Handleiding. Doel Doel van het Windspel is om bewoners, stakeholders en bestuurders te informeren en draagvlak te creëren voor het Windplan: - Inzien.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Test computertermen: Deze test gaat over de vorige les. Je krijgt steeds een vraag te zien waarop je het juist antwoord moet aanklikken. Is je antwoord.
Advertisements

Druk op een toets voor verder. Volg nu de instructies op.
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Informatiebijeenkomst zaalhockey Seizoen 2007 / 2008.
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Aflezen van analoge en digitale meetinstrumenten
cursus tafeljury 30 september '11
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
door: Roderick Juffermans
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Flits 1 Spel 2. Bridge in een flits.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
1 Info coaches seizoen september 2011.
Ook wel tafelcursus genoemd
door Jelle Witvoet en Bart Rutgers
Gemaakt door: Sven Jetten
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Onderwerpen van deze presentatie
E-pensioen Online antwoord op al je pensioenvragen.
Ik hou van Holland spel!.
Ik hou van Holland spel!.
Creatieve tijdlijn maken
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Les 3 Uitkomen tegen SA-contracten
Thema avond April 2014.
Informatieavond NoBraGolfNederland Door:. Verleden 16 jaar NoBraGolfNederland Ontstaan in NoordBrabant.
DEEL 1 LES 1 De basis Les 1 Enkele begrippen versie
Tafelcursus U-10 & U-12.
Tafelcursus U-14 en hoger
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
Update Fluiten in de zaal
Tenniskids Jeugdtennis verslavend leuk maken!
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
Allard Kamphuisen Hado van Hasselt Wilco Broeders
2015 Opgemaakt: R.Cornelis Scheidsrechterscommissie Provincie Antwerpen.
INHOUD 1. Ons idee 1.1 Waar kan het worden toegepast? 1.2 Hoe werkt het? 1.3 Welke materialen worden er gebruikt? 2.Berekeningen 2.1 Hoeveel kost het?
Lezen: doe het goed voor
Hoy es miércoles el 28 de octubre Vandaag is het woensdag 28 oktober.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie INLEIDING.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
1ste jaars E - pupillen Training 1.
Transities in de zorg Draagvlak, Bekendheid en Informeren.
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Op naar de top Economie. Op naar de top Benodigheden  1 spelbord  90 vraagkaarten  50 kanskaarten  50 situatiekaarten  80 kwartetkaarten  4 economische.
Primes Andere joker – andere achterzijde Jan Pelssers.
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
WELKOM.
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Welkom VWO 5..
DE superquiz.
WELKOM.
Indeling groepen Groep 1: Groep 3: Rosemarin Marlou Kerstin Ilse Amber
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Ken je Bedrijf?! Quiz Instructie voor de quizmaster en zijn/haar assistent: Neem vooraf de vragen door, plus de antwoorden die je onder iedere sheet in.
Kiezen met Kaarten.
Briefing shoot-outs zaalhockey
Cup Game.
24 Juni de editie Bilderdijk Trofee INFORMATIE
23 Juni ste editie Knuvers Cup INFORMATIE
Kiezen met Kaarten.
30 Juni de editie Langstraat Bokaal INFORMATIE
Briefing shoot-outs zaalhockey
KEN JE KERK.
Kiezen met Kaarten.
Transcript van de presentatie:

Handleiding

Doel Doel van het Windspel is om bewoners, stakeholders en bestuurders te informeren en draagvlak te creëren voor het Windplan: - Inzien dat de plannen optimaal zijn; - De voordelen wegen op tegen de nadelen; - Concrete voordelen communiceren (zoals korting op eigen energierekening). De 4 afwegingspijlers komen terug in de verschillende vragen: 1. Ruimtelijke kwaliteit:Uitzicht / wegen / indeling / zonlicht / impact op landschap 2. Milieu / ecologieFlora & fauna / emissie / geluid 3. Economische uitvoerbaarheid Kosten & baten / gefaseerde uitvoering / weghalen bestaande windmolens / rendement 4. Draagvlak / participatieDraagvlak voor ruimtelijk model, plaatsing en omvang / draagvlak maatschappelijk rendement (Wieringermeer zorgt ook voor rest van NL).

Vaste spelattributen - 1 Projectiescherm met de branding van het Windspel (2x2 meter) - 1 Grasmat (2x4 meter); te bevestigen onderaan projectiescherm) - 4 Gekleurde grascirkels (diameter 2 meter; 1 per team) - 4 Beachbanners voorzien van de teamnamen - 4 Scoreborden (1 per team) - 80 Caps in totaal in 4 verschillende (team)kleuren - Toeter - Wedstrijdbeker (te vullen met snoepgoed o.i.d. voor de winnaars) - Stiften en A3 papier (schetsblokken) Wisselende spelattributen - Spelvragen: Voor de Wieringermeer zijn 16 vragen gemaakt (plus 9 reservevragen) en vastgelegd in PowerPoint. - QuizmasterkaartenDe vragen, antwoorden èn aanvullende informatie voor de quizmaster worden op A5 kaarten gezet.

Spelregels 1. De 8 tot 80 spelers mogen zelf één van de 4 teams kiezen. Quizmaster: waarom kiezen ze voor dat team? 2. De quizmaster verdeelt de spelers bij grote verschillen enigszins gelijk over de 4 verschillende teams. 3. Nieuwe spelers kunnen tijdens het spel alsnog instappen en aansluiten bij een team. Dit kan ofwel bij het team dat de speler wil (quizmaster: waarom dit team?) of bij het team dat de quizmaster aangeeft. De quizmaster zorgt ervoor dat de teams ongeveer van gelijke grootte blijven. 4.Spelers mogen tijdens het spel ook stoppen wanneer ze dat willen. Spelers erbij of eraf heeft geen invloed op het spelresultaat.

Spelregels 5.De spelduur is ongeveer 30 minuten. 6.Er zijn 16 vragen plus 9 reservevragen. De vragen worden geprojecteerd op het Windspel-projectiescherm en hardop voorgelezen door de quizmaster. 7. De meeste vragen zijn petje-op-petje-af-vragen. De spelers hebben 5 seconden om deze vragen te beantwoorden. 8. De antwoorden worden geprojecteerd op het Windspel-projectiescherm en hardop voorgelezen door de quizmaster. Op de quizmasterkaarten staat naast de vragen en antwoorden ook aanvullende informatie die de quizmaster erbij kan geven.

Spelregels 9. Wanneer de meerderheid in een team het antwoord goed heeft, dan wordt het antwoord goed gerekend en krijgt dat team er een punt bij. De teams mogen zelf een punt bijtellen op hun eigen scorebord. De quizmaster is de scheidsrechter. 10. Er zijn ook open vragen die per team beantwoord moeten worden. Hiertoe wordt er, wanneer er een open vraag komt, per team een teamcaptain aangewezen (door het team of door de quizmaster). De teamcaptain schrijft de antwoorden van zijn eigen team op. Ieder krijgt 30 seconden om de vraag te beantwoorden. Het team met de meeste goede antwoorden wint. De quizmaster is scheidsrechter. 11. Het team dat aan het einde van het spel de hoogste score heeft wint een kleinigheid (paasei, snoepje, etc.) uit de wedstrijdbeker.

Rol quizmaster De quizmaster moet motiveren, enthousiasmeren en uitdagen. -Mensen uitnodigen om mee te spelen, -Enthousiasmeren om mee te blijven spelen, -De samenwerking in de teams benutten, -De competitie tussen de teams uitspelen, de fun van het spel, -De spelattributen en de caps gebruiken. De quizmaster: -Leest de (geprojecteerde) vragen hardop voor. -Zorgt voor het juiste speltempo. Tijdsdruk is een spelelement dat benut kan worden. De quizmaster kan dan ook 'sjoemelen' met de speeltijden. - Geeft een geluidssignaal wanneer de speeltijd is verstreken. -Leest de (geprojecteerde) antwoorden hardop voor. Eventueel aangevuld met de aanvullende informatie die op zijn/haar quizmasterkaarten staat. - Wijst de winnende team(s) aan. - Houdt de speeltijd - van zo'n 30 minuten - in de gaten.

Het Windspel is ontwikkeld door: -Created in Noord-Holland, -FLEX/theINNOVATIONLAB, -Agentschap NL. Het Windspel is eigendom van: -Agentschap NL.