Modelschool 2014 Waarom Hoe Resultaten Vragen
Jan Jongeneelen, Projectleider Modelschool KRIMP Terugloop brugklassers Instroom Instroom Instroom Instroom
Modelschool 2014 Doelen Modelschool Efficiënter organiseren Inzet onderwijsassistenten (OA) Invoeren digitaal onderwijs Groei van 276 naar 400 leerlingen Condities behoud kwaliteit tevredenheid leerlingen en ouders zonder lastenverzwaring personeel
Modelschool 2014 Keuzes Smallere schoolleiding Invoeren domeinleren in onderwijsteams (basis, kader en mavo)
Probeer Schooltas
Van klassen naar groepen Bv 2 klassen van elk 20 leerlingen Begeleiding in plaats van 2 docenten naar 1 docent en 1 onderwijsassistent Of klas 1 en klas 2 elk 15 leerlingen samen met een docent Bij krimp komt de tijd dat klassen samen groepen moeten worden
Modelschool 2014 Spelregels zij essentieel Domeinleren : Groepen in plaats van klassen (45-60 leerlingen) Onderwijsteams (OP en OA) in plaats van docenten (OP) Blokuren met didactische carrousel (leertaken) Steeds combi instructie- en open leerruimte Op domein steeds onder- of bovenbouw Op domein per blok steeds vakken uit 1 cluster
Modelschool 2014
Resultaten Doelen waren: Efficiënter organiseren Doel was 15% minder OP en 20-25% meer OA. • Team bestaat dit jaar uit 25 fte OP en 13 fte OA. • Domeinleren maakt bij krimp aanpassing aan kleinere groepen mogelijk. Groei van de school Doel was terug van 276 in 2010/11 naar 400 leerlingen in 2013/14. • Dit jaar 450 naar verwachting 530 volgend jaar.
Modelschool 2014 Resultaten Doelen waren: Grotere rol ICT Invoer ICT voor minimaal 30% digitale leermiddelen. • Alle brugklassers en 2 de klassen hebben nu een tablet/ Ipad. • 90% van de vaktijd wordt een digitale methode gebruikt. Klanttevredenheid Minstens gelijk of hoger. (VvV) • Tevredenheid ouders was 7,2 en is nu 7,5. • Tevredenheid leerlingen was 6,7 en is nu 7,6 nu in brugklas zelfs 8,1). • Onderzoek onder medewerkers laat tevredenheid zien. Duo gem. 7,6 Kwaliteit • Kwantitatief nog moeilijk hard te maken maar……
Modelschool 2014 Eindrapportage Modelschool Filmpje Onderwijsteams: in de praktijk op 't
Vragen ? Jan Jongeneelen New Age Learning tel: