WOW Inspirator • Dromer • Idealistisch • Authentiek • Intens POW Aspirator • Doelgericht • Kansenspotter • Ambitieus • Overtuigend HOW Constructeur • Kritisch.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Natuurlijk, een netwerkcoach! Mezzo TRAINING VRIJWILLIGER ALS NETWERKCOACH 2010.
Succesvolle intelligentie
Zelforganisatie Ultiem geluk of complete chaos?
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
Persoonlijke Waarden Het waardenperspectief
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Expeditie leiderschap Heliomare in vogelvlucht Wonen & Dagbesteding Revalidatie & Sport Onderwijs Arbeids- integratie.
In je element zijn slim samen
PARTICIPATIEF LEREN IN BUURTDIENSTEN
Leiderschap.
INTRAPRENEURSHIP als loopbaanperspectief
Ludo Daems.
1 Samenlevingsopbouw en de zorg voor welzijn Gekaderd in de zorg voor welzijn / welzijnszorg is samenlevingsopbouw 1. De aanduiding van een perspectiefverschuiving.
Onderzoek en publicatie voor het lectoraat
Regionale bijeenkomst Werken naar Vermogen Bijeenkomst Noord- Brabant, Gemeentehuis Oisterwijk Mathilde van de Ven.
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
Niet-monetaire, kwalitatieve waardering van ESD Ilse Simoens, Francis Turkelboom, Hans Keune.
Vrijdag 16 mei 2008 Brussel – Vlaams Parlement 2e Studiedag Brede School in Vlaanderen en Brussel Steunpunt GOK Departement Onderwijs Agentschap Sociaal-Cultureel.
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
loopbaanplanning / stuurmanskunst
Sociale Agenda 2020 Gesprek met de raad 3 en 4 april 2012.
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
‘Het talent bestaat niet.
Anders kijken naar zorgsignalen. Het is pas zorg als
15 juni 2011  1-Ontwerpaanpak  Betreft 84% van de veranderingen  Daarvan loopt ¾ vast  Voorbeeld:  tussen had 90% van de  Fortune 500.
Persoonlijke Waarden Het waardenperspectief
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
P RAKTIJKONTWIKKELING, ONDERZOEK EN BELEID Instrumenten voor een effectievere jeugdzorg Chaliny Dever 1 BaSWa Info Vaardigheden.
Deel anders, mijn organisatie
Producten & Werkprocessen
Werk maken van een groene economie! Hoe de AOC’s groen ondernemen! Samen werken aan sterk groen onderwijs! 12 november 2014 Sophie van Kasteren, Citaverde.
Een manifest als start en overbrugging
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Honoursonderwijs in HBO
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Training Capaciteitsgerichte benadering Jasper Kimenai en Hechmi Souguir uur.
Leerstijlen KOLB SJM.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Maak je persoonlijke veranderverhaal
GRENZEN EN ZINVOLHEID INTEGRATIE IN HET ONDERWIJS SOFIE VUYLSTEKE – 1 BASWB Bron: Loesje, 1988.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Directeur Leiding geven Visie Verantwoordelijkheid Creëert randvoorwaarden.
DISCDISC Meer inzicht in je gedragsfactoren en gedragspatronen!
Participerend Leiderschap
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
ViaVia Info-presentatie
Bepaal jouw SuperPowers!
Gelijke kansen op school: het kan!
1 Petrus Gaat over: Verlossing Nederigheid, de minste willen zijn
Lessen uit wetenschap en praktijk voor burgerschapsonderwijs
Wat zit er voor mij in? Wat koop ik er voor?
Je wordt afgewezen als je er niet bij hoort
Spelenderwijs en ontdekkend leren
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Samenwerken, dat kunnen ze wel
De talenten van mensen met autisme leiden tot grote toegevoegde waarde voor onze klanten
Persoonlijk Leiderschap
Werken met plezier en goed presteren
Ontwikkeling, wij als EBS
Waarden.
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Hoofdstuk 1.
Een lerende en adaptieve organisatie
Waarderende benadering
Transcript van de presentatie:

WOW Inspirator • Dromer • Idealistisch • Authentiek • Intens POW Aspirator • Doelgericht • Kansenspotter • Ambitieus • Overtuigend HOW Constructeur • Kritisch • Analytisch • Gericht op beheersing • Rationeel NOW Realisator  Sociaal  Praktische intelligentie  Nauwkeurig  Gericht op aanwijzingen

Typologieën:

Typologieën Wow: Inspirator intropreneur Pow: Aspirator entrepreneur Explorerend Now: Realisator intrapreneur How: Constructeur extrapreneur Exploiterend Van binnenuitVan buitenaf

WOW Inspirator • Dromer • Idealistisch • Authentiek • Intens POW Aspirator • Doelgericht • Kansenspotter • Ambitieus • Overtuigend HOW Inspirator • Dromer • Idealistisch • Authentiek • Intens NOW Inspirator • Dromer • Idealistisch • Authentiek • Intens

Wow  Talent: authentieke ideeën  Toegang Passie: intense ervaring

Procesrol pow: Aspirator Kenmerken: • Doelgericht • Kansenspotter • Ambitieus • Overtuigend

Pow  Talent: kansen creëren  Toegang passie: ideeën en zienswijzen

Procesrol how: Constructeur Kenmerken: • Kritisch • Analytisch • Gericht op beheersing • Rationeel

How  Talent: Constructie/beheersing  Toegang passie: aansprekend probleem

Procesrol now:Realisator Kenmerken:  Sociaal  Praktische intelligentie  Nauwkeurig  Gericht op aanwijzingen

Now  Talent: realiseren  Toegang passie: verbinding, hevige ervaring

Passie en talent van binnen naar buiten:

Belangrijk: • Talent gaat over brengen in plaats van halen. • Wanneer je talent kunt inzetten met passie dan raak je in je element. • Passie wordt vaak verward met het enthousiasme/opluchting n.a.v. de mogelijke uitkomst. • Passie gaat over de weg naar de uitkomst toe.

Doorontwikkelen van talenten : • in je eigen rol gaan zitten

Doorontwikkelen van talenten : • opladen bij juiste persoon

Doorontwikkelen van talenten : • ontladen bij juiste persoon

Doorontwikkelen van talenten : • deficiëntie leren - - -

Doorontwikkelen van talenten : • strength based development + + +

Mogelijke struikelblokken: • vermijdingsgedrag • verwachtingen van de buitenwereld • rolverwarring • verschil in waardering van talenten • standaardeisen van het onderwijs

Tot slot:  Talentontwikkeling is een proces en geen gebeurtenis.  Persoonlijke ontwikkeling en vakmatige ontwikkeling staan niet los van elkaar.

Procesmodel:

? ? ??