naam moet naam zijn die past, aansluit en versterkt bij sportclub!

Hoe werkt HEUS Sponsoring….? Nationaal opererende bedrijven (Businesspartners) worden sponsor van club en vragen hiervoor (direct) rendement. Geen boarding, advertenties, et cetera. Sponsors van club stellen inkoopportefeuilles ter beschikking aan “Voetbal United” om slimmer, dan wel gezamenlijk met andere BC-leden, in te kopen en kostenbesparingen te realiseren. Club ontvangt vanuit gerealiseerde omzet van business-partners zeer interessante sponsorvergoeding!

Gemeenschappelijk Rendement! Businesspartner – gegarandeerd rendement op sponsoring -> realiseert omzet en sponsort deel van deze opbrengst Sponsor club – besparingen op inkoopportefeuilles en extra sponsoring naar hun club –> rendement op sponsoring (= besparing) Club – opbouwen van eigen sponsorlabel, jaarlijks terugkerende inkomsten, geen afhankelijkheid sponsormanager/budgethouder, inzet ‘eigen rechten’

Voorbeeld Brandstof / BP Plus Tankkaart Altijd minimaal € 0,10 korting per liter bij BP tankstations (Texaco wel dekking, geen korting) voor sponsor vanaf 1 auto Kostenbesparing vs Multi TC/ Travel Card gemiddeld € 10.000,- per 100.000 liter per jaar, zijnde ca. 3 – 8% op brandstofkosten Kaartkosten € 0,75 p/mnd all-in tov € 3-4 p/mnd MTC-TC Zakelijke auto gemiddeld 2.500 liter per jaar / 35.000 km 100 auto’s (vb 20 bedrijven met 5 auto’s) betekent 250.000 liter Sponsorvergoeding club vanaf 250.000 liter en loopt op tot €0,01 per liter -> Reken zelf uw sponsorbijdrage via “Voetbal United” uit…

Maak uw “Voetbal United” groter…. HEUS Sponsoring ook toepasbaar voor: Energie Afval Lease Telecom Office Et cetera

Rekenvoorbeeld Energie Sponsors sluiten energiecontract over via “Voetbal United” Gegarandeerde realisatie van besparing via “Voetbal United”, hoogte besparing afhankelijk van type contract Rekenvoorbeeld: uitgaande van norm ‘oud-contract’ voor liberalisering per juli 2004 is besparing ca € 0,01 per kwh Vuistregel kantoorpand: verbruik gemiddeld 80kwh per m2 Sponsorfee voor Club per oversluiting ligt tussen € 0,0010-15 per kwh electra en € 0,003 per m3 gas -> Reken zelf uw sponsorbijdrage via “Voetbal United” uit…

Hoe werkt het? Wie doet wat? Sportclub/ HEUS -> max 3 stappen Opvragen facturen / rapportages inzake verbruik brandstof / energie per periode -> actie 'clubmensen' of accountmanagement via HEUS Bespaarscan maken van huidig verbruik en huidige kosten welke afgezet worden tegen 'clubvoorwaarden' -> actie HEUS / business-partner Presentatie bespaarscan en beslissing Go/No Go -> actie clubmensen en/of HEUS

Hoe werkt het? Wie doet wat? (2) Bedrijf/ Sponsor -> max 2 stappen Aanleveren rapportages verbruik per periode Na beslissing Go door sponsor/bedrijf -> Volumes tot 150.000 liter per jaar -> rechtstreekse aanmelding via www.bp.nl/plusactie * Volumes vanaf 150.000 liter per jaar -> via accountmanagement BP, zij verzorgen verdere opvolging *Onder vermelding ‘clubcode’ bij veld korting voor korting en sponsoring

Graag bespreken wij met u de mogelijkheden….. HEUS Sponsoring en “Sport / Voetbal United” is een zeer geschikt sponsormodel voor sportorganisaties en enorm interessant voor haar sponsors, zakelijke relaties! HEUS werkt in opdracht van business-partners en in belang van sportclubs. Graag bespreken wij met u de mogelijkheden….. Voor meer informatie of het maken van een afspraak mail naar info@heus-heus.nl of neem telefonisch contact op via 06-51113394.