Vier stappen naar succes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prijsonderhandelingen: “Hoe kom ik van dat prijsgezeur af…?”
Advertisements

Identiteitsverankering
Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
Hoe blijf ik gemotiveerd
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
“Hoe kom ik aan klanten?”
Wat is wijsheid Terugblikje Weten dat je niets weet: en toch een goede keuze maken Pauze Gesprek: Beslissen zonder dé Waarheid Afsluiting We hoeven niet.
We zijn toch allemaal gelijk…
WERKELOOS Een werkeloze solliciteert voor de functie van WC-schoonmaker bij Microsoft.
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Welkom bij de 4e workshop over:
Rien Boskeljon.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Geld verdienen met trends
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Communicatief gedrag + / -
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
Welkom 1 aan het bestuur en de leden van OXO aan alle (plus)ouders en (plus)grootouders aan alle aanwezigen.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Hogescholen in Dialoog
Welkom Woondebat Haaglanden 2013 Wachten tot het overgaat of zorgen dat het goed komt?
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Het Debat Opbouw en inhoud.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Welkom bij de 4e workshop over:
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
De beste hypotheek tegen de laagste kosten! Door de kredietcrisis, eurocrisis, etc wordt het steeds lastiger om exact te berekenen hoeveel hypotheek u.
Ik wil de laagste rente voor mijn hypotheken! Op onze uitgebreide en informatieve hypotheek rente site kunt u de maximale hypotheek berekenen en vindt.
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
Wie ik ben.
“Dat de één meer wil, betekent niet dat de ander minder krijgt”
OM OVER NA TE DENKEN.
Tien basishoudingen om vertrouwvol in te groeien.
Project Management Fails
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
CanDo Coaching.
Vraag aan de Helpdesk: Hoe kan ik LIEFDE installeren?
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Blue ocean. Rood versus blauw In rode oceanen vecht je tot bloedens toe om de gunst van de klant. In blauwe oceanen vloeit geen bloed, want daar zijn.
De helikopter. Armand en Antoinette gaan elk jaar naar de regionale tentoonstelling En elke keer zegt Armand tegen Antoinette :
Ster van Succes.
Het opbouwen van een data base
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Het Roze Strikje Hoeveel hou je van haar... ? hou je van haar... ?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Transcript van de presentatie:

Vier stappen naar succes. Onderhandelen? Vier stappen naar succes. www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Stap 1; doe het voorstel en LUISTER Wat ga je doen? Ken jouw kracht Verzamel koopmotieven Stel open vragen Praat er niet omheen; dit is de prijs Straal rust uit (dus zwijg, hum mee en knik) www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Laat de BEZWAREN maar komen Emoties = meeveren Voordelen = instemming vragen Eigenschappen = uitleg geven Meerwaardes = aanbod versterken Maar neem ze nooit PERSOONLIJK www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Ga bezwaren te lijf; Richt je op het “Reptielenbrein” Twijfel, onzekerheid en vooringenomenheid; het rationele niet herhalen, maar het onbewuste raken. Bij klanten die; er nog even over na willen denken zeggen nooit gelijk te beslissen met jouw uiterste prijs willen ‘shoppen’ ‘thuis’ willen overleggen schermen met hogere inruil bij een ander www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Stap 2 Moedig de ander aan! Toon begrip en ga niet uitleggen waarom je duurder* bent (Zodat je laat blijken dat je denkt dat de klant dat al wel snapt) Begrip geven is goedkoper dan korting geven! Zacht op de persoon Vraag door! Wees hard op de “zaak” Gaat het om de korting of de kosten? Is duidelijk wat wij er allemaal voor doen? Zijn er nog andere zaken naast de auto die nodig zijn? (financiering, verzekering, lakbescherming, accessoires, levertijd, services, extra garantie) Wat is maximum budget? Per maand? * Duurder of later of beperkter of …… www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Luister naar de standpunten Laat de bezwaren maar komen. Samenvatten; moedig de klant aan zijn/haar visie te geven Wat is het gevolg wanneer u deze prijs betaald? Gebruik eens een dubbele ontkenning om de waarheid te vinden.. (Wat gaat er niet gebeuren als u deze auto niet koopt?) Doorvragen; Benoem het gezamenlijk belang Allebei willen toch we graag dat u gaat rijden met deze auto? www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Alle koopmotieven gelden voor alle VERKOPEN Imago (uitstraling auto, product, bedrijf) Zekerheid (garantie, betrouwbaarheid, geen plotselinge kosten) Voordeel (faire prijs, niet te veel of onnodig uitgeven) Gemak (geen gedoe, transparant, eenvoudig) Veiligheid (goed product/dienst, passend bij koper) www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Stap 3; Kom met een ruil, gericht op koopmotief “Als…dan…-principe” Imago Accessoires aanbieden Zekerheid Uitbreiding garantie Verzekering bij een sterke partij Financieel voordeel Lagere kosten per maand Gratis vervangend vervoer bij schade Gemak Alles onder één dak (bijv. bandenhotel) Concessie doen? Begin met kleine stappen. Geef de klant alternatieven, je laat dan merken dat jouw aanbod fair is. www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Timing; Maak duidelijk “goals” op weg naar de order. Verbeter de ‘klik’ met de klant; Beweeg je naar de klant toe (letterlijk) Wijs op de offerte aan wat jij uitlegt Zet aan tot actie met de ‘proefafsluitingen’; NU KOPEN = voordeel Stelt u zich voor hoeveel plezier u daarvan krijgt Zou u dat niet geweldig vinden? Daar gaat u voor, toch? (hier zet je onbewuste aan de gang) Gebruik ‘stiltes’ Neem èn geef een “time-out” Creëer de ‘ja’ beweging. www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Vraag erom (gebruik jouw lijf = steek die hand uit) Stap 4: Vraag Om De Order Vraag erom (gebruik jouw lijf = steek die hand uit) Gebruik objectieve zaken om jouw aanbod nogmaals te sterken Gebruik de BOZO* van de klant Benut stilte Nooit een open einde; dus na een afspraak altijd weer een afspraak * BOZO = beste oplossing zonder overeenkomst www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof

Oefening; 3 cases Ik wil een autootje voor mijn dochter.. Die auto is op internet goedkoper. Even aan mijn moeder vragen. www.autoverkooptraining.nl © Walter Stoof