dia 1 van 13 Het netwerkhotel Toeval bestaat wel
dia 2 van 13 Quizvraag Als er drieëntwintig willekeurige personen in één ruimte zijn, hoe groot is dan de kans dat twee van hen op dezelfde dag jarig zijn? A)50% B)4% C)0,2% Voor bewijs, zie:
dia 3 van 13 Mercure Schiphol 33 kamers Bezettingsgraad 69% Gemiddeld 23 gasten Hoe groot is de kans dat twee van hen in dezelfde sector werken? Hoe groot is de kans dat ze dat van elkaar weten?
dia 4 van 13 Inhoud Het netwerkhotel Marktonderzoek Langetermijnplannen Financiering
dia 5 van 13 De entree Als je incheckt, laat je je visitekaartje achter De visitekaartjes van alle aanwezigen worden op verschillende plekken in het hotel geprojecteerd De baliemedewerker wijst de gast op andere gasten die mogelijk interessant zijn
dia 6 van 13 De lobby Kantoortuin met comfortabele werkplekken Draadloos internet Betaalbare bar Gezamenlijke tv-ruimte
dia 7 van 13 De kamer 56 kamers Vergadertafel Draadloos internet Minder comfortabele werkplekken Kleinere televisie
dia 8 van 13 Marktonderzoek Zitten zakenreizigers hierop te wachten? – Minder luxe in de eigen kamer – Ook in de vrije tijd voor de baas aan de slag Ondervraagden reageren misschien wel enthousiast, maar als puntje bij paaltje komt… Daarom hebben we geprobeerd de keuzesituatie na te bootsen
dia 9 van 13 Methodologie 135 managementassistenten Zogenaamd onderzoek naar keuzemotieven bij hotelboekingen in de zakelijke sector Opdracht: boek een kamer voor één nacht op Schiphol Het netwerkhotel stond tussen alle andere zoekresultaten Wervende boodschap op de website
dia 10 van 13 Resultaten 21 boekingen Waarom wel? – Originaliteit – Moderne uitstraling Waarom niet? – Prijs – Ligging
dia 11 van 13 Langetermijnplannen Uitbreiding naar andere plaatsen: – Eindhoven – Rotterdam – Düsseldorf Organisatie van evenementen: – Bedrijfspresentaties – Workshops
dia 12 van 13 Financiering Het gebouw is er al… De verbouwing kost € De eigenaren en conceptbedenkers leggen samen € in Het resterende bedrag moet komen van: – Leningen – Aandeelhouders
dia 13 van 13 Conclusies Het netwerkhotel creëert een omgeving waarin toevallige zakelijke ontmoetingen gestimuleerd worden De potentiële gebruikers blijken enthousiast Andere hoteluitbaters lijken geïnteresseerd Een derde van het benodigde kapitaal is er al Investeren is mogelijk in de vorm van een lening of aandeelhouderschap