Welkom op de Julianaschool

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een schooldag in groep 1, 2 en
Advertisements

Dalton op De Wereldweide. Dalton is geen methode, geen systeem Dalton op De Wereldweide.
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Huiswerktips.
De Van Damschool in ontwikkeling
Welkom Groep 8 Meester Michel (8a) Meester Erik (8b)
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Welkom!.
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
Informatie avond Groep 4\5
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Even voorstellen.... Presentatie PABO-2 september 2009
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Collectief portfolio groep 3
BOVO  Niet meer één meester, maar voor ieder vak een andere meester of juf  Overblijven.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond 7 september 2011
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
Van doelen naar reflectie
Werkwijze groep 5a
Zelfstandig werken Groepen 3.
Voorlichtingsavond groep 3
Woensdag 11 september Welkom. woensdag 11 september Welkom.

Het werken met portfolio
KIJK! voor groep 1-2 Informatie voor ouders.
Instructiegroep 3 ouderkring 16 september 2014
Planborden en dag- /weektaken
Een kijkje in de keuken…..
Regels en afspraken.
Welkom op onze informatieavond !
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom in groep 5.
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Welkom op de informatieavond van groep 7
Welkom op de informatie avond voor groep 7
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
INFORMATIE AGENDAGEBRUIK EN HUISWERK IN GROEP 7 EN 8. Welkom.
Leerdoelen Ik heb de elementen van het Daltononderwijs vormgegeven binnen mijn eigen klas Ik heb een balans gevonden tussen het ‘werken als Daltonleraar’
Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita.
IB Klankbordgroep Oktober Programma Korte info vanuit samenwerkingsverband Peter van Buuren van SO Keurhove in Middelburg Pauze Een lezing van Peter.
HE, BAH, WEER HUISWERK! WAT VOOR HUISWERK KRIJGEN DE KINDEREN BIJ ONS IN DE BOVENBOUW EN HOE GEBRUIKEN WE EEN AGENDA IN GROEP 8.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Welkom in groep 8. Waar gaan we het over hebben? Wie zijn wij? Hoe ziet onze dag er uit? Wat leren we in groep 8 Afspraken bij de gymles Huiswerk Voor.
Dalton op de Dorendal.
Informatieavond 21 augustus 2013 Programma:  Voorstellen  Vakken en lesstof:  Huiswerk en toetsen  Weektaak  Diverse zaken en extra activiteiten.
Welkom!. Een voorstellen: Een voorstellen: Even voorstellen.
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Informatie avond Groep 6 Nellie van Dongen
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
Informatie groepen 1 Schooljaar Inhoud Even voorstellen… Groepsindeling Binnenkomen en uitgaan Dagindeling Werkwijze Doelen Klassenknuffel.
DE RANK CHRISTELIJKE BASISSCHOOL Open dag Woensdag 17 februari van 9.00 u. tot u. U bent van harte welkom met uw kind!
Informatieavond september Welkom  Kennismakingsronde  Weekindeling  Waarom een combinatiegroep?  Vriendenklas  Dagprogramma  Ontwikkelingsplannen.
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Welkom in groep 6/7!.
Welkom in groep 2!.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Informatieavond groep 4
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Uitleg bij de vragenlijst ZIEN. Leerling 5-8 Leer- en leefklimaat ZIEN
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
De druppel die de emmer doet overlopen
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Welkom in groep 4.
Transcript van de presentatie:

Welkom op de Julianaschool

Adaptief onderwijs op de Julianaschool

Wat is adaptief onderwijs ? “Onderwijs waarbij leerkrachten binnen een gegeven context hun onderwijs zoveel mogelijk afstemmen op de verschillen tussen hun leerlingen, opdat de door de school vastgestelde doelen bereikt worden.” Dus……..onderwijs op maat!

Wat zie ik daarvan op school ?

In de kleutergroepen….. Instroom: Wennen is heel belangrijk! Materialen en hoeken ontdekken. Regels en afspraken worden aangeleerd. Alles wat die dag gebeurt staat op de dagritmekaarten. Sleutelhanger gebruik leren.

Groep 1: Alles wat je in de instroomgroep hebt geleerd blijven oefenen! Veel aandacht voor omgaan met elkaar. (leren samen spelen) Zelf een puzzel kiezen en goed kijken welke aan de beurt is. Leren omgaan met uitgestelde aandacht.

Groep 2: Natuurlijk blijven oefenen wat in de vorige groepen geleerd is. Leren plannen van werkjes, als het lukt ook zelf bijhouden wat gedaan is. In januari gaan we schrijven.

Groep 3: Naast werken ook tijd voor het spelen in de hoeken. Aandacht voor de totale ontwikkeling, denk bijvoorbeeld ook aan motoriek, drama, enz. Nog steeds een teken voor uitgestelde aandacht. Zelfstandig werken; in het taakuur.

We beginnen de dag in de kring……

Groep 4: Leren wanneer je hulp nodig hebt en wanneer je het zelf kan. Langere tijd zelfstandig werken. Meer taken tijdens het zelfstandig werken. Weektaak voor als je klaar bent.

Trots zijn op je werk!

Groep 5: Het zelfstandig werken wordt verder uitgebreid naar een dagtaak. Wanneer de lesstof het toelaat, kunnen kinderen zelf bepalen wat de volgorde van hun werk is. Het dagschema wordt duidelijk aangegeven, kinderen kunnen het altijd gebruiken bij hun planning. Op aangegeven tijden wordt uitleg gegeven. Teveel fouten? Even melden bij de juf of meester en samen kijken hoe het kwam.

Een time timer kan helpen bij het plannen van je werk. Klassikale uitleg hoort er ook bij.

Groep 6: Werken met een dagtaak wordt nog verder uitgebreid. Alle afspraken van vorige groepen blijven hetzelfde, bijvoorbeeld wachten met een vraag tot de juf of meester bij je is met een ronde lopen, zelf plannen van het werk en heel belangrijk…..goed leren nakijken. Steeds beter weten wat je kan en waar je hulp bij nodig hebt.

Zelf leren zoeken naar informatie..

Groep 7: Er wordt steeds meer gewerkt met een dagtaak. (bijna de hele week) Verschillende vormen van samenwerken worden verder uitgebreid. Feedback leren geven en ontvangen helpen bij het reflecteren. Ook in deze groep…………zelfstandig mag wanneer aangegeven, samen met de juf of meester wanneer dat prettiger is.

Een muziekles!

Groep 8: Iedere dag van de week een dagtaak. De momenten van uitleg (of bespreken) worden aangegeven. Nadruk op eigen verantwoordelijkheid. Huiswerk op maat. Presenteren.

Een verkeersles!

Ieder kind is uniek!

Ieder kind eigen lesstof? Wanneer het nodig is wel! Extra werk wanneer het kan. Niet meer van hetzelfde, maar diversiteit. Minder als dat beter is. Vooral inzetten op die succeservaring! Inzetten op eigen creativiteit. Eigen leerlijn als dat nodig is.

Adaptief onderwijs op de Julianaschool………..

is samen op weg naar ontwikkeling !