verenigings- communicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie groep 3 Klas 2COA
Advertisements

Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
BFB-bier-krat Q
•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Marian Walstra en Irma Laméris
Op zoek naar de ware Over de zoektocht naar een christelijke partner
Alcohol 16- geen goed begin
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Volleybal – Sporttak in de Kijker 2008
BLOGGEN Op School.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
JCI Vlaanderen Toon je passie 2.Projecten 3.Groei 4.PR & Communicatie 5.Online Tools TOON JE PASSIE JCI Vlaanderen.
Jong VLD Academy. Doelstelling: Voorbereiden en klaarstomen van jong politiek talent voor de verkiezingen van 2012.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Aan de slag met Evernote Documenteer je leven, overal en altijd 1.
Naar het Jaareinde toe
WISKUNDIGE FORMULES.
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Workshop contentstrategie
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Marketing Werkgroep 6.
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De eerste presentatie voor Nederlands
Hoofdstuk 4 Omgaan met stress en tijd
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Pesticidenvrij terreinbeheer Samenwerken tussen gemeentebestuur en bewoners.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
* Wat is JEKA * Kampplaats * Datum * Vervoer * Bagage * Reisdocumenten * Kostprijs en betalingssysteem * Geldacties * Vragen.
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
Flyer maken (
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Meer communiceren met een klein budget
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
What will you do to change the
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Een goede poster: Focussed Visueel Gestructureerd
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
volgende bladzijde terug
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Succesvol promotie voeren:
Vormingplus Limburg vzw
Transcript van de presentatie:

verenigings- communicatie 09/12/2008 Cultuurraad Hoeselt mario.knippenberg@vormingplus.be Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Weet wat je wil Wie wil je bereiken? Wat wil je hen vertellen? Hoe ga je dat doen? Wat mag het kosten? publiek product plaats (…) prijs promotie Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 boodschap kanaal vereniging doelgroep Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 boodschap Wat is je boodschap? Groepsgevoel – Jong – Waarden Tradities – Creatief – … Imago veranderen Activiteit aankondigen Leden werven Beïnvloeding/mening veranderen Algemene informatie Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 doelgroep Wie is je doelgroep? Iedereen? Man / Vrouw Jong / Volwassen / Medioren / Senioren Koud / lauw / warm Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Welk kanaal kies je? Mond aan mond Posters / flyers Advertentie Persoonlijke brief E-mail / nieuwsbrief Website / Blog / Facebook kanaal Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 kanaal doelgroep Kanaal vs. publiek Koud tot lauw  folder Warm  brochure / tijdschrift Iedereen  website (omvattend en up-to-date) Specifieke kanalen Jongeren via bvb. Email Ouderen via bvb. brief of mond aan mond Nieuwe kanalen, bvb Facebook Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Huisstijl Kleur en duidelijke tekst Eenvormig & eenvoudig Gebruik nationaal materiaal  herkenning! Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 In de praktijk… Posters Persbericht Website Blog E-nieuwsbrief / e-zine  kan allemaal gratis! Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Posters Verantwoordelijke uitgever Wie – wat – waar – wanneer – waarom Sprekende foto (mensen) – weinig tekst Plaatsing: wachtlocaties (dokter, bushalte, WC, lift, bus,...) Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Posters Leesrichting Logo – foto – praktische info jkbzd fzd gf gqerg vbhgfh erg erggqrg r Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Folder Vertrek van A4-formaat  kostprijs Druk/print/kopie? Papier: foto  glossy, tekst/lijnwerk  lichter Denk aan verschillende vouwstijlen Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Folder Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 De pers… niets voor ons? Onvoorspelbaar Vraagt veel tijd, vaak weinig reactie Speciale activiteiten met visuele waarde! Human interest HBVL (goed nieuws), gemeenteblad, parochieblad Persbericht? Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Persbericht Goedkoop Onzeker over reactie Zomer = komkommertijd! + Pakkende Titel Korte zinnen Wie – Wat – Waar – Waarom – Wanneer Foto’s - Te veel bijlages Te veel tekst Opmaak Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Persbericht Pasklaar artikel Relevante contactinfo Doorsturen per email, nadien opbellen Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Netwerken! Mond aan mond niet onderschatten Niet alle communicatie doe je zelf Verenigingen, scholen (+ oudervereniging), clubs,… Gemeente als partner (kalender op website,…) Facebook.com: sociale netwerksite Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Website Moet iedereen een website hebben? Engagement / valkuilen Gratis vs. betalend (kan vanaf 60 euro) Surfer: jong, groter inkomen Minste bereik: vrouwen, senioren, lager opgeleiden, lager inkomen Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Website Gratis Myspace, Yahoo groups Reclame Leuk voor intern gebruik Betalend Zelf te maken Professioneler Controle Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 E-zine Ondersteuning van website Web = pull E-mail =push Korte berichten met link naar website Voor lauw/warm publiek Mail door naar een vriend(in) Let op met spam! Tools: lists.topica.com of www.notifylist.com Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007

Vormingplus Limburg vzw - 2007 Een goede raad… Communiceer met regelmaat! Beter regelmatig een beetje info dan enkele keren een massa Vormingplus Limburg vzw - 2007