Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Advertisements

Groei van hof ter weide Informatie geven Vragen beantwoorden
Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
Zoektocht naar de didactiek van het digitale leren
Meerwaarde van eigentijds onderwijs
DYSCALCULIE OP DEN BONGERD
INFORMATIE AVOND BOUW 4 19 AUGUSTUS WELKOM •algemene informatie en de dagelijkse praktijk op school •kijkje in het lokaal van uw kind tot
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Integraal onderwijs met ict
Verandering Schooltijden
Welkom! iPad in de (reguliere) brugklassen 15 mei 2014.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Welke koers vaart het Zuyderzee College?
Decanaat bovenbouw klas 4 Belangrijk jaar: Examenjaar Kiezen van een vervolgopleiding.
Succesvol in onderwijs met ICT
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Informatie avond groep 8
Voorlichting 20 november 2013 Ouders groep 8
Van idee tot digitaal materiaal
Vijf-gelijke-dagen model
Wist u dat … Meer dan 10% van de jongeren in het voortgezet onderwijs drugs gebruikt? Er meer dan 74% van de kinderen onder de 16 jaar alcohol heeft.
Conferentie “Onderwijs & ICT” Paramaribo, 14 mei 2010
Werkconferentie 4 april 2013
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
1. School in zicht 1.Projectaanpak & resultaten 2.School in zicht in Segregatie is meer dan witte schoolvlucht 4.Twee dimensies van kwaliteitsvol.
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Wat is de rol van ICT bij organisatieontwikkeling van scholen?
Kleine school met eigen karakter Welkom 19 september 2011 leerjaar 1.
KNAG Onderwijsdag 2010 Ervaar de kracht van digitaal onderwijs Workshop 48, 13: :45 uur.
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
Arbeidsmarkt HBO 2009 Nieuw licht op de zaak? Anita van Velzen.
Dyscalculiebeleid in de praktijk:
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Werken aan kwaliteit gl met de juiste instrumenten.
Ouderavond klas 2 24 september 2013
HBO-I Conference Tour RUP| versie 1.0 | 18 maart 2010 RUP toegepast binnen DUO Een korte impressie hoe we binnen DUO RUP ingevoerd hebben (aan het.
HRM-beleid in het teken van de vergrijzing 31 Maart 2010.
VAN HAVO/VWO-3 NAAR 4. Van onderbouw naar bovenbouw! K. Nieuwenburg/S. Tolsma FarelCollege Meerwegen scholengroep 1.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
opleiding : Onderwijs Assistent
Voorlichting Kellebeek College
1 Praktijkopleiderscyclus Cursussessie 1 Begeleiden en beoordelen.
De 10e editie havo-vwo OB.
Voorlichtingsavond: maandag 20 januari Open Huis: 25 januari Hartelijk welkom!
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
SONDERVICK COLLEGE Informatieavond MAVO XL
Leerlingen ontwikkelen apps
Welkom welkom.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
DE JUISTE SCHOOL VOOR ELK KIND
Passend onderwijs ook op de Christoffelschool! Wat is er gerealiseerd in ? Invoering van de nieuwe schrijfmethode “Schrift” Invoering nieuwe.
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
(op basis-, kader- en mavo-niveau)
GRAAF HUYN COLLEGE.
Structuur in de brugklas Januari 2013 Welkom!. Plaatsing Plaatsing op basis van: Advies basisschool Onafhankelijke toets (bv. cito)
Rekentoets Klas 3 schooljaar Klas 4 schooljaar door J
Welkom op Scholengemeenschap Spieringshoek.
Wellantcollege Alphen aan den Rijn Chr. vmbo
Voorlichtingsavond: donderdag 15 januari (Klaverstraat) Open Huis: donderdag 22 januari ( Goudsbloemlaan) zaterdag 24 januari (Klaverstraat) Hartelijk.
“De week van de ontdekking”
Lucas Rurup één jaar onderweg…en nu verder.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Beleid combinatieklassen Eerste Leidse Schoolvereniging CONCEPT Vragen ter verduidelijking direct Inhoudelijke vragen later.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Transcript van de presentatie:

Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen

Jan Jongeneelen, Projectleider Modelschool KRIMP Terugloop brugklassers Instroom Instroom Instroom Instroom

Modelschool 2014 Doelen Modelschool  Efficiënter organiseren  Inzet onderwijsassistenten (OA)  Invoeren digitaal onderwijs  Groei van 276 naar 400 leerlingen  Condities  behoud kwaliteit  tevredenheid leerlingen en ouders  zonder lastenverzwaring personeel

Modelschool 2014 Keuzes  Smallere schoolleiding  Invoeren domeinleren in onderwijsteams (basis, kader en mavo)

Probeer Schooltas

Van klassen naar groepen Bv 2 klassen van elk 20 leerlingen Begeleiding in plaats van 2 docenten naar 1 docent en 1 onderwijsassistent Of klas 1 en klas 2 elk 15 leerlingen samen met een docent Bij krimp komt de tijd dat klassen samen groepen moeten worden

Modelschool 2014 Spelregels zij essentieel Domeinleren :  Groepen in plaats van klassen (45-60 leerlingen)  Onderwijsteams (OP en OA) in plaats van docenten (OP)  Blokuren met didactische carrousel (leertaken)  Steeds combi instructie- en open leerruimte  Op domein steeds onder- of bovenbouw  Op domein per blok steeds vakken uit 1 cluster

Modelschool 2014

Resultaten Doelen waren: Efficiënter organiseren Doel was 15% minder OP en 20-25% meer OA. • Team bestaat dit jaar uit 25 fte OP en 13 fte OA. • Domeinleren maakt bij krimp aanpassing aan kleinere groepen mogelijk. Groei van de school Doel was terug van 276 in 2010/11 naar 400 leerlingen in 2013/14. • Dit jaar 450 naar verwachting 530 volgend jaar.

Modelschool 2014 Resultaten Doelen waren: Grotere rol ICT Invoer ICT voor minimaal 30% digitale leermiddelen. • Alle brugklassers en 2 de klassen hebben nu een tablet/ Ipad. • 90% van de vaktijd wordt een digitale methode gebruikt. Klanttevredenheid Minstens gelijk of hoger. (VvV) • Tevredenheid ouders was 7,2 en is nu 7,5. • Tevredenheid leerlingen was 6,7 en is nu 7,6 nu in brugklas zelfs 8,1). • Onderzoek onder medewerkers laat tevredenheid zien. Duo gem. 7,6 Kwaliteit • Kwantitatief nog moeilijk hard te maken maar……

Modelschool 2014 Eindrapportage Modelschool Filmpje Onderwijsteams: in de praktijk op 't

Vragen ?  Jan Jongeneelen  New Age Learning tel: