Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Het doen van eigen onderzoek
Simultaan Tafelrondje
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Bedrijfsverbetering met de Code
Voor de Klas Thema: Identiteit.
Coöperatieve leerstrategieën
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
De internet-encyclopdie voor kinderen
WIN WIN Van ordeverstorend gedrag naar ontwikkelingskans
De beste manier om woorden aan te pakken…
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Een lessenserie van drie lessen
Media en creativiteit Herfst les 6. Dummies Wie vertelt er over zijn dummy Ruil van dummie met een klasgenoot: –Wat valt je op? –Geef feedback: Visueel.
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep 4-5.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Effectief rekenonderwijs
Structureel Coöperatief Leren
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2
Communication Een good listening attitude. A good listener Luistert met zijn oren en met zijn hart. Listening is an attitude! Luisteren vereist de juiste.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
De dag van het solliciteren Blok 1
Samenvatting Havo 5.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
CHINESE HOROSCOOP ONGELOOFLIJK PRECIES!.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
voor familie en vrienden van
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Verjaardagsronde. Verjaardagsronde: In de verjaardagsronde zitten de teamleden om en om in een kring. Met het ‘cadeau’ op schoot beantwoorde de teamleden.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
RECLAMEFOLDER Wat moet je doen? Materiaal Doe het zo Klaar?
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Instructie geven en uitvoeren
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Opdracht interview Doel
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Nee Zeggen!.
NSCCT Instructie groep 4
Een instructie schrijven
Zelf schrijven van een ‘grappig’ nieuwsbericht
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactische structuren
NSCCT Instructie groep 5
Mondeling Nederlands Cursus 4 – Module 5 Dag 1.
Mondeling Nederlands Cursus 4 – Module 3 Dag 1.
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Mondeling Nederlands Cursus 2 – Module 2 Dag 1.
Mondeling Nederlands Cursus 4 – Module 6 Dag 1.
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 1 Dag 1.
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 5 Dag 1.
Mondeling Nederlands Cursus 4 – Module 2 Dag 1.
beslist geen rocket science
Gesprekstechnieken Les 1.
opdrachtkaart opdrachtkaart wat ga je doen? wat ga je doen? stap 1:
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
Je maakt kennis met grote getallen.
Transcript van de presentatie:

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring Luister naar de opdracht Neem denktijd De binnenkring vertelt De buitenkring vertelt Ga … plaatsen verder, met de klok mee Stap 4, 5 en 6 herhalen

TweePraat Luister in je tweetal naar de opdracht Neem denktijd Kies wie begint Geef om de beurt korte antwoorden

Tweetal coach Luister in je tweetal naar de opdracht Kies wie begint A werkt, B luistert en coacht B werkt, A luistert en coacht Stap 3 en 4 herhalen

Tweegesprek op Tijd Luister in je tweetal naar opdracht Kies wie begint Neem DenkTijd A vertelt, B luistert (let op tijd) B vat samen of geeft compliment B vertelt, A luistert. (let op tijd) A vat samen of geeft compliment

TweeVergelijk Luister naar de opdracht Bedenk in tweetal oplossingen. Schrijf ze om de beurt op één lijst Ga door tot de tijd om is Vergelijk met een ander tweetal de antwoorden Klaar? Bedenk in viertal meer oplossingen.

Tafelrondje Pak voor je team één vel papier en één pen. Luister naar de opdracht Kies met de leerlingkiezer wie begint Om de beurt schrijf je op Stap 4 herhalen tot de tijd om is

Zoek de valse…….

Zoek de valse Ieder teamlid schrijft drie zinnen op: twee kloppen, één niet Kies met de leerling kiezer wie begint. Lees om de beurt voor Schrijf voor jezelf op welke de valse is Kom met je teamleden tot 1 antwoord Goed geraden? Vieren! Stap 4, 5 en 6 herhalen

Zoek Iemand Die… Loop rond met je werkblad. Zoek iemand op. Kies wie begint. A stelt vraag aan B, B antwoordt. Goed? Naam erbij. Wisselen. Stap 1 t/m 6 herhalen.

Laat zien Wie is de groepsleider? Groepsleider leest de bovenste kaart Teamleden schrijven hun antwoord op Teamleden leggen hun potlood/pen neer Groepsleider roept: ‘Laat zien!’ Groepsleider controleert Stap 1 t/m 6 herhalen

Mix en Ruil Loop rond met een kaart in je hand Zoek iemand op en stel een vraag De ander geeft antwoord Wissel van rol Ruil de kaart om Stap 1 t/m 5 herhalen

Mix en Koppel Loop rond met een kaart in je hand Zoek iemand op en stel vragen over (het onderwerp op) je kaart De ander geeft antwoord Wissel van rol Ruil de kaarten Stap 1 t/m 5 een aantal keren herhalen Bij ‘bevries!’ een koppel maken

Rondpraat (op tijd) Kies wie begint (groepsleider?) Zet de timer Geef mondeling antwoord op de vraag Tijd voorbij? Nu mag een ander Stap 1 t/m 4 herhalen

Stijgen en dalen Eén persoon stelt een gesloten vraag Is het antwoord van toepassing: ga staan Is het niet van toepassing: blijf zitten

Sta op en schuif door Eén persoon stelt een gesloten vraag Is het antwoord van toepassing: ga staan Is het antwoord niet van toepassing: blijf zitten. 3. Wie staan, schuiven een plaats door (evt. met lege kruk)