Hans Palings & Uwe Krause

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wereldburgerschap Zaakvakonderwijs in (inter) actie?!
Advertisements

Visie, missie en kernwaarden
I love you.
Psychologie en energiebesparing
Lesgeven met methode – los van het schoolboek
Teamleren, hoe werkt dat?
Paragraaf 4 Werken met de atlas.
Psalm 63:1-2 Een psalm van David, toen hij in de woestijn van Juda was. O God, Gij zijt mijn God, U zoek ik, mijn ziel dorst naar U, mijn vlees smacht.
ERASMUS+. Waarom nieuw programma? Begrotingen EU: zevenjaarlijks : Een Leven Lang Leren : Erasmus+
Promote HIGH-QUALITY, pertinent and timely EDUCATION as a key element to enhance the competiveness, good values and attitudes and the development of our.
Wat (en hoe) willen lerarenopleiders leren
Workshop Over machteloosheid J.H.Wijers
Benchmark Grondbedrijven 2010 “Een kijkje in andermans keuken…”
Een zeer verliefde jongeman besluit op een dag de naam van zijn geliefde Wendy op zijn penis te laten tatoeëren.
Cartoon van Charles Darwin gemaakt in 1871 voor Vanity Fair
Waar ben jij deze zomer? Klik om te zoeken.
Impact van de financiële en economische crisis op het draagvlak voor ontwikkelingssamenwerking PULSE lanceringsdag 27 november 2009, Brussel Tom De Bruyn.
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie ©1989 Mercy Publishing 1/4 FATHER, I WANT YOU TO HOLD ME (Brian Doerksen) 1. Father, I want You.
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
3 november 2009 Challenge the future Delft University of Technology Verhuizende bedrijven. Zijn bedrijventerreinen nog steeds populair? Ruimteconferentie.
Agressie tegen hulpverleners Wat bezielt Nederland?
Grammar Chapter 3 – G1 If en When.
Iedereen CEO. de connected wereld en de impact op….
Instrumenten Intenties Interactie Resultaat! LeanLeiderschap Ik doe te veel zelf Ze nemen me te weinig uit handen Ik kan ook niks aan ze overlaten Ik moet.
Social Media Reputation.
Online cursus Gevaarlijke stoffen in opslag (PGS15)
Oriëntatie op het onderwijs en het leraarschap.
English and IPC How to teach content through English.
Naar de toekomst Europese kansen voor erfgoed. DutchCulture Meer internationaal Samenwerken Beter internationaal Samenwerken Samenwerking zichtbaar maken.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Day for Change – Haagse Hogeschool. Actieorganisatie, opgericht in 2006 door Marc Klein Essink, Arthur Hoogendijk en Diederik Laman Trip Kennis over en.
Een jonge, zeer verliefde Man besloot op zekere dag.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 HAGIA SOPHIA OUTSIDE - BUITENZICHTINSIDE - BINNENZICHT STOP Hagia Sophia is a great architectural beauty.
2G 16 November Today’s lesson  Last class  Mull  Puffins  Check homework (ex )  Thursday 9 December: TEST UNIT 2.
Door Jessica van der Leij
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Hillsong Music Australia 1/6 DWELLING PLACES (Miriam Webster) 1 Lovely are Your dwelling.
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
TEACHERS AND TRAINERS EDUCATION AND QUALIFICATIONS Jurgen Basstanie & Aleidis Devillé 1.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
WELKOM Ouders 4 HAVO & 4 Atheneum.. Studiekeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen mijn interesses?
Kies aardrijkskunde in de bovenbouw!
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Na het luiden van de klok zingen wij: Opw. 573
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Hillsong Publishing 1/5 FAITH (I'm reaching) (Rueben Morgan) I'm reaching for the prize.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
‘The world is your oyster’ Shakespeare Welcome ! tto at the Jan van Brabant JAN VAN BRABANT COLLEGE TWEETALIG HAVO en VWO.
WELKOM Ouders 3 HAVO & 3 Atheneum.. Profielkeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen mijn interesses?
Als je op je hoofd staat, krijgen je voeten helemaal geen bloed Je hersenen krijgen teveel bloed Je hart zal harder moeten pompen Het maakt niets uit voor.
Vrijwilliger voor de S.I.R.O Woonzorgcentrum Sinnehiem in Haulerwijk Sinnehiem Radio omroep is met spoed op zoek naar een vrijwilliger. Een vrijwilliger.
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
Jacqueline van Swet Associate lector bij Fontys OSO Aandachtsgebieden: Onderzoek en Internationalisering Hoe staat het in het HBO met internationalisering?
Bs. Evenaar Identiteit en diversiteit. Casus Probleemstelling Nieuwe aandacht en belangstelling voor levensbeschouwing hard nodig, met name in de bovenbouw.
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Koppeling van sociale, economische en ecologische systemen op het platteland: landschapsbeheer en –inrichting ter vergroting van de rurale veerkracht Marleen.
1. 2 Hoe gaan leerlingen om met (les over) evolutie in relatie tot hun levensbeschouwing? Interviews  visies op evolutie (+eigen). Lessen: Wat is evolutie.
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Wies Vullings, Wageningen University and Research
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Atlas- en kaartvaardigheden
Tekst – en Werkboek Fairway 1.
Aardrijkskunde voor de 2e fase VWO 5 en VWO 6. Samenvatting
Heuristieken voor Open & Ethisch Redeneren van Architecten
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
COSA in a voluntary context
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Hans Palings & Uwe Krause Welkom! Welcome! EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE Hans Palings & Uwe Krause Fontys Lerarenopleiding Tilburg - Opleiding aardrijkskunde Ilkay Südaș EGE University Izmir/TR – Department of geography

Werken met de Atlas of European Values bij aardrijkskunde EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

(wereld)burgerschap schoolaardrijkskunde eindexamen EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE Bron: v.d. Berg et al. (2009) Handboek vakdidactiek aardrijkskunde EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Describing differences (and recognising similarities) EVE-principles Relating the attitudes represented in the maps of the AoEV to their own. Describing differences (and recognising similarities) Deepening Understanding. Developing critical perspectives. EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Beeldvorming van gebieden EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Bron: De Volkskrant EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Wereldburgerschap  Aardrijkskunde Kennis en inzicht m.b.t. wereld Besef van andere perspectieven Besef van gemaakte keuzes Hanvey, R. G. (1976) An attainable global perspective. EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Leefbaarheid woonwijken Milieuproblematiek Europese integratie EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Opvattingen over identiteit: meervoudig gelaagd contextafhankelijk EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Milieuproblematiek EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Vinden mensen het milieu belangrijk? Zijn ze er bezorgd om? Maar gedragen ze zich ook milieuvriendelijk? Welke oorzaken bepalen dat mensen zich al dan niet milieuvriendelijk gedragen? EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Wat kunnen mensen het beste doen om het milieu te verbeteren? Diamond ranking Wat kunnen mensen het beste doen om het milieu te verbeteren? EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Ik ben bereid een deel van mijn inkomen voor het milieu af te staan. Traffic light Ik ben bereid een deel van mijn inkomen voor het milieu af te staan. EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

In welke Europese landen zijn de inwoners eerder geneigd om een deel van hun inkomen af te staan voor het milieu en en in welke landen minder? EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Welke oorzaken bepalen dat mensen zich al dan niet milieuvriendelijk gedragen? Binnen landen zijn er mensen die wel mee willen betalen voor bestrijding van milieuverontreiniging en zich milieuvriendelijk gedragen en anderen niet. EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Verklaring We weten uit eerder onderzoek dat: - Het heel erg moeilijk is om te verklaren waarom sommige mensen zich milieuvriendelijker gedragen dan anderen - Er heel veel verschillende oorzaken aan die verschillen in gedrag ten grondslag liggen en dat die oorzaken onderling ook met elkaar te maken hebben EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

landen) milieuvriendelijke houdingen en gedrag hebben. Samenvattend De bezorgheid van mensen om het milieu zien we niet altijd terug in hun gedrag. Er bestaat behoorlijk veel verschil in de mate waarin mensen (uit verschillende landen) milieuvriendelijke houdingen en gedrag hebben. En de verklaring van dat alles is niet zo eenvoudig... maar wel héél interessant om te onderzoeken. EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

A map and its Turkish persepctive EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

A map and its Turkish persepctive EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

A map and its Turkish persepctive EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Vragen? Questions? EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE

Bedankt voor uw aandacht Thank you for your attention EUROPEAN VALUES EDUCATION - EVE